English Version
English

همه آن را یاد بگیرند

همه آن را یاد بگیرند

همسفر عاطفه با تخریب چندین سال وارد کنگره شدند. آخرین آنتی ایکس مصرفی مسافر هروئین، طول سفر 10 ماه، راهنما مسافر حامد شمس و همسفر پریسا، رهایی 4 سال و 10 ماه، ورزش مسافر شنا.


توجه شما را به گفت‌وگوی ایشان با سایت همسفران حسنانی در خصوص دستور جلسه «حرمت کنگره 60، چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی ممنوع است؟» جلب می‌کنم.

چه چیزی به حرکت شما در کنگره قدرت می‌دهد؟

زمانی‌که تحت تأثیر آموزش‌های کنگره، حال زندگی خود و مسافرم روز به روز بهتر می‌شود، باعث می‌شود تا ما با قدرت بیشتر، مسیر کنگره را ادامه بدهیم.

در مورد دستور جلسه «حرمت کنگره 60، چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی ممنوع است؟» لطفاً توضیح دهید.

تا جایی که بنده اطلاع دارم، داشتن روابط مالی و خانوادگی موجب بروز مشکلات زیادی می‌شود؛ زیرا شخص وارد حاشیه می‌شود و کمکی در بهبود روند درمان ندارد و ما را از صراط مستقیم کنگره دور می‌کند، به همین دلیل است که روابط مالی و خانوادگی ممنوع است.

چرا حرمت کنگره دو بار در جلسه قرائت می‌شود و از اهمیت بالایی برخوردار است؟

تا جایی که بنده یاد گرفته‌ام این به دلیل اهمیت بالای حرمت است و هم‌چنین؛ اگر کسی در اول جلسه حضور ندارد در آخر جلسه نیز، مجدد حرمت خوانده می‌شود تا همه آن را یاد بگیرند. در زمان خواندن حرمت باید سکوت رعایت شود و کسی اجازه رفت و آمد ندارد و این احترام به حرمت کنگره می‌باشد.

چه عاملی سبب شد تا شما مشتاق شدید مسافر خود را برای تولد رهایی‌اش غافلگیر کنید و در این روز به کنگره بیایید، ماندگار شوید و به عنوان همسفر با او سفر کنید؟

بارها مسافر من گفته بودند که خیلی دوست دارند در این مسیر، همسفر داشته باشند و در آن روز جشن تولد، با خود قرار گذاشته بودم تا دل‌نوشته‌ای تهیه کنم و از طریق فردی، پاکت را به دست مسافرم برسانم و از شعبه خارج شوم؛ به دلیل استرس بالا و معذب بودن برایم سخت بود در این جشن شرکت کنم؛ اما زمانی که دعای مسافرم را شنیدم به یک‌باره نظر من تغییر کرد و واقعاً حال من متحول شد، بر استرس خود غلبه کردم و ترجیح دادم بالا بروم و خود را معرفی کنم تا از مسافرم و راهنمای ایشان بابت تمام زحمات‌شان به صورت حضوری تشکر کنم.

ارتقاء و رشد همسفر به چه عواملی بستگی دارد؟

ارتقاء و رشد همسفر به خود همسفر و خواست او بستگی دارد که چه اندازه بخواهد از آموزش‌ها بهره‌مند شود. در این مسیر با مسافر خود باید همگام پیش برود. حضور مداوم، فرمان‌بردار بودن و دل‌سرد نشدن تأثیر به‌سزایی در روند رشد و ارتقاء همسفر دارد.

از نظر شما خدمت کردن و رسیدن به حال خوش چگونه است؟ لطفا توضیح دهید.

انسان‌هایی که در کنگره خالصانه و بدون داشتن هیچ چشم‌داشتی خدمت می‌کنند، قطعاً طور دیگری با خداوند در ارتباط هستند و خوش به سعادت کسانی که وارد این حلقه شده‌اند. آنان می‌توانند برای خدمت به افراد دردمند از خواسته‌ها و زمان خود بگذرند و مرهمی برای انسان‌های در تاریکی فرو رفته باشند.

در جایگاه همسفر چگونه به آرامش رسیدید و آن را چگونه به مسافر‌ خود انتقال دادید؟

در حقیقت اولین کسی که در خانواده به آرامش رسید مسافرم بود و این آرامش را به مرور زمان به بنده انتقال دادند. زمانی‌که می‌دیدم مسافرم خیلی آرام‌تر شده‌اند و سعی در دوری از ضد‌ارزش‌ها دارند، برای بنده بسیار قابل احترام بود. قطعاً با قدم برداشتن به سمت صراط مستقیم در کنگره آرامش را در وجود خود حس می‌کنیم.

برای این که تنوع حس در درون ما یا خانواده‌مان به وجود بیاید به چه ساختاری نیاز دارد؟

چیزی که از صحبت‌های استاد امین در مورد تنوع حس متوجه شدم، این است که همه‌ی انسان‌ها نباید مانند هم و شکل هم باشند، هر آدمی منحصر به فرد است. ما باید به سلیقه یکدیگر احترام بگذاریم و بپذیریم دیگران در حالت یکسان و مشابه، اختیار و انتخاب‌های متفاوت  می‌توانند داشته باشند.

کلام آخر

ممنون از شما که به صحبت‌های بنده گوش دادید. از آقای مهندس و خانواده محترم‌شان که این بستر را برای ما فراهم کردند تشکر می‌کنم و آرزوی سلامتی دارم.

 

مصاحبه و تايپ: همسفر جمیله لژیون هفتم (راهنما همسفر رضیه)

عکس: مرزبان خبری همسفر مريم

ویرایش نهایی: همسفر احسانه لژیون هفتم (راهنما همسفر رضیه)

ارسال: همسفر سارا لژیون ششم (راهنما همسفر سمیه)

همسفران نمایندگی حسنانی

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .