English Version
English

کلید رسیدن به ارزش والای انسانیت حفظ حرمت‌ها و قوانین است

کلید رسیدن به ارزش والای انسانیت حفظ حرمت‌ها و قوانین است

مرزبان همسفر آرزو؛
هر سازمان و ارگانی اگر بخواهد بقا داشته باشد باید تابع قوانین و حرمت‌هایی باشد. اگر اعضا بخواهند در جهت و مسیر رشد خود باشند باید از قوانین آن مکان پیروی کنند.
کنگره ۶۰ هم براساس همین حرمت‌ها و قوانین، پایدار و پابرجا مانده است. در ابتدای ورود و آموزش‌ها به ما یادآور می‌شوند که با حفظ حریم شخصی و گروهی می‌توانیم با مشکلات بزرگی مثل اعتیاد مقابله کنیم و به این اشاره دارد که کنگره مکان مقدس و امنی است. با این تفکر که من آرزو حرمت‌ها را رعایت کنم ‌و به حاشیه نروم مراقب لوازم، وسایل، حتی افکار و صحبت‌های خود باشم.
رابطه فامیلی، کاری و مالی که در کنگره ممنوع است. تجربه ثابت کرده که هرگونه رابطه‌ای خارج از محدوده حرمت کنگره موجب تخریب در مسافران شده و مانع ادامه سفر آن‌ها می‌شود. زمانی که پولی قرض می‌دهیم یا قرض می‌گیریم، پرداخت نکردن به موقع آن ممکن است باعث کدورت و ناراحتی شود.
ارتباطات تلفنی و خانوادگی سبب حواشی مخصوصاً در سفر اول خواهد شد. نظر به اینکه افراد در کنگره برای رهایی تلاش می‌کنند، پس هر عاملی که مانع از رسیدن به رهایی می‌شود نباید وجود داشته باشد. اگر حرمت‌ها رعایت نشود بی‌نظمی و ساختارشکنی بیداد می‌کند. کار نیروهای تخریبی به آرامی است. در هر مکانی که نظم و امنیت نباشد، برای افرادی که در آن ساختار هستند تخریب به‌وجود می‌آید.
با حفظ حرمت و قوانین می‌توان هم به جایگاه و مراتبی در کنگره، جامعه، زندگی و حتی به جایگاه والای انسانیت رسید.
در بدو ورود، پذیرش این قوانین ساده به نظر می‌رسد؛ اما زمانی که احساس صمیمیت در آن مکان برای ما شکل می‌گیرد سعی در عبور از قوانین و حرمت‌ها می‌کنیم و این قضیه به مرور سبب تخریب می‌شود.
مرزبانان حافظان قوانین و حرمت‌ها هستند. این جایگاه بسیار حساس است. ما در عین حال که با عطوفت و مهربانی رفتار می‌کنیم. باید در برقراری نظم و حرمت‌ها هم تلاش کنیم.‌ به کسانی که به حریم کنگره تجاوز می‌کنند و یا با زیر پا گذاشتن حرمت‌ها سعی در تغییر آن دارند متذکر می‌شویم که همه ما برای اینکه بتوانیم در جامعه انسانی وارسته باشی، در حال آموزش هستیم و بایستی مراقب رفتار خود باشیم تا آموزش بگیریم و به آگاهی لازم دست یابیم.
مرزبانان مرز قوانین و حرمت‌ها را با حضور ایجنت براساس قوانین مکتوب کنگره ۶۰ رعایت می‌کنند؛ ولی همیشه کسانی هستند که می‌خواهند در سازمان یا ارگانی که وارد می‌شوند اخلال ایجاد کنند تا فرماندهی آن را در دست بگیرند؛ اما این نکته را باید در نظر گرفت که تا انسان فرمانبردار نباشد نمی‌تواند فرمانده لایقی گردد.
احترام به کسانی که جایگاه خدمتی دارند، مانند ایجنت، راهنمایان، مرزبانان و اعضا سایت حتی کسانی که نگهبان نظم و مهماندار هستند از واجبات است. همه این عزیزان در تلاش برای بهبود روند رشد و برقراری نظم در کنگره ۶۰ هستند تا من آرزو بتوانم با آرامش در امنیت آموزش بگیرم.
پس رعایت حریم و حرمت‌ها به خود من کمک می‌کند تا انسان بهتری باشم.

مرزبان همسفر فریبا؛
تمام دلیل تلاش قوانین و حرمت‌های کنگره ۶۰ این است که برای اعضای کنگره محیط امنی ایجاد شود. ما در چهارچوب این قوانین می‌توانیم به سر منزل مقصود برسیم. در غیر این صورت بیشتر دچار سردرگمی، هرج‌ومرج در زندگی و افکار خود می‌شویم. در نتیجه از نعمت آموزش کنگره دور می‌شویم و به همان جایی که بودیم برمی‌گردیم.
ما به خوبی می‌دانیم که به دلیل زندگی کردن با یک مصرف‌کننده دنیای بسیار تاریکی داشتیم. حال اگر من با فردی مثل خودم ارتباط داشته باشم، چه چیزی را می‌توانیم به یکدیگر آموزش بدهیم؟ جز اینکه با حرف‌های نا‌‌امیدکننده هم‌دیگر را بیشتر ناامید می‌کنیم و تارهای تاریکی و رنج را دور وجود خود محکم‌تر می‌کنیم. حال با تمام این تفاصیل باید بدانیم که مواردی که در نوشتارها، حرمت کنگره و چهارده قانونی که برای ما قرائت می‌شود، هر یک دلایل قانع کننده‌ای برای خود دارند. در جلسه حرمت کنگره ۲ بار خوانده می‌شود. این امر تاکیدی برای اجرایی شدن حرمت‌ها دارد.
کنگره جایگاه مقدس و پاک است؛ زیرا عمل آن نجات انسان‌ها از تباهی، پلیدی و ضدارزش‌هاست. اگر با دقت بیشتری ببینیم، کل هستی دارای قانون است. جهان و زندگی دارای حساب و کتاب و منطق است. هر کس آن را نادیده بگیرد در درجه اول برای خود و بعد برای دیگران مشکل ایجاد می‌کند. پس نفع رعایت قانون به خودمان برمی‌گردد و حال خوش و آرامش نصیب خودمان می‌شود.
والدین به عنوان بنیان خانواده و جامعه از احترام بالایی برخوردار هستند. هرگونه بی‌حرمتی به آن‌ها به منزله شرک و کفر تلقی می‌شود. خداوند هرگونه آزار و اذیت زبانی و رفتاری نسبت به پدر و مادر را منع نموده است. درکی که من ازحرمت‌های کنگره دارم این است که حرمت‌ها مثل جاده و مسیر راست می‌باشند که به من اجازه نمی‌دهند از جاده خارج شوم.
در پایان باید بگویم که همه ما در مکانی هستیم که ما را به رستگاری و نجات کمال انسانی می‌رساند. پس قدر آن را بدانیم و به قوانین آن احترام بگذاریم.

ویرایش: همسفر ساغر (خدمتگزار سایت)
ارسال: همسفر مرضیه (خدمتکرار سایت)
همسفران نمایندگی کاسپین قزوین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .