English Version
English

اگر بنایی آباد باشد اما ساکنین آن خراب باشند آن بنا را هم ویران می‌کنند

اگر بنایی آباد باشد اما ساکنین آن خراب باشند آن بنا را هم ویران می‌کنند

جلسه ششم از دوره چهل و چهارم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی ستارخان به استادی مسافر شهاب، نگهبانی مسافر سهیل و دبیری مسافر حسن با دستور جلسه «حرمت کنگره 60، چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» چهارشنبه 6 تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
بسیار خوشحالم که در این جایگاه قرار گرفتم و از خداوند سپاسگزارم. تصویر این لحظه را بسیار تجسم می‌کردم و علاقهٔ زیادی داشتم که در این جایگاه خدمتی قرار بگیرم. از استاد عزیزم آقا شهاب ممنونم که اجازه خدمت را به بنده دادند. عنوان دستور جلسه هفتگی حرمت در کنگره 60 و چرا رابطه مالی کاری و خانوادگی در کنگره ممنوع است. حرمت هم خانواده کلمه حریم است که به معنای حد و مرز و چهارچوب می‌باشد. حرمت مرزی تعیین شده است که اگر آن را رد کنم اول به خود و بعد به دیگران آسیب خواهم زد. به طور مثال اگر حریم دریا و رودخانه را نقض کنیم و اقدام به ساختن خانه کنیم باعث می‌شود با اولین سیل یا سونامی آسیب جبران ناپذیری ببینیم یا مانند هر خانه‌ای که قوانین و حرمت خاص خودش را دارد و اعضای خانواده از آن پیروی می‌کنند و زیر پا گذاشتن آن حرمت مشکل ایجاد می‌کند.در بانک ها حرف زدن با موبایل ممنوع است یا در بیمارستان سر و صدا کردن باعث بر هم زدن آرامش بیماران می‌شود و بی حرمتی است.به طور کلی هر مکانی حرمت خاص خود را دارد و حفظ حرمت ها مانند یک جلیقه ضدگلوله‌ای است که من را از آسیب ها محفوظ می‌دارد.

در کنگره اگر مرزبان ها من را از کاری منع می‌کنند یا می‌خواهند کاری را انجام بدهم قبل از هر چیزی به این دلیل است که به من آسیبی وارد نشود. اگر می‌گویند جلوی درب سیگار نکشید یا وسیله نقلیه خود را پارک نکنید به دلیل جلوگیری از تنش با همسایه ها می‌باشد که خدایی نکرده اتفاق بدی نیافتد. در کنگره حرمت به سن و سال اشخاص نیست بلکه به جایگاه خدمتی یا شالی است که به گردن شخص است و باید به آن احترام بگذاریم. اگر بنایی آباد باشد اما ساکنین آن خراب باشند آن بنا را هم ویران می‌کنند. ممکن است بیرون از کنگره با دوستان خود از الفاظی استفاده کنیم که در کنگره بی حرمتی است و باید مراقب کلام خود باشیم. در مورد پول قرض دادن نیز ممکن است این کار من باعث شود شخصی که پول را دریافت کرده است نتواند آن را به بنده برگرداند و همین علت باعث جدایی او از کنگره و خارج شدن از مسیر شود. از تمامی شما عزیزان که به صحبت های من توجه کردید نهایت سپاس را دارم.

تایپ: مسافر بهنام
عکس و تنظیم: مسافر میلاد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .