English Version
English

رسیدن به تعادل در گرو رعایت حرمت است

رسیدن به تعادل در گرو رعایت حرمت است

جلسۀ هفتم از دوره چهل و یکم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگرۀ ۶۰، نمایندگی ارتش؛ با استادی راهنمای محترم مسافر مهدی، نگهبانی مسافر محمد و دبیری مسافر علی با دستور جلسه «حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ۶۰ ممنوع است؟» در روز چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان مهدی هستم یک مسافر. از نگهبان و دبیر ایشان تشکر می‌کنم که اجازه دادند تا در این جایگاه خدمت کنم. به همهٔ خدمتگزاران علی‌الخصوص مرزبانان و ایجنت محترم خسته نباشید می‌گویم.
من راجع به دستور جلسه از خودم سؤال کردم که آیا در این مدت که در کنگره حضور دارم آیا حرمت کنگره را لمس کرده‌ام یا دیده‌ام یا خیر؟ و یا هیچ‌کدام از آنها را زیر پا گذاشته‌ام یا رعایت کرده‌ام. به‌نوعی سعی دارم امروز از تجربه خودم در این باره صحبت کنم.
روابط مالی و کاری و خانوادگی لزوماً چیز بدی نیست. اینکه آدم این روابط را داشته باشد چیز عجیبی نیست؛ اما این مهم است که من در چه جایی هستم. هر سازمان یا هر اجتماعی بسته به هدفی که دارد یک سری قوانین و حرمت را وضع می‌کند. در بعضی موارد خلع‌ها و آسیب‌هایی وجود دارد که ممکن است تخریب‌هایی ایجاد کرده باشد و از رسیدن به درمان باز بدارد.
کنگره ۶۰ سازمانی است که خیلی وسیع است و شکر خدا روزبه‌روز درحال‌رشد است. در قالب این حرمت‌ها است که من مسافر یا من رهجو می‌توانم به‌سلامت به هدف اصلی که درمان اعتیاد است دست پیدا کنم. بعضاً ممکن است بر اثر فراموشی یا ندانسته من با یکی از دوستانم که پیوند محبت برقرار کرده‌ایم، رابطه کاری را آغاز کنم یا از او درخواست پول کنم. این عمل در ظاهر و خارج از کنگره خیلی خوب و پسندیده است؛ اما در کنگره ۶۰ ممکن است من را از مسیر درمان خارج کند.
این موضوع اگر رعایت نشود ممکن است هر دو طرف آسیب‌دیده و چه‌بسا خانواده و اطرافیان آن‌ها هم از این موضوع در امان نباشند. چه‌بهتر است که من این درخواست‌ها را نکنم و یا اگر از خودم هم درخواست شد انجام ندهم. من در سفر اول برای خودم موقعیت کاری ای پیش آمد؛ ولی بعد از مشورت با راهنمای خود آن را انجام ندادم. شاید اوایلش دلخور بودم که خوب چه ایرادی دارد سر کار می‌رفتم؛ ولی بعدها متوجه شدم که ممکن بود باعث بشود من از هدف اصلی خودم فاصله بگیرم.
هدف درمان اعتیاد است. ممکن است در اثر اعتیاد روابط خانوادگی یا سایر روابط من کم‌رنگ شده یا حتی قطع شده باشند. من در این مکان هدف دیگری را باید دنبال کنم و نباید به دنبال روابط خانوادگی باشم. من با آموزش‌هایی که می‌گیرم پیوندها را احیا می‌کنم و هدف کنگره هم همین است. کنگره من را به خانواده، کار و خدمت بر می‌گرداند و اینجا است که من به تعادلی که مدنظر کنگره و خواست خودم است می‌رسم.
خیلی ممنون که به صحبت‌های من گوش کردید.

تایپ: مسافر محمدرضا
ویرایش و ارسال: مسافر حامد و مسافر محمدرضا
نمایندگی ارتش

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .