English Version
English

رعایت حرمت ها باعث انسجام کنگره می‌شود

رعایت حرمت ها باعث انسجام کنگره می‌شود

همسفر مریم ؛

 همان‌طور که‌ می‌دانیم کنگره یک‌ جای مقدس می‌باشد که‌ برای ورود به‌ این مکان باید حرمت آن را بدانیم و اجرا کنیم که این حرمت‌ها دوبار در کنگره قرائت می‌شود بخاطر اینکه از اهمیت بسیاری برخودار است.کسانی که‌ وارد این مکان پاک می‌شوند باید این حرمت‌ها را رعایت کنند و احترام‌ بگذارند؛ یکی از این حرمت‌ها پول‌ قرض‌ گرفتن می‌باشد که نباید در کنگره از کسی پولی را به‌ عنوان قرض‌ گرفت. وقتی کسی پولی‌ را قرض میگیرد در یک زمان مشخص باید آن پول‌ را به آن شخص برگرداند اگر نتواند در وقت معمول که قول داده‌ این پول را برگرداند شاید از خجالت‌ این‌که با آن شخص روبرو شود دیگر به‌ کنگره نیاید و این‌باعث شود که یک مسافر از سفر خودش عقب بماند برای همین باید به این حرمت‌ها احترام بگذاریم که نه به خود و نه به دیگران لطمه‌ای بزنیم.

 

همسفر رقیه ؛

هر مکانی برای‌ خود حرمت‌ و قوانینی دارد و کنگره هم‌ از این قاعده مستثنی نیست.این حرمت‌ها و قوانین‌ باعث می‌شود که‌ هرکسی حد و حدود خودش را بداند و حرمت‌ کنگره در حقیقت‌ حد و حریم را به خوبی‌ مشخص کرده است. حرمت‌ها و قوانین هیچ‌‌وقت محدود کننده نیستند بلکه باعث‌ محافظت‌‌ از ما می‌شوند و همین محافظت باعث می‌شود حرکت و ادامه مسیر با آرامش و آسایش‌باشد در شکستن حرمت‌ها و قوانین هر جایی خود شخص بیشترین آسیب را می‌بیند. 

قوانین‌ و حرمت یعنی رعایت ارزش‌ها و حرکت‌ در مسیر صراط‌ مستقیم و دوری از ضدارزش‌ها؛مواردی که در حرمت‌کنگره‌ خوانده می‌شود و از آن‌ها به‌ عنوان ضدارزش‌ها نام برده شده‌ است‌ اولی دروغ گفتن هست که‌ بنظرم ریشه‌ و مادر تمام ضدارزش‌ها‌ است و دروازه ورود به‌ بقیه‌ ضدارزش‌ها‌ است.کسی که به‌ راحتی دروغ می‌گوید می‌تواند به‌ راحتی کسی را مورد سرزنش و قضاوت قراردهد بنابراین صداقت داشتن و صادق بودن تنها مسیری می‌باشد که ما را در سیدن به‌ اهدافمان کمک می‌کند.

حرمت کنگره فقط مختص به‌ کنگره نیست من در این مدت ۶ماهی که‌ وارد کنگره شده‌ام یاد گرفتم این مسائل را در زندگی شخصیم نیز رعایت‌ کنم هر‌وقت ناخواسته کسی را مورد قضاوت قرار دادم زود به خودم یک نیشگون میزنم و می‌گویم رقیه حواست باشد تو یک‌ کنگره‌ای هستی و همچنین بقیه مواردش خیلی‌ در زندگی شخصی کاربرد دارد.

امیدوارم همگی بتوانیم بارعایت حرمت‌ها درهرجایی بخصوص در محیط کنگره سفر خوبی داشته باشیم و به آرامش و حال خوب برسیم.

همسفر شهلا؛

بی‌شک بالاترین و والاترین عنصری که‌ در موجودیت‌ کنگره دخالت اساسی دارد رعایت حرمت‌هاست از آنجایی که‌ ما به این نقطه از زندگی‌ رسیدیم‌ که نتوانستیم یک چارچوب امن داشته باشیم یعنی اینکه نتوانستیم‌ حریم‌ها را حفظ‌ کنیم. هر‌ منطقه‌ و هرجایی حریم‌های خاص خود را دارد که‌ ریشه‌ی عمیق در خواسته‌ها ونیازهای ماست.رعایت حرمت‌ها در کنگره‌ باعث ایجاد فرهنگ‌ در کنگره و همین‌طور باعث انسجام کنگره خواهدشد بدون داشتن این چارچوب درکنگره نمیتوان به نهادهای مناسب‌ و کارآمد که‌ ریشه در اصالت کنگره دارد دست پیداکرد. بارعایت و پذیرش حرمت‌هاست که‌ انسان پذیرنده‌ی نوسازی و تغییر در شهر وجودی خودمی‌شود.توقف‌ و رکود در شهر وجودی ما طی چندین سال اخیر از زمانی شروع شد که طی جنگ نیروهای بیرونی و درونی‌ و‌ زیر پا گذاشتن حریم‌ها آغاز شد پس بدون رعایت حرمت‌ها تغییرامکان پذیر نیست.

نویسندگان: همسفران لژیون ششم

ویرایش: راهنمای تازه واردین همسفر نازنین

ارسال: راهنمای تازه واردین همسفر خدیجه

همسفران نمایندگی اسلامشهر 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .