English Version
English

این حرمت‌ها باعث می‌شود که من حال خوبی داشته باشم و در طول سفر در صلح و آرامش باشم

این حرمت‌ها باعث می‌شود که من حال خوبی داشته باشم و در طول سفر در صلح و آرامش باشم

جلسه چهاردهم از دوره اول کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ نمایندگی محمدی‌پور قم با استادی راهنمای تازه‌واردین مسافر محسن و نگهبانی مسافر یاسر و دبیری مسافر حامد با دستورجلسه (حرمت کنگره۶۰، چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره۶۰ ممنوع است) روز پنج‌شنبه مورخ ۷ تیرماه ۱۴۰۳ راس ساعت ۱۷ آغاز بکار کرد.

سخنان استاد:

دستور جلسه این هفته: حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟
به نظر من، بد‌ترین ضدارزش، مصرف مواد مخدر است. چرا که می‌دانم این کار می‌تواند مرا به سمت بسیاری از ضد ارزش‌های دیگر سوق دهد. شاید برخی از این ضد ارزش‌ها به طور مستقیم به استعمال مواد مخدر مربوط باشند، اما زمانی که نیروهای منفی و شیطانی بر من چیره می‌شوند، دیگر اختیار خودم را ندارم.
اما در کنگره ۶۰ آموزش می‌بینیم و کم کم از ضد ارزش‌ها دوری می‌کنیم. در این مکان، حفظ ارزش‌ها مسافر را به صلح و آرامش می‌رساند.
من به عنوان یک تازه وارد، وقتی وارد کنگره ۶۰ می‌شوم، در ابتدا فقط به دنبال درمان اعتیاد خودم هستم و هیچ خواسته دیگری ندارم.
می‌دانم که درمان اعتیاد سه ضلع دارد: جسم، روان و جهان‌بینی. این سه ضلع با حرمت‌ها ارتباط مستقیم دارند، به خصوص با جهان‌بینی.
در واقع حرمت مثل یک حجاب بین من و دیگر مخلوقات است. در کنگره ۶۰ یاد می‌گیرم که این حجاب و یا دیوار را خراب نکنم.
آقای مهندس بارها گفته‌اند که هر کسی هر مشکلی دارد، نتیجه اعمال خودش است.
این حرمت‌ها به من کمک می‌کند که حال خوبی داشته‌باشم و در طول سفر در صلح و آرامش باشم.
برای سفر اولی‌ها این حرمت‌ها خیلی کمک‌کننده است تا به آخر سفر به خوبی برسند. و در طول سفر این حرمت‌ها به ما کمک می‌کند که کم کم تزکیه و پالایش کنیم و از ضد ارزش‌ها دوری کنیم و باعث می‌شود روز به روز حالمان بهتر بشود.
همیشه کنگره به ما یاد داده که درمان فوق ترک و تعادل فوق درمان است. و برای رسیدن به تعادل فقط و فقط باید تزکیه و پالایش کرد و از ضد ارزش‌ها دوری نمود.
وقتی به من می‌گوید دروغ نگو؛ چون یک دروغ یا غیبت باعث حال بدی خودم می‌شود.
چرا می‌گوید دو فرد سفر اولی بیرون از کنگره ۶۰ ارتباط نداشته‌باشند؟ چون تجربه نشان داده که خیلی از آنهایی که بیرون از کنگره باهم رابطه داشتند در سفر اول از کنگره کاملاً دور شدند.
همینطور رابطه مالی که باعث حال خرابی مسافران شده‌است و در نتیجه دیگر به کنگره نیامدند.
وقتی من به مسافری پول قرض می‌دهم مدتی می‌گذرد و آن توان بازپرداخت ندارد و کم‌کم از کنگره زده می‌شود و نمی‌آید. و باعث می‌شویم یک نفر از کنگره ۶۰ دور شود و این یک نفر نیست، یک خانواده است، یک محله است که قرار بوده بیاید و اعتیادش را درمان کند؛ اما این عمل ضدارزش باعث شده‌است که اتفاق نیفتد.
یکی از دلایلی که می‌گویم کنگره جای مقدسی است؛ چون همیشه حال شما در کنگره ۶۰ خوب است. چرا؟ چون نه به کسی بدهکاریم و نه طلبکار.
و بارها آقای مهندس گفته‌اند که حفظ حرمت‌ها سفر اولی و سفر دومی ندارد همه باید رعایت کنیم.
این حرمت‌ها که نوشته شده‌است و همیشه دو باریکی اول جلسه و یکی آخر جلسه قرائت می‌شود و بسیار مهم است. و رعایت این‌ها کمک می‌کند که سفر خوبی داشته‌باشیم چه در سفر اول و چه سفر دوم. و حالم روز به روز بهتر بشود.
امیدوارم که بتوانم آنچه در کنگره ۶۰ می‌آموزم بیرون از کنگره هم پیاده کنم.

برگزاری انتخابات نگهبانی روز‌های پنج‌شنبه

تهیه و تنظیم: گروه وبلاگ‌نویسان مسافران محمدی‌پور قم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .