English Version
English

حرمت‌ها و قوانین را رعایت کنیم تا در زندگی شخصی بتوانیم به فرمان عقل، رهایی و حال خوش برسیم.(نمایندگی شیروان

حرمت‌ها و قوانین را رعایت کنیم تا در زندگی شخصی بتوانیم به فرمان عقل، رهایی و حال خوش برسیم.(نمایندگی شیروان

دومین جلسه از دوره نهم سری کارگاه‌های آموزشی - خصوصی خانم‌های مسافر و همسفر نمایندگی شیروان، با استادی راهنما مسافر نجمه، نگهبانی مسافر آمنه و دبیری مسافر مرجان، با دستور جلسه "حرمت کنگره ۶۰ چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟" روز دوشنبه ۴ تیرماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۱:۳۰ آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:

سلام دوستان نجمه هستم یک مسافر.

در ابتدا خدا را شکر می‌کنم که امروز این نعمت بزرگ در اختیار من قرار گرفت تا بتوانم در کنگره حضور داشته باشم و خدمت کنم.دستور جلسه این هفته در مورد "حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟"

اگر می‌بینیم کنگره ۶۰ از سال ۸۷ تا الان پابرجا است، به‌خاطر این حرمت‌ها می باشد. ما به‌خوبی یاد گرفتیم که باید تمام حرمت‌ها را اجرا کنیم. اگر این حرمت‌ها نباشند، ممکن است هر روز در کنگره مشکل داشته باشیم. تنها جایی که تابه‌حال در آن مشکل ایجاد نشده، کنگره است.در پارک، کلینیک و شعب مختلف همیشه نظم و احترام برقرار است. این به‌خاطر حرمت‌هایی است که جناب مهندس در کنگره قرار داده اند.

چرا می‌گویند کنگره مکان امن و مقدسی است؟ چون افرادی که به کنگره می‌آیند به رهایی و حال خوش می‌رسند. کسانی که به رهایی می‌رسند، یعنی از دام شیطان رها شده‌اند، انسان مقدس است و برای خداوند ارزش بسیاری دارد؛ چون می‌تواند خودش را از دست نیرومندترین دشمن خودش که جهل و نادانی است، نجات دهد. برای همین است که می‌گویند؛ کنگره مکان امن و مقدسی است و باید به این مکان احترام بگذاریم. اولین چیزی که در حرمت گفته می‌شود؛ این است که دروغ نگوییم.

در کنگره خیلی مهم است که خدمتگزاران به همدیگر، رهجو به راهنما و بالعکس دروغ نگویند. اگر دروغ بگویند به خودشان برمی‌گردد و حال خودشان به هم می‌ریزد. منشأ تمام مشکلات ما از دروغ گفتن شروع می‌شود. برای مثال رهجو به کنگره می‌آید و مصرف هروئین دارد، ولی در جمع خجالت می‌کشد، و به‌دروغ عنوان می‌کند که مصرفش تریاک یا شیره است و این دروغ باعث می‌شود که به درمان درست نرسد.

دومین مسئله این است که دیگران را سرزنش نکنیم. به فرموده جناب مهندس که می‌گویند؛ در کائنات یا بهشت افراد فقط با همدیگر سلام و علیک می‌کنند و با همدیگر کار ندارند. وقتی وارد کنگره می‌شوم ،باید سعی کنم دوربین من روی خودم باشد. در این صورت است که مشکلات خودم را می‌بینیم.

ولی وقتی دوربین من روی دیگران باشد، دیگر مشکلات خودم را نمی‌بینیم و فقط نگاهم بر روی اعمال دیگران است. برای مثال دوتا رهجو که خواهر هستند، از نظر کنگره نمی‌توانند در یک لژیون بنشینند. زیرا ممکن است، هر کدام حرف‌هایی داشته باشند که نخواهند آن یک نفر بداند.وقتی حرمت خوانده می‌شود، باید گوش کنید و ساکت باشید. موضوع دیگر این است که حرف همدیگر را قطع نکنیم. این حرکت بسیار زشت است که وقتی یک نفر صحبت می‌کند ما صحبتش را قطع کنیم.یکی از قشنگ‌ترین چیزهایی که آقای مهندس در مشارکت‌ها قرار داده‌اند، این است که هر نفر می‌تواند فقط سه دقیقه صحبت کند.

مورد دیگر این است که یک عده از رهجوها به یکدیگر تلفن می‌دهند، درصورتی‌که قبل از ورود به کنگره همدیگر را نمی‌شناختند. من با اینکه راهنما هستم، نباید در خیابان با رهجوی خودم صحبت کنم و وانمود کنم که او را می‌شناسم. زیرا ممکن است خانواده او از اعتیادش خبر نداشته باشند و او به مشکل برخورد کند.

مسئله دیگر این که در کنگره هیچ پولی دریافت نمی‌کنیم و پولی به کسی قرض نمی‌دهیم. این مسائل در کنگره ممنوع است. باید از موارد ضد ارزشی و ضداخلاقی دوری کنیم.
قدر این مکان و  این دستور جلسات را بدانیم، حرمت‌ها و قوانین را رعایت کنیم تا در زندگی شخصی خودمان بتوانیم به فرمان عقل، رهایی و حال خوش برسیم. تنها چیزی که اینجا ما را به حال خوش می‌رساند، یادگرفتن قوانین بازی است تا قوانین یک بازی را یاد نگرفته‌ایم نمی‌توانیم برنده بازی باشیم.

تایپ: مسافر مرجان - نمایندگی شیروان
ویرایش: مسافر فاطمه - نمایندگی شیروان
بازبینی: مسافر سارا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .