English Version
English

سه مؤلفه عقل، عشق، ایمان

سه مؤلفه عقل، عشق، ایمان

خلاصه مشارکت همسفر شقایق:
در مورد انسان‌های تک‌بعدی می‌توان گفت: انسان‌های تک‌بعدی افرادی هستند که از تفکر خود استفاده نمی‌کنند و در مواقعی که با مشکل مواجه می‌شوند نمی‌توانند آن‌ را حل کنند؛ مانند انسان‌هایی که درگیر اعتیاد می‌شوند یا در زندگی‌شان فقط در جهت یک مسیر حرکت می‌کنند؛ برای مثال تنها در پی جمع‌آوری پول یا اضافه کردن ملک و املاک برای خودشان هستند. برای این‌که انسان تک‌بعدی نباشیم به سه پارامتر عقل، عشق و ایمان نیاز داریم.

خلاصه مشارکت همسفر بهاره:
نیروهای منفی انسان را دعوت می‌کنند؛ امّا انسان دارای اختیار است که ارزش‌ها را انتخاب کند یا ضدارزش‌ها، مسئولیت انتخاب هر کدام به عهده خود انسان است. برای تغییر صفتِ گذشته باید تزکیه و پالایش صورت گیرد. انسان برای تبدیل شدن به چشمه جوشان نیازمند منابع اطلاعاتی و اختلاف پتانسیل درونی و بیرونی است. برای این‌که حالمان خوب باشد باید به سمت ارزش‌ها حرکت کنیم.

خلاصه مشارکت همسفر کلثوم:
تصویر اول از درون انسان‌هایی سخن می‌گوید که خط خمر و عقل و عشق و ایمان‌ آن‌ها کار نمی‌کند. این تصویر کسانی است که از پشم سیاه می‌خواهند قالی سفید ببافند؛ یعنی کسانی کار را اشتباه انجام می‌دهند ولی انتظار نتیجه درست دارند؛ مثل این‌که از قهر و خشم می‌خواهند محبت ایجاد کنند که این کار غیر‌ممکن است. این تصویر از درون انسان‌هایی می‌گوید که هنوز مواد مخدر مصرف می‌کنند و اوضاع درون آن‌ها آشفته است. این افراد با مواد مخدر یا الکل شهر وجودی خود را به گنداب تبدیل کرده‌اند و هنوز غذای تک‌تکِ سلول‌ها یا ساکنین شهر وجودی گیاهان خشک، گرس، برگ‌های کوکائین و خشخاش است که هر چقدر مصرف می‌کنند دوباره بعد از چند ساعت احساسِ نیاز دارند و هیچ‌وقت سیر نمی‌شوند و در اثر استفاده مواد تمام نیرو‌های خود را از دست داده‌اند.

خلاصه مشارکت همسفر نیلوفر:
انسان‌های تک‌بعدی تنها یک خط را دنبال می‌کنند و برای نقطه‌های بعدی زندگی‌شان با مشکل مواجه می‌شوند. این اشخاص نسبت به یک فرد تعصب خاص دارند و از نظر آن‌ها عشق فقط یک نفر است و شرایط و احساسات دیگران برایشان مهم نیست؛ در صورتی‌که انسان‌های دو‌بعدی همه انسان‌ها را دوست دارند. انسان‌های تک‌بعدی خدمت کردن به دیگران را دوست دارند؛ چون درد خود را دردِ دیگران و دردِ دیگران را مانند درد خود می‌دانند. برای رسیدن به این مرحله عشق و عقل و ایمان باید روی تغییر نگرش، افکار و اندیشه خود کار کنند و در جهت صراط‌ مستقیم باشند و برای تبدیل شدن به انسان دو‌بعدی باید سه پارامتر عشق، عقل، ایمان را در خود تقویت کنند و برای تمرکز داشتن بر روی هر موضوعی باید این سه مؤلفه کنار هم باشند.

‏‎ویراستار و ارسال مطلب: همسفر طیبه رهجوی راهنما همسفر حلیمه از لژیون سوم
‏‎مرزبان خبری: همسفر نرجس

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .