English Version
English

حرمت به معنی احترام

حرمت به معنی احترام

جلسه دهم از دور سوم جلسات راهنمایی کنگره ۶۰شعبه ایمان با دستور جلسه حرمت کنگره ۶۰ و ممنوعیت ارتباط راهنمای مسافر و همسفر در روز سه شنبه مورخ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳با استادی همسفر زهرا  و نگهبانی همسفر نسیم و دبیری همسفر شادی راس ساعت ۱۶ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

در حرمت کنگره ۶۰ آمده کنگره مکان مقدس و امنی می‌باشد. حرمت به معنی احترام گذاشتن است. من در مورد این که چرا از کلمه مقدس استفاده شده به این نتیجه رسیدم؛ نقطه اشتراک این مکان با سایر مکان‌های مقدس این است که در این مکان‌ها هدف رسیدن به صلح و آرامش و رسیدن به قدرت مطلق یا خداوند است که ما در اینجا می‌خوانیم. "سفر سوم: از رسیدن به خود تا رسیدن به قدرت مطلق یا خالق خود" به این دلیل در حرمت از این عبارت استفاده شده است.

در هر کدام از این مکان‌ها از جمله کلیسا، کنیسه، مسجد و غیره حرمت یا قوانین خاصی دارند. کنگره ۶۰ هم قوانینی دارد که با عنوان حرمت از آن یاد می‌شود. حالا چرا چنین قوانینی  گذاشته شده؟ برای پاسخ به این سوال لازم است به یک پرسش دیگر پاسخ بدهیم.

چه کسی نمی‌خواهد ما به آرامش، صلح و قدرت مطلق برسیم؟ ابلیس، در کلام الله هم به ما گفته شده که  او دشمن قسم خورده ماست لذا برای رسیدن به هدفش از ابزارهایی استفاده می‌کند و یکی از این ابزارها غفلت است. یعنی حواسمان را از موضوع اصلی پرت می‌کند. حال می‌توان به پرسش قبلی پاسخ داد اگر فردی با پوشش و وضعیت نامناسب وارد این مکان شود باعث می‌شود دیگران با توجه به آن شخص از تمرکز روی هدفشان غافل شوند در نتیجه این فرد ناخواسته و ناآگاهانه نقش مامور غفلت را بازی می‌کند و این همان چیزی است که شیطان می‌خواهد لذا لازم است چنین قوانینی گذاشته شود تا این اتفاق در حداقل ممکن بیافتد. موضوع بعدی استفاده از کلمات ناشایست.

در یک آزمایش اثر کلمات بر روی مولکول‌های آب بررسی شد و نتیجه آن به این صورت است که کلمات زیبا و مثبت باعث می‌شود مولکول‌های آب شکل زیبا و منظم بگیرند و بر عکس کلمات زشت و منفی شکل آن‌ها را نامنظم و زشت می‌کند. همان طور که می‌دانید. ۷۰ درصد حجم بدن انسان را آب تشکیل می‌دهد پس آب نقش بسیار مهمی در جسم دارد. حال تصور کنید اگر فرد از کلمات بد استفاده کند یا با کسانی در اتباط باشد که دائم از این کلمات استفاده می‌کند چه اتفاقی می‌افتد؟مولکول‌های آب بدن فرد در صور آشکارشان شکل زشتی پیدا می‌کنند و اثر آن در صور پنهان فرد باعث ایجاد ناامیدی، افکار منفی و... خواهد شد در نتیجه باز هم غفلت از هدف اصلی اتفاق می‌افتد

در مورد قسمت بعدی دستور جلسه ممنوعیت ارتباط راهنمای مسافر با همسفر راهنما بدون قضاوت و به راحتی به رهجو آموزش می‌دهد. حال اگر به هر دلیلی هر کدام از همسفر یا مسافر بخواهند با راهنمای طرف مقابل صحبت کنند چه اتفاقی می‌افتد؟ ممکن است با دادن یک سری اطلاعات باعث ایجاد پیش فرض و قضاوت در راهنما نسبت به رهجویش شود که ممکن است این مسئله سبب فشار بیشتر یا عدم اعتماد راهنما به رهجو شود لذا دیگر نمی‌تواند به خوبی قبل  آموزش‌های لازم را به رهجو بدهد و یا شاید بیش از حد به او فشار بیاورد و این سبب گریز رهجو از مسیر کنگره شود در نتیجه رهجو به هدفش که رسیدن به رهایی و حال خوش است نرسد.

نویسنده: راهنما همسفر شادی(لژیون سوم)

ویرایش و ارسال: همسفر فهیمه(مرزبان خبری)

همسفران نمایندگی ایمان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .