English Version
English

هر شخصی باید خودش را مسئول عمل خویش بداند

هر شخصی باید خودش را مسئول عمل خویش بداند

سلام دوستان زینب هستم یک همسفر
《کنگره، مکان مقدس و امنی است که هر شخص با ورود در این مکان باید حرمت آن را حفظ کند》
"حرمت" یعنی: رعایت، منع، احترام، مراعات و.....
در کنگره واجب و ضروری است که به تمام قوانین احترام بگذاریم و در عمل خود مراقبت کنیم.

روز‌های اولی که می‌آمدم کنگره و حرمت‌ها قرائت می‌شد برایم خیلی سؤال می‌شد که چرا؟ مگر چه می‌شود من با هم لژیونی یا بغل دستی خودم صحبت کنم و به قولی درد و دل کنم؟ یا اینکه با هم صمیمی بشویم و حتی شماره تماس هم دیگر را بگیریم؟ این‌ها همه به خاطر ضعف‌ها و جهل درون من بود که درکی از این قوانین و حرمت‌ها نداشتم اما رفته رفته که در محور آموزش‌ها قرار گرفتم آموختم که همین ارتباطات چه آسیبی می‌تواند به من و دیگران بزند، فهمیدم که تمامی قوانین لازم بوده و زمانی که من به حرمت‌ها احترام بگذارم (علیه شخصی دروغ نگویم، غیبت نکنم،. سرزنش نکنم، حرف کسی را قطع نکنم و الفاظ ناشایست بیان نکنم و... ) اول به خودم و شخصیت خودم احترام گذاشتم و بعد به دیگران زیرا هرچه بیشتر در زندگی دیگران غرق شویم و تجسس کنیم، بیشتر مورد قضاوت قرارش می‌دهیم و پشت سرش هم حرف می‌زنیم و حتی شاید دروغ هم بگوییم و بالعکس، این‌ها همه اول ضررش به شخص خودم می‌رسد پس رعایت قوانین و از چهار چوب خارج نشدن اول باعث آرامش خود ما می‌شود و به مرور این انتقال می‌یابد....


در یک خانواده هر تعداد افرادی که زندگی می‌کنند، از پدر و مادر تا خواهر و برادرانی که از یک پدر و مادر و یک مدل تربیت هستند، گاهی در خیلی از مسائل دچار مشکل می‌شوند، زیرا هم عقیده نیستند و نظرات آن‌ها با هم متفاوت است حال در کنگره که هر کس دارای یک سری تفکرات و عقاید و یک شخصیت متفاوت است و با توجه به اینکه چه مسافران چه همسفران دارای تخریب‌های بسیاری هم هستند اگر این حرمت‌ها زیر پا گذاشته شود چه آشوب‌هایی که به پا نمی‌شود، در کنگره هدف فقط رسیدن به درمان است و سپس رسیدن به خود و قدرت مطلق، یعنی همان جهان بینی درون و بیرون، که به لطف خداوند و آموزش‌های ناب جناب مهندس تا کنون همینطور بوده و باعث شده این سیستم به درستی در حال چرخش باشد و کنگره را به مکانی مقدس و امن تبدیل کند.

هر شخصی باید خودش را مسئول عمل خویش بداند و لحظه به لحظه به عملکرد خود دقت کند،
کنگره نه تنها در این مکان بلکه برای همه زندگی به ما یاد داده که حرمت‌ها را رعایت کنیم و برای خود و دیگران مشکل ایجاد نکنیم تا آرامش مهمان همیشگی دل‌های ما باشد و در آخر خداوند را سپاس می‌گویم که این مسیر پر ارزش را بر سر راه من قرار داد تا بتوانم از کلمه به کلمه آموزش‌هایی که می‌گیرم هزاران برداشت مثبت کنم و در همه امور زندگی استفاده مثبت ببرم.


سلام دوستان الهام هستم یک همسفر
《چرا رابطه‌ی کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟ 》

در دنیای بیرون از کنگره، شاهد مشاجره‌هایی هستیم که توسط ارتباطات کاری پیش می‌آید حتی شراکت دو برادر خونی که بعد از چند سال این شراکت و ارتباط کاری باعث شده این دو برادر هرگز حاضر به دیدن یکدیگر نباشند، اگر در کنگره همچین مسئله‌ای ممنوع نباشد قطعاً سنگ روی سنگ نمی‌ماند و نظم کنگره خراب می‌شود.


اگر در کنگره ارتباط مالی داشته باشیم، مثلاً به شخصی پولی قرض بدهیم و آن شخص نتواند قرضش را پرداخت کند، شاید ما هیچ توقعی هم نداشته باشیم ولی ممکن است خود شخص خجالت‌زده و شرمنده باشد و به همین علت دیگر به کنگره نیاید پس درمانش هم کنسل می‌شود در کنگره هم مهم‌ترین اصل درمان است پس ارتباطات مالی ممنوع هستند.
ارتباطات خانوادگی و صمیمی شدن بیش از اندازه با اعضا، باعث می‌شود ناخودآگاه وارد وهله‌ی قضاوت، غیبت، تهمت و... شویم پس باعث به وجود آمدن ناراحتی و تنش می‌شود و افراد از مسیر کنگره خارج شده به درمان نمی‌رسند.


حرمت‌های کنگره‌ی ۶۰ آنقدر مهم هستند که در هر کارگاه آموزشی دو بار قرائت می‌شوند، تمرین کردن رعایت این حرمت‌ها در کنگره باعث شده من در دنیای بیرون از کنگره هم این حرمت‌ها را کم و بیش رعایت کنم و اکنون شاهد آرامش درونی خودم هستم از آقای مهندس و آموزش‌های حکیمانه‌ی‌ ایشان بسیار سپاس گزارم.


تهیه و تایپ: همسفر زینب و همسفر الهام رهجویان راهنما همسفر نوریه (لژیون دوازدهم)
ویراستاری: رابط خبری همسفر الهام رهجو راهنما همسفر نوریه(لژیون دوازدهم)
ارسال: همسفر فروغ خدمتگزار سایت
همسفران نمایندگی دانیال اهواز

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .