English Version
English

برداشت از سی‌دی آهن

برداشت از سی‌دی آهن

از خداو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ند مهربان سپاسگزارم که کنگره را بر سر راهم قرار داد تا بتوانم آموزش‌های ناب آن را برای شروع و ادامه یک زندگی بهتر به کار بگیرم. در این سی‌دی بحث در مورد رازهای نهان است. در رابطه با فرمان الهی آقای مهندس می‌فرمایند: عده‌ای برای اینکه خود را متجدد و بزرگ جلوه بدهند، خداوند را نهی می‌کنند و کسانی را که به خداوند اعتقاد دارند، انسان‌های عقب‌افتاده‌ می‌دانند. برای آنانی که باور ندارند، در قرآن کریم حدود ۱۴۰۰ سال پیش آمده است؛ ما برای شما آهن را نازل کردیم "سوره‌ حدید" همچنین بیان شده که از آسمان شهاب‌سنگ را بر روی زمین فرود آوردیم و تقریباً در تمام ادیان به این مطلب اشاره شده است. فرمان‌های الهی از هفت طبقه آسمان به وسیله پیام‌آوران به دست ما رسیده و از هر طبقه که بالا برود علم و آگاهی آن‌ها بسیار بیشتر است. این فرمان الهی آن‌قدر دقیق است که سیستم با نظم به کار خودش ادامه می‌دهد؛ مانند تمام سیستم‌های بدن که خودبه‌خود به کارشان ادامه می‌دهند بدون آنکه اختیاری بر روی عملکرد آن‌ها داشته باشیم. یک ویروس کرونا را در نظر بگیرید، این ویروس تمامی دانشمندان را به زانو درآورده بود. پس برای اینکه بخواهیم جواب کسی را بدهیم به جای انتقاد کردن بهتر است بگوییم: من نمی‌دانم. ما آموزش گرفته‌ایم که تمام موضوعات بر مبنای خواست، تقدیر و فرمان الهی هستند و تقدیر؛ یعنی نامه پیشین. آنچه ما امروز برداشت می‌نماییم، بذری است که دیروز کاشته‌ایم. به دیگر سخن مانند چکی است که در گذشته کشیده‌ایم و اکنون زمانش فرا رسیده است. تقدیر از پیش برای هر شخص نوشته شده و‌ از اختیار ما خارج است پس نباید برای خوب و یا بد آن غبطه بخوریم. مثلاً اگر من ازدواج نکرده‌ام ناراحت نباشم؛ زیرا فرمان الهی در تقدیر من این‌گونه مقدر شده است.

ما در بُعد زمان نباید از هیچ چیز بترسیم یا فرار کنیم؛ چراکه شاید از نظر ما بد باشد اما پرده‌ای دیگر از رازهای نهان را باز می‌نماید و این ممکن است فرمان الهی یا تقدیر باشد. در اینجا با بد و خوب بودن موضوع کاری نداریم؛ زیرا با بد بودنش سبب می‌شود که یکسری از راز‌های پشت پرده آشکار گردد. مثل این است که آقای مهندس می‌فرمایند: اعتیاد من با وجود تمامی سختی‌ها، بازداشت‌ها، چک‌های برگشتی‌ و... باعث شد که من چیزی بدست بیاورم و آن را به شما آموزش بدهم. بارها گفته شده کسی که به شما ظلم می‌کند، در واقع مطلبی را به شما می‌آموزد. ما خیلی سختی‌ها و مشقت‌ها را تجربه می‌کنیم که همه این‌ها باعث آموزش گرفتنمان می‌شود. بایستی به اعمال خودمان رجوع کنیم و ببینیم چه کارهایی را انجام داده‌ایم؛ زیرا این اعمال خودمان است که سبب می‌شود حرمتمان در میان مردم حفظ گردد. برای مثال اگر حرف ناپسندی به کسی بزنیم، او نیز حرف بدتری به ما خواهد زد؛ بنابراین اعمال و رفتار ما در بین مردم بسیار مهم است و باعث می‌‌شود مورد احترام دیگران قرار بگیریم. نکته دیگر آنکه بایستی مسئولیت کارهای خود را بپذیریم و برای شکست‌های بوجود آمده هزاران بهانه بی‌جا نتراشیم یا از زمین و زمان شکایت نکنیم. باید بدانیم با رودهای آب، با جنگل‌های شمال یا حتی دریاچه‌ها چه کرده‌ایم؟! همه را با زباله از بین برده‌ایم. پس این‌ها همه نتیجه اعمال خود ماست. یک عده قدرت بیشتری دارند بنابراین تمام زمین‌های کنار ساحل  و جنگل‌ها را به نفع خودشان غصب کرده و به اصطلاح زمین‌خواری می‌کنند در حالی که نمی‌دانند رفتار ما آینه ماست.

یک مسئله دیگر اینکه هر چیزی را نباید گفت حتی اگر حقیقت باشد. خیلی حقیقت‌ها را نباید بیان نمود تا مبادا ایجاد اشکال کند؛ مانند بزرگان و عرفا که حقایقی را بیان می‌کردند و این بیانات سبب ایجاد مشکلاتی برای آنان می‌شد. به کسانی که مسائل منفی را دنبال می‌کنند اصلاً نباید توجه داشته باشیم؛ چراکه فکر کردن و معاشرت با آن‌ها، موجب بزرگ شدنشان می‌شود. ما باید در صراط مستقیم حرکت کنیم و به ناامیدی‌ها و مطالب منفی فکر نکنیم؛ همچنین بایستی اتفاقات مثبت را در ذهنمان پررنگ نماییم و امیدوار باشیم به یاد خداوند تا از باتلاق نا‌امیدی، نگرانی و غم بیرون بیاییم. اگر بر روی کارهای خودمان تمرکز کنیم، قطعاً موفق خواهیم شد؛ زیرا در تمامی مسائل خودمان نقش اصلی را داریم.

در آخر از آقای مهندس و استاد امین بابت آموزش‌های پربارشان تشکر و قدردانی می‌کنم؛ چراکه این آموزش‌ها چراغی است برای روشن کردن مسیر زندگی من تا بتوانم آن چیزی را که خداوند برایم مقدر کرده‌ است، قبول کنم و در جهت صراط مستقیم حرکت نمایم.

 

نویسنده: همسفر ملیحه لژیون راهنما همسفر مژگان (لژیون هشتم)

ویراستار: مرزبان خبری همسفر لیلا

تنظیم و ارسال مطلب: همسفر مریم خدمتگزار سایت

همسفران نمایندگی دکتر علیرضا

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .