English Version
English

حرمت احساس امنیت را حفظ می کند

حرمت احساس امنیت را حفظ می کند

ششمین جلسه از دوره بیست و ششم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰، نمایندگی لویی پاستور با استادی مسافر مجید، نگهبانی مسافر علیرضا و دبیری مسافر امیر با دستور جلسه «حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» در روز چهارشنبه ۶ تیرماه ۱۴۰۳ در ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:
خدا را شاکرم که یک‌بار دیگر به من این توفیق داده شد تا بتوانم این جایگاه را تجربه نمایم.‌ یک مواقعی با خود فکر می‌کنم که ما نعمت‌هایی راداریم که آن‌ها را نمی‌بینیم،‌ پس خدا را شکر می‌گوییم به خاطر داده‌ها و نداده‌هایش به خاطر دیده‌ها و ندیدن‌هایش.
یکی از آن چیزها احساس امنیت است و این‌یکی از آن نعمت‌هایی است که تا انسان آن را از دست ندهد و به هم نریزد نمی‌داند که چه نعمتی داشته است. این احساس امنیت می‌تواند مربوط به یک ویژگی در درون یک انسان باشد یا مربوط به یک سیستمی باشد که انسان بتواند در آن سیستم احساس امنیت کند که درنهایت منجر به آن می‌شود که آرامش بیشتری کسب کند،یعنی تا زمانی که احساس امنیت را س نکنی آرامش به دست نمی‌آوری.
اگر بخواهم‌ آن را به حرمت‌های کنگره ربط بدهم به این نتیجه می‌رسم که آن ساختاری که این ویژگی‌ها را دارد به یک سری از قوانین و حرمت‌ها پایبند بوده است تا بتواند احساس امنیت را برای اعضای خود حفظ کند،یعنی به‌غیراز این ما نمی‌توانی این حس امنیت را کسب کنی. حرمت کنگره هم به همین صورت است یعنی رعایت کردن همین حرمت‌ها و قوانین باعث می‌شود یک ساختار و یک سیستم به رشد و بقای خودش ادامه بدهد و در جهت هدف خود حرکت بکند.
وقتی ما می‌گوییم که کنگره مکان مقدس و امنی است کلمه مقدس که بیان می‌شود در آنجا حرمت معنی پیدا می‌کند. وقتی‌که حرمت‌های کنگره را بیان می‌کنیم: به‌عنوان‌مثال دروغ گفتن،‌ علیه شخصی سرزنش کردن،‌ در جلسات بدون اجازه سخن گفتن، نام این‌ها را نمی‌توان قوانین گذاشت بلکه این‌ها حرمت‌هایی است.
قانون مثل‌اینکه می‌گوییم لباس سفید بپوشیم و این قانون است و ما لباس سفید می‌پوشیم ولی دروغ گفتن یک‌چیزی است که نمی‌توانیم آن را کنترل کنیم که بدانیم طرف دروغ می‌گوید یا نمی‌گوید و اسم آن را می‌گذاریم حرمت، داشتم به این فکر می‌کردم که ما فقط باید این حرمت‌ها را در کنگره حفظ کنیم و در بیرون از کنگره نمی‌توانیم این حرمت‌ها را اجرا کنیم.

یعنی اینکه این‌یک سری فرمان‌ها می‌باشد که چه در داخل کنگره و چه در بیرون از کنگره کاربرد دارد و عدم رعایت این قوانین و حرمت‌ها می‌تواند کنگره را از مسیر خودش خارج کند و ما را وارد حاشیه کند که در درجه اول خود ما را و در درجه دوم ساختار را وارد حاشیه می‌کند. یعنی اینکه وقتی می‌آییم در این فضا قرار می‌گیریم این حرمت کنگره را اکثراً حفظ هستیم نه اینکه بریم به خونیم و حفظ کنیم.
آن قدر شنیده‌ایم که تمامی این حرمت‌ها را از حفظ شدیم که این درایت و دوراندیشی جناب آقای مهندس را به ما نشان می‌دهد  که چگونه پایه‌های کنگره را به‌وسیله حرمت‌ها استوار بنا کردند.‌ جناب مهندس پیش‌بینی می‌کردند که اگر ما نخواهیم این حریم‌ها و حرمت‌ها را حفظ کنیم دچار مشکل می‌شویم به‌خصوص جماعت مصرف‌کننده که به قول جناب مهندس هرکدام از ما یک قبیله‌ای را به هم می‌ریختیم والان که به‌آرامی در کنار یکدیگر نشسته‌ایم و هیچ مشکلی نداریم همه این‌ها نتیجه رعایت کردن این حرمت‌ها می‌باشد.

قسمت دوم دستور جلسه که می‌گوید رابطه مالی و خانوادگی با یکدیگر برقرار نکنید، در مورد روابط خانوادگی من زیاد بحثی ندارم چون روابط خانوادگی یک چهارچوب و قاعده‌ای دارد که به‌راحتی انسان‌ها روابط خانوادگی باهم برقرار نمی‌کنند. در مورد روابط کاری و مالی هم که تجربه ثابت کرده است که به امنیت کنگره آسیب وارد می‌کند و منجر به شکست می‌شود. شاید بچه‌های سفر اولی برایشان این سوال پیش بیاید که ما که اینجا باهم به این خوبی هستیم و آرام هستیم چرا نمی‌توانیم باهم رابطه کاری و مالی داشته باشیم و شاید این سوال در جای خودش منطقی باشد ولی تجربه ثابت کرده است که این اتفاق نمی‌افتد.
بحث کار کردن و کاسبی کردن هدف آن کسب درآمد می‌باشد که این کسب درآمد یک قاعده و اصول خودش را دارد که ما در اینجا پیوند بین ما است که پیوند محبت است. ولی در مسائل کاری اولویت و هدف کسب درآمد می‌باشد. من خودم این تجربه رادارم و این حرمت را رعایت نکردم و صمیمیت و محبتی که بین من و یک شخصی دیگر از اعضای کنگره بود به واسطه رابطه کاری داشت از بین می‌رفت.
تایپ: مسافر علی (لژیون پانزدهم)
عکس: مسافر مسلم (لژیون یازدهم)
ویراستاری و ارسال: مسافر میثم (لژیون دوم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .