English Version
English

این‌جا همان مکان امنی است که سال‌ها به دنبال آن می‌گشتم

این‌جا همان مکان امنی است که سال‌ها به دنبال آن می‌گشتم

زندگی به بندی، به‌نام حرمت بند است که اگر پاره شود، قطعاً کار زندگی تمام است. زمانی‌که وارد کنگره شدم، اصلاً چیزی متوجه نمی‌شدم؛ اما وقتی‌که برای اولین بار نوشتار حرمت کنگره ۶۰ را شنیدم که‌ خوانده شد، کنگره مکان مقدسی است؛ ناخودآگاه دلم لرزید و به این موضوع پی بردم که این‌جا همان مکان امنی است که سال‌ها به دنبال آن می‌گشتم. پس از مدتی که در کنگره حضور یافتم، هر بار که حرمت کنگره را گوش می‌کردم به این حقیقت پی می‌بردم که آقای مهندس چقدر قشنگ این کلمات و حرمت‌ها را کنار یکدیگر قرار داده‌اند تا من همسفر در این مکان احساس آرامش کنم. درست است که مسیر بسیار سخت و پیچیده‌ای در پیش داریم؛ ولی با قرار گرفتن در این مسیر و پایبندی به قوانین و اصول آن، راه برای ما نمایان می‌شود تا به راستی و صداقت کلام پی ببریم. البته در این مسیر یک‌سری بایدها و نبایدهایی در قالب حرمت و قوانین برای من همسفر و مسافرم مشخص گردیده است که همه قوانین در نوشتار حرمت کنگره ۶۰ دو بار در ابتدا و انتهای جلسه قرائت می‌شود تا من به درک بهتری برسم و به خود و دیگران آسیب وارد نکنم.

زمانی‌که مشاهده کردم، افراد با چه دقتی به سخنان استاد و به مشارکت یکدیگر گوش می‌دهند، بدون تردید به این نکته پی بردم که اگر گفته می‌شود، برقراری رابطه خانوادگی یا مالی در کنگره ممنوع است؛ برای این است که ما از هدف اصلی‌ خودمان که همان درمان اعتیاد است، دور نشویم. در زندگی شخصی خودم برای اولین بار بود که با مکانی روبه‌رو می‌شدم که تمام اعضای آن با پوششی سفید، مرتب و منظم در کنار یکدیگر نشسته‌اند و فقط با گرمی نفس‌های‌شان انرژی مثبت را در فضا تکثیر می‌کنند.

در حقیقت کنگره ۶۰ با رعایت حریم و حرمت‌ها فضایی سرشار از محبت و امنیت را برای افراد به ارمغان آورده است. درواقع ما با کمی تفکر بر روی این حرمت‌ها در خواهیم یافت که متأسفانه بخش اعظمی از مشکلات جامعه امروزی ما به علت عدم رعایت یک‌سری از همین قوانین است. اگر بتوانیم تمام این موارد را در کنگره رعایت کنیم، مسلماً بدون این‌که به خود یا دیگران آسیب وارد کنیم، سفر خوبی را خواهیم داشت؛ بنابراین اگر ما در بیرون از کنگره یا خانواده هم بتوانیم خطوط قرمزی را برای خودمان مشخص کنیم، هیچ‌وقت آسیب نمی‌بینیم.

امیدوارم که بتوانم با حفظ و رعایت حرمت‌ها سفر خوبی داشته باشم و در کنار آن خدمت‌گزار لایق و شایسته‌‌ای در جهت تحقق اهداف کنگره ۶۰ باشم. در پایان سخنانم از آقای مهندس تشکر می‌کنم که با بنا نهادن کنگره و تنظیم حرمت‌های آن، فضای کنگره را برای ما به مکان امنی تبدیل کرده‌ است.

رابط خبری: همسفر رؤیا رهجوی راهنما همسفر مریم (لژیون پنجم)
نویسنده: همسفر نیره رهجوی راهنما همسفر مریم (لژیون پنجم)
ویراستار: همسفر مژگان رهجوی راهنما همسفر راضیه (لژیون سوم)
عکاس خبری: همسفر نجمه رهجوی راهنما همسفر آرزو (لژیون دوم)
ارسال: راهنمای تازه‌واردین، همسفر حمیده
همسفران نمایندگی جواد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .