English Version
English

حرمت به من می گوید باید حد و حدود خودم را بدانم

حرمت به من می گوید باید حد و حدود خودم را بدانم

حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری،مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟

راهنما همسفر فاطمه:
در مورد دستور جلسه حرمت کنگره ۶۰:
حرمت به معنی حد و حدود و حریم هست. هرجایی یا هر سازمان یک سری قوانین و مقررات دارد که هر شخصی با ورود به آن مکان باید قوانین آن را رعایت کند. کنگره ۶۰ نیز دارای حرمت کنگره ۶۰ است که بایدها و نبایدهای کنگره در آن بیان‌شده است. هر شخصی که وارد کنگره می‌شود، باید این قوانین را رعایت کند. اگر این قوانین و حرمت‌ها نبود، امکان نداشت که در یک محیطی افراد زیادی دورهم جمع شوند و درگیری یا برخوردی به وجود نیاید؛ پس همه این آرامش و امنیتی که در کنگره وجود دارد به خاطر همین رعایت کردن حرمت‌ها و قوانین است. حرمت به من می‌گوید که باید حد و حدود خودم را بدانم. در مورد چیزهایی که به من مربوط نمی‌شود دخالت نکنم. در مسائل خصوصی دیگران تجسس نکنم. احترام و حرمت راهنما و دیگران را داشته باشم و به‌هیچ‌عنوان رابطه مالی و کاری با دیگران برقرار نکنم؛ زیرا هدف ما از آمدن به کنگره درمان اعتیاد است. وقتی‌که من این حرمت‌ها را زیر پا بگذارم از هدف اصلی دور می‌شوم.

فاطمه همسفر محمود:
کنگره مکان مقدسی است. هر شخصی با ورود به این مکان باید حرمت‌های آن را حفظ کنیم. در کنگره حرمت خیلی مهم است، هم در اول جلسه و هم در آخر جلسه خوانده می‌شود. این حرمت‌ها تجربه‌شده است، پس بایستی در هر مکان حرمت خودش را نگه‌داریم تا به مشکل برنخوریم. اگر حرمت‌ها را نگه نداریم در وهله اول به خودمان زیان می‌رسانیم؛ پس در کنگره آموزش دیدم که دروغ نگویم. راست‌گو باشم، علیه کسی سرزنش نکنم. در کنگره به کسی نه پول بدهیم و نه پول قرض کنیم؛ چون ممکن است نتوانیم پس بدهیم، خجالت‌زده بشویم، مقروض می‌شویم و به کنگره نمی‌توانیم بیاییم. از لباس و پوشش نامناسب استفاده نکنیم. در جلسه عمومی از پوشش لباس درست مرتب، سفید استفاده کنیم. در کنگره باید مواظب وسایل شخصی خودمان باشیم.

همسفر معصومه:
پایه‌های کنگره ۶۰ روی حرمت استوار است. ریشه حرمت، حریم است که باعث می‌شود ما حد خودمان را بدانیم. در حقیقت حرمت کنگره حدوحریم هر شخص را مشخص می‌کند. حرمت کنگره ۶۰ ما را محدود نمی‌کند؛ بلکه نگه‌دارنده و محافظت‌کننده ما در برابر آسیب‌ها است. حرمت کنگره باعث می‌شود که من بتوانم با آرامش و آسایش به حرکت خود ادامه و سفر خود را به پایان برسانم. هرگونه شکستن حرمت‌ها باعث می‌شود که خودم آسیب ببینم. دروغ گفتن اولین مواردی است که به آن اشاره می‌شود. همان‌طور که آقای مهندس گفتند: ریشه و مادر تمام ضد ارزش‌ها دروغ گفتن است. با ورود به کنگره یاد می‌گیریم باراهنمایان و تمام مسئولین صادق باشیم. مورد دیگر حرمت علیه شخصی سرزنش کردن است که ما نباید این کار انجام دهیم؛ چون این خراب کننده است که بخواهیم افرادی را سرزنش و قضاوت کنیم.

همسفر حواناز:
هر مجموعه یا حتی هر فردی بخواهد کنار کسی باشد یا مجموعه‌ای که بخواهد، پابرجا بماند؛ باید حرمت و قوانین مربوط به آن حفظ شود. طبیعی است کنگره هم که مکان مقدسی است، حرمت و قوانین خودش را داشته باشد. وقتی کسی بخواهد حرمت‌ها را زیر پا بگذارد، باعث ایجاد خلل در سیستم می‌شود؛ بنابراین در کنگره هرگونه رابطه مالی، کاری و خانوادگی ممنوع است و در حرمت کنگره ۶۰ ذکرشده است. برای مثال اگر کسی رابطه خانوادگی و خارج از کنگره برقرار کند، ناخودآگاه وارد برخی از مسائل خانوادگی هم می‌شوند. ممکن است در این میان دچار مشکلاتی شوند و این باعث می‌شود حال هر دو نفر بد شود و همان ارتباط سالمی که می‌توانستند در چارچوب قوانین کنگره داشته باشند را از دست می‌دهند. من به این مسئله ایمان‌دارم که حرمت کنگره ۶۰ به من همسفر کمک می‌کند تا بهتر سفر کنم و به رهایی برسم و این حس و حال خوب را تجربه کنم.

همسفر لیلا:
کنگره مکان مقدسی است و باید حرمت آن را نگه داشت. من از کنگره درس‌های زیادی آموختم؛ پس او مثل یک ٱستاد و من یک شاگرد هستم. کنگره و بنیان‌گذاران بسیار مورداحترام هستند؛ چون من را از ظلمت و تاریکی به اوج روشنایی و اوج خوشبختی رسانده، زندگی، تازگی و متولد شدن را برای من به ارمغان آورده مورد تکریم و تمجید است؛ چون آرامش و افکار سالم و مفید به من هدیه داده، بسیار دوست‌داشتنی است؛ چون روش درست زندگی کردن و رفتار و کردار و پندار نیک را به من آموخته، او را از دل‌وجان دوست دارم؛ چون زمانی که در کنگره هستم، بهترین لحظات زندگی را برایم به تصویر می‌کشد و من را برای زندگی و کارهای شایسته به وجد می‌آورد. حرمت کنگره بسیار واجب است؛ چون مانند یک پدر و مادر می‌ماند که برای فرزندش ارزش قائل است و از روی دلسوزی و دوست داشتن فرزند و همان مسافران را به راه راست هدایت می‌کند. ان‌شاءالله خدا به همه ما توفیق جبران زحمات مهندس و تمامی خدمتگزاران را عطا فرماید.
مشارکت مکتوب لژیون سوم

ویراستاری، ثبت و ارسال: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر مرضیه (لژیون هشتم)

همسفران نمایندگی تخت جمشید شیراز

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .