English Version
English

آموزش‌های کنگره دانایی ما را افزایش می‌دهد

آموزش‌های کنگره دانایی ما را افزایش می‌دهد

سلام دوستان بتول هستم، همسفر

اول‌ازهمه افتخار می‌کنم که یکی از اعضا کنگره هستم، من زمانی که در کنگره حضور دارم از آرامش خاصی برخوردار هستم. چند روزی بود که به‌خاطر وجود یک‌سری از مشکلات نتوانستم به کنگره بیایم و افکار و اندیشه‌ام به‌هم‌ریخته بود؛ اما با راهنمای عزیزم که صحبت کردم و ایشان پیشنهاد خدمت به بنده دادند بسیار خوش‌حال شدم و دخترم هم متوجه خوش‌حالی من شد واقعاً کنگره جای بسیار خوبی است و من به این مکان ایمان دارم. خدا را شکر به خیلی از خواسته‌های کوچکم رسیده‌ام امیدوارم بتوانم با رعایت‌کردن حرمتها به خواسته‌های بزرگ‌تر هم برسم.


سلام دوستان آزاده هستم، همسفر

همان‌طوری که آقای مهندس در روز چهار‌شنبه فرمودند: «کنگره مکان مقدس و امنی است» رعایت حرمت کنگره یعنی من پشت سر شخصی صحبت نکنم، شخصی را سرزنش نکنم، حجابم را رعایت کنم که خدایی نکرده به کنگره آسیب نزنم و در مورد تجربه شخصی خودم همه ما کتاب قرآن را در خانه داریم؛ اما فقط در موارد خاصی از آن استفاده می‌کنیم. حرمت‌های کنگره برگرفته از قرآن است و آقای مهندس به زبان بسیار ساده آن‌ها را در قالب حرمت برای ما بازگو کرده‌اند و ما موظف هستیم که به حرمت‌‌ها احترام بگذاریم و بتوانیم آن‌ها را بیرون از کنگره هم رعایت کنیم و الگویی برای دیگران باشیم.

قبل از کنگره غیبت می‌کردم و فکر می‌کردم که حالم بهتر می‌شود؛ اما با اینکه مدت زیادی نیست که به کنگره می‌آیم تمام تلاشم را می‌کنم که این ضدارزش را انجام ندهم و این تغییر روی فرزندان من هم تأثیر خوبی داشته و خدا را شکر که کنگره روزنه نوری در زندگی ما شد. ان‌شاءالله که این بستر برای ما پابرجا باشد و بتوانیم آموزش بگیریم.

سلام دوستان طیبه هستم، همسفر

من از حرمت‌های کنگره خیلی چیزها را آموزش گرفتم قبل از کنگره مسافرم را سرزنش می‌کردم؛ اما با ورودم به کنگره با آموزش‌های راهنمای عزیزم سرزنش‌کردن را کنار گذاشتم. آقای مهندس برای ما مثال‌های زیبایی می‌زنند که حرف‌هایشان به دل می‌نشیند و تأثیر زیادی روی رفتار ما می‌گذارد. زمانی که بخواهم کاری برخلاف حرمت‌ها انجام بدهم فوری حرمت‌ها در ذهنم می‌آید و تلنگری می‌شود که کار ضدارزش انجام ندهم‌.

آقای مهندس با تفکر بسیار دقیق حرمت‌ها را بیان کرده‌اند و اساس کنگره بر مبنای محبت است. استاد امین می‌فرمایند: «آرامش رابطه مستقیم با دانایی دارد» آموزش‌های کنگره دانایی ما را افزایش می‌دهد و یکی از این آموزش‌ها رعایت‌کردن حرمت‌های کنگره است.

سلام دوستان زینب هستم، همسفر

در نوشتار حرمت کنگره آمده است که باید حرمت‌ها را رعایت کنیم. ما اگر کلمه باید را در ذهن خودمان همیشه مرور کنیم دیگر مجوزی برای ما صادر نمی‌شود که اگر یکی از اعضا کنگره‌ حرمت‌ها را زیر پا گذاشت دلیل بر این نیست که من هم مجوز انجام آن کار را داشته باشم. تجربه‌ای که خودم در سفر اول داشتم فکر می‌کردم اگر شخصی که در جایگاهی قرار دارد عملی ضد حرمت‌ها را انجام دهد، من هم اگر انجام بدهم اشکالی ندارد؛ ولی ما موظف هستیم به کلمه باید دقت کنیم و اگر شخصی بر اثر نا‌آگاهی عملی ضد حرمت انجام داد مجوزی برای من نیست که بخواهم من هم آن کار را انجام بدهم.

تایپ: راهنما همسفر الهام (لژیون سوم)
عکاس: مرزبان خبری، همسفر طیبه
ویراستاری و ارسال: راهنمای تازه‌واردین، همسفر سمانه
همسفران نمایندگی نائین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .