English Version
English

کفر یعنی پنهان کردن

کفر یعنی پنهان کردن

شرک به معنی شریک شدن در جایگاه خداوند است، کلام‌الله جاری هست. نفس خواسته دارد و اجرای خواسته‌ها توسط نفس است. خواسته معقول باعث رشد است و خواسته نامعقول انسان را از مسیر خارج می‌کند. انسان به هر دلیلی کسی را جایگزین خدا کند، خدا هم برای او در درونش شریک قرار می‌دهد. به دو طریق وارد مسیر کفر می‌شویم: 1- اگر انسان به خواسته‌های معقول توجه نکند و نسبت به آن بی‌تفاوت باشد. 2- خواسته‌های نامعقول را به اجرا درآورد. کفر در مفهوم عام به معنی پنهان کردن می‌باشد. زمانی که منافع ما حکم می‌کند حقیقت را نادیده بگیریم وارد کفر می‌شویم. پنهان کردن خوبی‌های دیگران به خاطر این‌که خوبی‌های خودمان به خطر می‌افتد، کفر محسوب می‌شود.

یک مفهوم خاص کفر پنهان کردن خداوند می‌باشد، باوجودی که می‌داند هست. شهادت دروغ دادن، تدریس کردن نادرست یا این‌که معلم توضیح بیشتر راجع به مسئله‌ای ندهد و از آن عبور کند و پنهان کردن یک سری مسائل دیگر به خاطر منافع خود از مصادیق کفر می‌باشد. وقتی حسادت می‌کنیم و خوبی‌های فردی را پنهان می‌کنیم، کفر می‌ورزیم. اسلام آوردن نقطه آغاز است؛ ولی ایمان آوردن بسیار طول می‌کشد و می‌تواند کفر اتفاق بیفتد. کفر ممکن است برای هر قشر و برای هر دهه‌ای اتفاق بیفتد، با هر مذهب و ملیتی. عقوبت شرک چیست؟ برای ما در درونمان شریک قرار داده می‌شود، اختیارداریم؛ ولی دامنه اختیارمان محدود است، مثل اعتیاد داشتن.

نتیجه کفر این است که سیئات در مقابل حسنات قرار می‌گیرد، سیئات به معنی پلیدی، زشتی، اشکال و ایراد می‌باشد. کسانی که ایمان آورده‌اند خداوند اشکال، معایب، نقاط ضعف و بدی‌هایشان را پنهان می‌کند و بدین‌وسیله می‌توانند زندگی خوبی را داشته باشند. حالا کسی که کفر می‌ورزد و خوبی‌ها و خیرها را نمی‌بیند و حسادت می‌کند، بازتابش این است که خوبی‌هایش پنهان می‌شود. کسانی که کفر می‌ورزند پرده‌ای بر گوش، قلب و چشم‌هایشان کشیده می‌شود و نور و زیبایی‌ها را نمی‌توانند ببینند. کسی که کفر می‌ورزد نمی‌تواند مسائل را حل کند. ساختار آفرینش طوری است که هرکسی بازتاب کار خودش را می‌بیند و هر عملی عکس‌العملی را دارد.

منبع: سی دی کفر
نویسنده: همسفر وجیهه لژیون راهنما همسفر زهره (لژیون هفتم)
ویرایش: رابط خبری همسفر زهرا لژیون راهنما همسفر زهره (لژیون هفتم)
ویراستاری و ارسال: همسفر راهنما فهیمه (لژیون ششم)
همسفران نمایندگی شهرری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .