English Version
English

راز‌های نهان

راز‌های نهان

مبحث مربوط به تاریخ ۷۵/۳/۳ چند ماه قبل از شروع سفر جناب مهندس است. سیستم الهی یک سیستم طبقه‌بندی‌شده و تشکیلات بسیار منظمی است که همه‌چیز در آن با دقت برنامه‌ریزی‌شده‌ است. ما از خداوند فقط صفات او را می‌دانیم و از ذات او خبر نداریم. بالای آسمان ما آسمانی دیگر قرار دارد و مطالب ازآنجا به آسمان ما القا یا مخابره می‌شود و بالای هر آسمان، آسمانی دیگر است و هر‌چه به طبقه بالا‌تر می‌رویم، آن آسمان ازنظر علم و دانش قوی‌تر و محکم‌تر می‌شود. این سیستم طوری طراحی‌شده است که خود انسان، خودش را مجازات می‌کند، کسی نمی‌آید که شمارا در جهنم بیندازد، کسی که رفتار خلافی انجام می‌دهد خودش را خراب می‌کند و برای اینکه انسان بتواند بهتر زندگی کند، رسولان و فرستادگانی آمدند تا قوانین و دستوراتی را برای روابط انسان‌ها بیان کنند که در تمامی کتب آسمانی و مکاتب، این قوانین یکسان هستند.

در قرآن کریم در سوره حدید می‌فرماید: ما آهن را بر شما فرود آوردیم یا نازل کردیم که در آن آسیب سخت و سود‌ها برای مردم است، منظور از آسیب‌ سخت این است که از آهن، خنجر، گرز و شمشیر ساخته می‌شود و آسیب این‌ها، سخت است ولی سود‌های بسیاری نیز دارد. نکته اینجا است که زمین و حتی خورشید قادر به ساختن آهن نیستند، زیرا جایی که آهن باید تولید شود، دما باید پانصد میلیون درجه سانتی‌گراد باشد تا تولید شود، آهنی که امروز در زمین است، توسط شهاب‌سنگ‌ها از مکان‌های دیگر به زمین نازل‌شده‌ است. در قرآن کریم، قبل از سوره حدید، سوره واقعه می‌فرماید: هنگامی‌که آن واقعه بزرگ (قیامت) واقع گردد که در وقوعش هیچ کذب نیست. آنگاه‌که زمین سخت به حرکت و زلزله درآید و کوه‌های سخت، متلاشی شود و مانند ذرات گرد در هوا پراکنده گردد. چون سیستم الهی حساب‌شده و دقیق است و بر همه‌چیز نظارت دارد، این ما هستیم که بر همه‌چیز حتّی بر شهر وجودی خودمان تسلط نداریم.


د‌ر مورد وقایع گذشته نباید تأسف و تأثر داشته باشیم، باید از گذشته درس بگیریم زیرا؛ هر موضوعی به‌جای خود، هم فرمان است و هم تقدیر، همان‌طور که گفتیم، زندگي بر مبنای سه چیز است؛ خواست، تقدیر (نامه پیشین) و فرمان الهی، نامه پیشین چیزی است که درگذشته کاشته‌ایم و امروز آن را برداشت می‌کنیم و این گذشته می‌تواند از زمان تولد تا امروز باشد یا از زمان قبل از تولد و روز الست.
شما در بعد زمان، نباید از چیزی خوف داشته باشید یا دور شوید، زیرا تقدیر و فرمان الهی است و با نیک و بد آن سخنی نیست زیرا؛ به نظر و فکر ما ممکن است بد باشد، اما پرده از راز‌های نهان باز می‌کند؛ پس هر جا مشکل یا سختی برای ما پیش بیاید، در آن آموزش و یادگیری بسیاری از مطالب، نهفته شده‌ است. هر‌یک از ما باید به اعمال خود نظر بیندازیم و حریم خود را حفظ کنیم در ادامه، حقیقت، پرده از روی اعمال ما بر‌می‌دارد و اینکه انسان راست‌گو و یا دروغ‌گویی هستیم را مشخص می‌کند.
به اعمال خود به‌خوبی نگاه کنیم و آنچه بر ما می‌گذرد را شروع به تزکیه و تصفیه نماییم. اگر به‌خوبی نگاه کنیم می‌بینیم ما نیز که ادعای انسان‌های کهن و مردم مسلمان را داریم، آب‌ها را آلوده، جنگل‌ها را خشک، زمین را کثیف وزندگی را برای خود و دیگران سخت و دشوار کرده‌ایم. این مطالب عین قانون است و حقایق ژرفی را آشکار می‌کند، چگونه می‌توان این‌ مطالب را انتقال داد؟ بعضی مسائل را نباید با صراحت بیان کرد، زیرا؛ مانند میوه نرسیده است که قابل‌خوردن نیست و در این راه تعصب نداشته باشید، در توضیح عبارت فوق باید بگوییم؛ بیان بسیاری از حقایق ممکن است ایجاد بحران و ناراحتی کند، باید هر مطلبی در جایگاه خودش بیان شود، همچنین تعصب نداشته باشید، آقای مهندس می‌فرمایند: هر فردی که راجع به من و یا کنگره سخن بیهوده‌ای بیان کرد، لازم نیست تعصب داشته باشید و برخورد کنید، تعصب در هیچ‌قضیه‌ای مناسب نیست، چون انسان تصمیمات غلطی می‌گیرد، من نیز راجع به گفته‌هایم، هیچ تعصبی ندارم.
به قطب‌ها و مسائل منفی نباید فکر کنید، به مسائل منفی هرچه بیشتر فکر کنید، آن‌ها قوی‌تر و نیرومند‌تر می‌شوند. باید در صراط مستقیم پیشرو باشیم و به مسائل مثبت فکر کنیم، از افعال منفی و نا‌امید‌کننده استفاده نکنید، نگویید من افسرده‌ام، خسته‌ام یا می‌ترسم زیرا؛ بد‌ترین و مهلک‌ترین سمی که وجود دارد نا‌امیدی است، انسان باید همیشه امیدوار باشد، همیشه راهی برای امیدواری وجود دارد، به یاد خداوند و نیرو‌هایی باشیم که از آن‌ها انرژی دریافت می‌کنیم و در کار‌ها همیشه به خداوند توکل کنیم.

تایپ: راهنما تازه واردین همسفر اکرم
ویرایش: همسفر نسیم رهجوی راهنما همسفر مرضیه (لژیون دو)
عکس: همسفر مهتاج رهجوی راهنما همسفر مرضیه (لژیون دو)
ارسال: راهنما همسفر الهام

نمایندگی همسفران اردستان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .