English Version
English

سختی‌ها و مشکلات و رنج‌ها در خود گنجی دارند

سختی‌ها و مشکلات و رنج‌ها در خود گنجی دارند

در سی‌دی‌ «آهن» جناب مهندس صحبت خود را با این پیام آغاز می‌کنند: «ما همه خوب هستیم و یاد گذشته را می‌نماییم و بابت هیچ‌یک از وقایع گذشته تأسف و تأثر نداریم؛ زیرا هر موضوع به‌جای خود هم فرمان است و هم تقدیر و از هیچ‌کدام نباید رو برتابیم. سخن من و یا همگی ما با شماست. ما در بعد زمان با پوششی سخت از هیچ موضوعی نباید خوف داشته باشیم؛ زیرا تقدیر و فرمان الهی است می‌بایست به افکار خویش نظری بنماییم تا آنچه بر ما می‌گذرد با تصفیه ما را به یاد مسائل ازیادرفته بیاورد، خواه از خود باشند یا عمل مربوط به خویشان»

وقتی ما راجع به خداوند صحبت می‌کنیم راجع به ذات خداوند چیزی نمی‌توانیم بفهمیم، اصلاً درک نمی‌کنیم. مثل مورچه‌هایی که توی جنگل‌های آفریقایی زندگی می‌کنند و حالا می‌خواهند راجع به رئیس‌جمهور آمریکا صحبت کنند. سیستم الهی یک سیستمی است که طبقه‌بندی‌شده است و تشکیلات بسیار منظمی دارد که همه‌چیز با دقت در آن در نظر گرفته‌شده است. در قرآن گفته‌شده که خداوند نه زاده شده، نه می‌زاید و نیازمند نیست.

انسان‌ها با اعمال خویش، حال و احوال خودشان را خراب می‌کنند و کسی نمی‌آید ما را در جهنم ببرد ولی اعمالی که انجام می‌دهیم ما را مجازات می‌کند. در سوره‌ی حدید در مورد این موضوع خداوند سخن گفته است و اینکه چرا اسم سوره را حدید (آهن) گذاشته‌اند؟ در کلام‌الله گفته‌شده است: «همانا ما بر شما آهن را فرود آوردیم. در آن است آسیب سخت و سودها برای مردم» و این بدان معنی است که چون در قدیم شمشیر، گرز، چاقو و خنجر همه از آهن و فولاد درست می‌شده است به این جهت آسیب سخت داشته است؛ ولی سودهای خیلی زیادی نیز برای مردم دارد. جناب مهندس اشاره کردند به آهن که به‌وسیله‌ شهاب‌سنگ‌ها به زمین آمده است.

ما نیز همانند شهاب‌سنگ‌ها در شهر وجودی و یا جسم فرود آمدیم و ساکن شدیم تمام اعضای بدن ما ازجمله کلیه، قلب، کبد که کار می‌کنند بدون اینکه ما متوجه شویم و دخالتی داشته باشیم.. وجود نیروهای منفی برای رشد و ارتقای انسان‌ها و در کل هستی لازم و ضروری است اگر نیروی منفی را حذف کنیم زندگی بی‌معنی می‌شود. جناب مهندس می‌فرمایند: «زندگی ما برمبنای سه پارامتر بناشده است اول خواست، دوم تقدیر و سوم فرمان الهی تقدیرنامه پیشین است» نامه‌ای که من از قبل فرستاده‌ام و اعمال و تصمیم‌گیری‌ها و انتخاب‌های گذشته من هم در طبقه تقدیر قرار می‌گیرد. اگر من حنظل که میوه بسیار تلخی است بکارم، حنظل برداشت می‌کنم، نمی‌شود که گلابی برداشت کنم.

اگر سختی و مشکلاتی برای ما پیش می‌آید در عوض درسی به ما می‌دهد. سختی‌ها و مشکلات و رنج‌ها در خود گنجی دارند که در دستان فردی قرار می‌گیرد که از رنج‌های خود به‌سلامت گذشته است. ما نباید با نادانان سخن بگوییم و باید از آن‌ها فاصله بگیریم. ما نباید به قطب‌های منفی فکر کنیم مثل کابوس که می‌بینیم یا اینکه از صبح تا شب به کابوس فکر ‌کنیم که باعث تشدید آن می‌شوند. نباید به مسائل منفی فکر کرد؛ چون اگر به آن‌ها فکر کنیم آن‌ها را تقویت می‌کنیم. بدترین و مهلک‌ترین سمی که وجود دارد ناامیدی است، انسان همیشه باید امیدوار باشد، به یاد خداوند بودن به تقویت امید کمک می‌کند.


تایپ: همسفر مریم رهجوی راهنما همسفر منیژه (لژیون بیست و سوم)
رابط خبری: راهنما همسفر منیژه (لژیون بیست و سوم)
عکاس خبری: همسفر آرزو رهجوی راهنما همسفر هاجر (لژیون هفتم)
ویراستاری و ارسال: همسفر مریم رهجوی راهنما همسفر سمیرا (لژیون شانزدهم)
همسفران نمایندگی میرداماد اصفهان

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .