English Version
English

حرمت یعنی حریم

حرمت یعنی حریم

در کنگره هر چیز آیینی دارد. خود مکان کنگره رسم و رسومی دارد که این رسم و رسوم به نام حرمت نام‌گذاری شده است. ما در کره خاکی از قانون‌های زیادی پیروی می‌کنیم که اگر از این قانون‌ها پیروی نکنیم، هرج‌ومرج همه‌چیز را فرامی‌گیرد، آنجاست که همه از بی‌قانونی در رنج و عذاب به سر می‌برند و سنگ روی سنگ بند نمی‌آید. خداوند بزرگ که از روز ازل کره خاکی را بنا کرد و همه‌چیز آن را بر مبنای یک حساب‌وکتابی آفرید؛ پس یکی از وظایف مهم و خطیر ما انسان‌ها پیروی از این فرامین الهی می‌باشد؛ پس اینجا هست که انسان باید بیاموزد و یاد بگیرد که هر چیزی بر پایه نظم و قانون‌مداری بنانهاده شده است.

آقای مهندس وقتی کنگره را بنا نهاد آن را برحسب یک حساب‌وکتابی برپا داشت، برای آن قانون‌هایی وضع کرد که هرکدام از آن‌ها خیلی حساب‌شده و دقیق می‌باشد. یکی از کارهای خطیر و مهم ایشان بعد از بنا نمودن محیط کنگره این بود که برای آن قانون وضع کند که روند کار به‌خوبی و با آرامش به‌پیش برود و افراد دچار هرج‌ومرج و سردرگمی نباشند و بدانند که برای هدف خاصی به این مکان آمده‌اند تا هرروز به هدفشان نزدیک‌ و نزدیک‌تر شوند؛ چون هدف کنگره همین است. اگر قانونی نباشد با بیرون از کنگره هیچ فرقی ندارد.

من امروز به کنگره آمده‌ام که با این حرمت‌ها آشنا شوم، گرچه من قبل از کنگره به‌واسطه آشفتگی‌های روحی و روانی که داشتم از این حرمت‌ها به مقدار زیاد فاصله گرفته بودم. اگر تأثیر این حرمت‌ها را در زندگی خودم بازنگری کنم، متوجه خواهم شد که اولین چیزی که برای هر انسان بسیار مهم و حائز اهمیت است همان کلمه حرمت است. حرمت یعنی حریم، در درجه اول اگر من برای خودم حرمت قائل شوم و حریم شخصی خودم را در چهارچوب قوانین رعایت کنم هیچ‌کس به خودش اجازه نخواهد داد که با من به طریق دیگری صحبت کند. من اگر برای خودم ارزش قائل نباشم؛ پس  آن حصار و حریم شخصی خودم را خورد و لگدمال کرده‌ام و اجازه خواهم داد که هر بی‌سر و پایی وارد حریم شخصی وزندگی خصوصی من بشود.

این حرمت‌ها بسیار مهم هستند. مگر این نیست که هر فرد می‌گوید من برای خودم شخصیت قائل هستم یا این‌که می‌گویند باید با من خوب رفتار شود؟ در چه صورت این کار محقق می‌شود؟ درصورتی‌که من برای خودم و برای زندگی خودم ارزش قائل شده باشم. وقتی من خودم را دوست داشته باشم به دیگران اجازه نخواهم داد که با من با بدی یا بی‌احترامی صحبت کنند؛ یعنی حریم خصوصی خودم را حفظ کردم. من هم به خودم اجازه نمی‌دهم که با دیگران با لحن بد و رفتار توهین‌آمیز صحبت کنم؛ پس بسیار پسندیده و نیکو است و بسیار قابل‌احترام هست این حرمت کنگره که در تمامی کارگاه‌های آموزشی دو مرتبه خوانده می‌شود. اگر من به کنگره آمده‌ام؛ پس باید به قانون کنگره احترام بگذارم؛ چون هر قانونی که در کنگره وضع‌شده است قطعاً برای حال من مسافر و همسفر می‌باشد.

هر صحبت یا کلامی که گفته می‌شود نکات کلیدی و کاربردی در آن‌ها وجود دارد که ما باید آن‌ها را یاد بگیریم و بعد آن را سرلوحه زندگی‌مان کنیم. من این حرمت کنگره 60 را بسیار مقدس می‌دانم و سعی می‌کنم از آن درس بسیار بزرگی بگیرم؛ چون در مسیری هستم که تاریکی‌ها را پشت سر می‌گذارم و به مسیر روشنایی نزدیک خواهم شد. باشد که همگی ما در این مسیر پایدار و مستدام بمانیم و با ارج نهادن به این حرمت‌هاست که به خودمان، خانواده، اطرافیان و دوستانمان احترام می‌گذاریم؛ پس بیایید باهم و دست در دست هم این حرمت‌ها را غنیمت بشماریم و در زندگی خود کاربردی کنیم.

نویسنده: همسفر مریم لژیون راهنما همسفر الناز (لژیون پنجم)
ویرایش: رابط خبری همسفر الهام لژیون راهنما همسفر الناز (لژیون پنجم)
ویراستاری و ارسال: راهنما همسفر فهیمه (لژیون ششم)
همسفران نمایندگی شهرری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .