English Version
English

مشارکت مکتوب

مشارکت مکتوب

سلام دوستان بهناز هستم یک همسفر: در کنگره ۶۰ به منظور حفظ امنیت در بین مسافران و همسفران یک سری قوانینی وضع گردیده که از آن‌ها به عنوان حرمت یاد می‌شود و این حرمت کنگره به صورت یک مطلب نوشتاری دو مرتبه در کنگره خوانده می‌شود که باید به آنها احترام گذاشت. در گذشته نشان داده است که وجود هر نوع روابط بین مسافران و همسفران باعث ایجاد یک‌سری مشکلات شده است و در نتیجه روی کیفیت سفر اثرات منفی می‌گذارد. اگر افرادی به هر دلیلی این قوانین را نادیده بگیرند و یا تخطی کنند، بلاشک بایستی منتظر عواقب و آسیب‌های جدی خود در سفر باشند، پس برای رسیدن به هدف ملزم به رعایت و حفظ آن می‌باشیم.

سلام دوستان شکوفه هستم یک همسفر: تمام قوانینی که در کنگره حاکم است، بر مبنای حساب و کتاب بوده و تفکری بزرگ پشت آن نهفته است، همه قوانین در کنگره لازم الاجرا است، زیرا راز موفقیت کنگره و این که بعد از سال‌ها هم‌چنان با آرامش پا برجا است و به مسیر خود در درمان اعتیاد ادامه می‌دهد در اجرای همین قوانین و حرمت‌ها است، اگر روابط مالی برقرار شود و من در کنگره از کسی طلبکار یا به کسی بدهکار باشم، همین باعث تنش شده مانع حضور من در کنگره خواهد بود، این از روی تجربه است. عدم رعایت حرمت‌ها امکان دارد که ضررهای جبران‌ ناپذیری به اشخاص و یا سیستم کنگره واردکند، پس من باید با استفاده از این علم و آگاهی بر این قوانین وحرمت‌ها احترام بگذارم.

سلام دوستان هانیه هستم یک همسفر: واژه حرمت اصولاً از حریم می‌آید، هر چیزی در این جهان هستی یک حریمی دارد، وقتی که گفته می‌شود، یک چیزی حریم دارد یعنی آن حرمت دارد و به آن نمی‌توانید نزدیک شوید و شرایط خاص خودش را دارد برای مثال؛ جاده، رودخانه را که نگاه می‌کنیم برای خودش حریم دارد، کنگره هم برای خودش یک حریم و حرمتی دارد که ما نمی‌توانیم وارد حریم‌های کنگره ۶۰ شویم. ما در کنگره ۶۰ نیروی انتظامی و پلیس نداریم، برای اینکه ما در این مکان کنار هم جمع بشویم و در کنار یکدیگر باشیم باید یک چیزی وجود داشته باشد که نظم را برقرار کند، در کنگره افراد ارتباط مالی، تجاری و خانوادگی نمی‌توانند برقرار کنند، اگر این رابطه برقرار شود باعث ایجاد اختلاف، مشکلات و آشوب می‌شود و موجب می‌شود آرامشی که در کنگره برقرار است از بین برود، به همین علت گفته می‌شود که در کنگره این‌گونه کارها را انجام ندهیم؛ برای مثال یک نفر یک ابزاری را برای فروش به یک فرد دیگر پیشنهاد می‌دهد و این خرید و فروش صورت می‌گردد و بعد‌ها باعث نارضایتی فرد از ابزاری که خریده است صورت می‌گردد و این اختلاف ناخداگاه وارد سیستم می‌شود که باعث درگیری و اختلاف و سلب آرامش و حتی گاهی اوقات منصرف شدن به ادامه سفر می‌گردد.

اگر در کنگره هیچ نوع ارتباط مالی یا تجاری و یا خانوادگی نداشته باشیم، هیچ مشکل و اختلافی پیش نخواهد آمد، ارتباط‌های ما باید عین ستون‌های مسجد باشد، اگر ستون‌ها خیلی به هم نزدیک باشند باعث ریزش سقف خواهد بود و اگر خیلی از هم دور باشند، هم باعث ریزش سقف خواهد بود. ما باید فاصله‌ها را خوب نگه داریم بر اساس فرموده‌های آقای مهندس بزرگوار تعادل قانون است افراط و تفریط قانون نیست در نظام هستی همه چیز بر اساس تعادل است، وقتی در کنگره با کسی خرده حسابی نداشته باشیم، از هر لحاظ در آن موقع صلح برقرار است قوانین و حرمت‌های کنگره حد و مرز ما را نسبت به همدیگر تعیین می‌کند، ما باید سعی کنیم از قوانین پیروی کنیم اگر از قوانین بیشتر پیروی کنیم محیط بهتری خواهیم داشت.ارم و اجرا کنم تا بتوانم با آرامش خاطر آموزش‌های لازم را دریافت کنم.

سلام دوستان زهرا هستم یک همسفر: این موضوع دستور جلسه قسمتی از حرمت‌های کنگره ۶۰ هست که در هر جلسه آموزشی در اول و آخر جلسه خوانده می‌شود تا حتی شخص تازه وارد نا‌آشنا هم بتواند خود را با حرمت هماهنگ کند و این نشان از اهمیت رعایت آن دارد. به گفته آقای مهندس حرمت کنگره ۶۰ به ما خیلی کمک کرده و حتی از قوانین هم خیلی خیلی مهم‌تر هست، در حرمت داریم بدون اطلاع و هماهنگی هر گونه قرض دادن ممنوع هست و این موضوعی هست که در ظاهر شاید یکی می‌خواهد کار نیک انجام دهد ولی در باطن و صور پنهان مشکلات زیادی را بوجود می‌آورد، مواردی بوده که راهنما از رهجو پول قرض کرده و موقع پس دادن داستان‌هایی شروع شده و در آخر هم راهنما و رهجو هر دو به بیراهه رفته‌اند یا مواردی که رهجوها بدون اطلاع به همدیگر پول یا قرض می‌دهند، بعداً هر مشکلی پیش بیاید کنگره مسولیتی ندارد، چرا که دو بار در حرمت‌ها در هر جلسه گفته می‌شود، ممنوع هست شاید رهجویی که قرض گرفته توان پرداخت نداشته باشد و به این دلیل هم نتواند کنگره بیاید و سفرش کلاً بهم بریزد، با اینکه ظاهر عمل کار نیک بوده ولی در باطن ضربه‌های جبران ناپذیری را وارد می‌کند.

برای اینکه محیط امن کنگره آلوده نشود باید حتما حرمت‌ها رعایت شود. در مورد روابط خانوادگی هم اینکه دو نفر از یک خانواده نمی‌توانند در یک لژیون باشند به این دلیل می‌تواند باشد که راحت نمی‌توانند با راهنمای خود ارتباط برقرار کنند و شاید پنهان‌کاری صورت بگیرد و این در روند درمان تاثیر بگذارد یا ارتباط دو خانواده با هم که در سفر اول هستند و هر دو روزهای سختی را می‌گذرانند تأثیر خوبی در روند سفر آن‌ها نخواهد داشت و نمی‌توانند موقع درد دل و صحبت کردن راه درستی را به هم نشان بدهند و چه بسا به بیراهه بروند و بهتر هست فقط در کنگره با راهنمای خود ارتباط داشته باشند.

سلام دوستان فاطمه هستم یک همسفر: حرمت کنگره جز نوشتارهایی هست که دو بار در طی یک جلسه قرائت می‌شود، یکبار اول جلسه و یکبار در انتهای جلسه. در وهله اول چیزی که کمک می‌کند تا ساختار کنگره حفظ شود حرمت آن است؛ به عنوان مثال در حال عبور از خیابان یا کوچه، خانه‌هایی را می‌بینیم که تعدادی از آن‌ها درهایشان باز است و تعدادی درشان بسته است، در اینجا هیچ آدم عاقلی زنگ درهای بسته را نمی‌زند تا به آن‌ها سرک بکشد، ولی بعضی‌ها هستند که اگر در خانه باز باشد، سرک کشیده و بعضی‌ها متأسفانه علاوه بر سرک وارد خانه هم می‌شوند که مطمئناً عواقب خطرناکی دارد، این مثال در کنگره هم صادق است، اگر کسی وارد حریم کنگره شود چیزی جز تخریب برایش به همراه ندارد، گاهی با رفتارهایمان به بعضی از آدم ها خیلی نزدیک می‌شویم و وارد حریم خصوصی آن‌ها می‌شویم و این کار را آنقدر راحت انجام می‌دهیم که خودمان هم فکر نمی‌کنیم ممکن است کارمان خطا باشد‌.

وقتی وارد حریم خصوصی کسی می‌شویم چه آگاهانه چه ناآگاهانه قطعاً فرد مقابل احساس خوشایندی ندارد، یعنی حس تعادل او بهم می‌ریزد و دچار تخریب می‌شود. انسان عاقل هیچ وقت وارد حریم‌ها نمی‌شود. انسان عاقل کسی است که جایگاه خود را درک می‌کند، چون حرمت‌ها را درک می‌کند و اگر حرمت‌ها را درک کنیم آن‌وقت جایگاه خود را درک می‌کنیم و بر اساس آن جایگاه عمل می‌کنیم. می‌دانیم که کنگره یکی از مکان‌های مقدس است، پس انجام کارهای ضد ارزشی مثل دروغ گفتن، تهمت زدن، پوشش نامناسب و ... دور از شأن مکان مقدس است و ارزش‌ها و حرمت‌ها در هر دین و مذهبی اصولی هستند، پس حفظ حرمت مکان مقدس برای امنیت و آرامش این مکان و خود ما هست و حفظ این حرمت‌ها برای همه افراد در کلیه جایگاه‌ها واجب است، پس کار اصلی ما در کنگره آموزش گرفتن و خدمت کردن است.

ویرایش و ارسال: همسفر معصومه، راهنما همسفر پریا (لژیون سوم)

همسفران نمایندگی صائب تبریزی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .