English Version
English

با رعایت‌کردن حرمت‌ها به آرامش می‌رسیم

با رعایت‌کردن حرمت‌ها به آرامش می‌رسیم

همسر زهرا (راهنمای لژیون دوم):
حرمت از حریم می‌آید و زمانی که صحبت از حریم و حرمت می‌شود، ناخودآگاه یادمان می‌آید که باید حرمت حفظ و نگهداری شود. همان‌طور که قوانین الهی حریم دارند، روی کرۀ زمین نیز همۀ قسمت‌های مختلف حریم دارند. ما با رعایت‌کردن حرمت‌ها می‌توانیم به آرامش برسیم؛ به‌عنوان‌مثال اگر حرمت و حریم کنار رودخانه و جنگل‌ها را رعایت نکنیم، آن جا خانه‌سازی انجام دهیم، درختان را به نفع خودمان از بین ببریم یا در حریم رودخانه، خانه درست کنیم دچار مشکلات فراوانی خواهیم شد. ما حتی اگر قوانین الهی را که در کتاب آسمانی آمده است زیر پا بگذاریم، به مشکل برمی‌خوریم و تنها در صورت رعایت آنها دارای آرامش و آسایش خواهیم بود. کنگرۀ ۶۰ نیز برای اینکه بتواند به مسیر و هدف خود ادامه دهد، حرمت‌ها و قوانینی دارد که من اگر بخواهم از آن بهره ببرم، باید آنها را رعایت کنم؛ به‌عنوان‌مثال زمانی که می‌گویند که مراقب وسایلمان باشیم، وضعیت ظاهری‌مان عادی باشد، اینکه هیچ‌گونه ارتباطی بیرون از کنگره با همدیگر نداشته باشیم، حرف یکدیگر را قطع نکنیم، سر ساعت حضور داشته باشیم، پوشش سفید داشته باشیم، حرف‌زدن را یاد بگیریم، اینکه با چه کسی صحبت می‌کنیم یا چطور صحبت می‌کنیم و مراقب وسایلمان باشیم به این خاطر این است که از قدیم گفتند که مالت را سفت بچسب، همسایه‌ات را دزد نکن. بحث سیاسی نیز که به‌هیچ‌عنوان نباید داشته باشیم. اگر این قوانین را رعایت کنیم، بهره لازم را می‌بریم و در مسیر صراط مستقیم به راه خود ادامه می‌دهیم، اما در غیر این صورت از مسیر و گردونه خارج می‌شویم و به بیرون از دایره پرتاب می‌شویم؛ بنابراین رعایت قوانین به نفع خودمان است.

همسفر مریم:
حرمت، اصولاً از حریم می‌آید. زمانی که یک چیزی حریم دارد، یعنی حرمت دارد و ما نمی‌توانیم به آن نزدیک بشویم. حرمت کنگرۀ ۶۰ در طول جلسه دو بار خوانده می‌شود و این نشان از اهمیت آن دارد. حرمت کنگرۀ ۶۰ از قوانین آن نیز مهم‌تر است. کنگره به این دلیل مقدس است که انسان‌ها به پاکی و رهایی می‌رسند. در حرمت گفته می‌شود که کنگره مکان امنی است، اما به این معنی نیست که وسایلمان را رها کنیم و مراقب آنها نباشیم. در کنگره دروغ گفتن و رابطۀ کاری و مالی برقرارکردن ممنوع است. اگر که ما با یکدیگر رابطه‌ای نداشته باشیم، دیگر هیچ اختلافی پیش نمی‌آید. ستون‌های زیر یک سقف اگر خیلی به هم نزدیک یا خیلی از هم دور شوند، سقف پایین می‌ریزد. حریم و حرمت یعنی اینکه اندازه را نگه داریم. در تمام جلسات کنگره باید با اجازه سخن گفته شود، نباید علیه دیگران سرزنش کرد. هم آقایان و هم خانم‌ها باید از لباس و پوشش مناسب استفاده کنند. باید از هر کاری که به سیستم کنگره آسیب می‌زند، پرهیز نمود. خدمت‌های کنگره حضوری است و رهجو نباید به راهنما تلفن بزند، پس برای اینکه موفق شویم و به هدفمان برسیم باید قوانین را رعایت کنیم.

همسفر فاطمه:
حرمت از احترام می‌آید؛ یعنی برای اینکه بخواهیم با اشخاص و مکان‌ها رابطۀ متعادلی داشته باشیم، باید به تمام قوانین و مقررات را به نحو احسنت عمل کنیم؛ به‌عنوان‌مثال الفاظ ناشایست به کار نبریم، در کار دیگران تجسس نکنیم، گمان بد نبریم، قضاوت و غیبت نکنیم. تمام قوانینی که در نوشتار حرمت کنگرۀ ۶۰ آمده است را باید رعایت کنیم و دیگر اینکه رابطۀ کاری، مالی و خانوادگی با یکدیگر نداشته باشیم؛ یعنی اعضا خارج از کنگره نباید با هم هیچ ارتباطی داشته باشند. باید به تمام اعضای کنگره احترام بگذاریم تا حال ما خوب و پر از آرامش باشد. باید برای تمام اشخاصی که شال دارند، از آقای مهندس تا مرزبانان شعبه، احترام خاصی قائل شویم و هر خدمتی که در کنگره از ما خواستند را بدون هیچ شکایتی، چشم بگوییم. من به‌عنوان یک همسفر در کار راهنمای مسافر تجسس یا دخالت نمی‌کنم، زیرا هر کدام جداگانه آموزش می‌گیریم و نباید هیچ کاری به عملکرد یکدیگر داشته باشیم.

تهیه، تنظیم و ویرایش: همسفر فرشته، راهنما همسفر زهرا (لژیون چهاردهم)
ارسال: همسفر مطهره، راهنما همسفر فاطمه (لژیون پنجم)
همسفران نمایندگی دهخدا قزوین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .