English Version
English

هستی بر پایه اضداد بنا شده است

هستی بر پایه اضداد بنا شده است

در سی دی آهن، ابتدا آقای مهندس در مورد ذات خداوند صحبت می‌کنند و می‌فرمایند: «ما راجع به ذات خداوند چیزی ندانسته، درکی نداریم و حتی ‌بر روی مسائل جهان‌‌بینی و کهکشان‌ها بی‌آگاهی هستیم و تنها بر روی صفات خداوند شناخت داریم.» سیستم الهی، به‌صورت منظم و طبقه‌بندی‌شده است که رأس آن خداوند است.

ما در ساختمانی زندگی می‌کنیم که آسمان در طبقه بالا و در ادامه طبقات دیگری وجود دارند که هرکدام ازنظر علم و دانش بسیار بالا هستند. دریکی از این طبقات مسئولینی قرار داده‌شده که پیامبران و کتاب قرآن هستند که قوانین و دستوراتی را برای ما بیان می‌کنند؛ تا بهتر زندگی کنیم و تلاش بیشتری جهت بهبود زندگی خودمان داشته باشیم.

مطالب بیان‌شده در کتاب الهی بالاتر از علم آن زمان است و از آینده سخن می‌گوید؛ به‌عنوان‌مثال در قرآن سوره حدید به معنی آهن وجود دارد که می‌گوید ما از بالا آهن را فرستادیم که باعث آسیب سخت است و این آسیب سخت در گذشته ساختن شمشیر، چاقو و خنجر بوده و در جنگ‌ها استفاده‌شده است. این در حالی است که آهن در دمای ۵۰۰ درجه سانتی‌گراد تولید می‌شود و به‌وسیله شهاب‌سنگ‌ها به زمین رسیده و متعلق به زمین نیست و حتی خورشید هم قادر به تولید آن نیست.

همین‌طور در سوره واقعه از زمین، آینده و خلقت صحبت می‌کند و می‌گوید: وقتی‌که آن واقعه اتفاق بیفتد هیچ دروغی در آن نیست و اتفاق خواهد افتاد؛ زمانی که زمین بلرزد، همه‌چیز ذره‌ذره و پراکنده می‌شود و این در حالی است که بسیاری از آن سوءاستفاده می‌کنند.

ما وقتی در مورد خداوند صحبت می‌کنیم، می‌فهمیم که سیستمی است که بر همه‌چیز نظارتی بسیار دقیق دارد و این در حالی است که ما حتی بر شهر وجودی یا جسمی که در آن ساکن هستیم کنترل و تسلط نداریم و هیچ‌کدام دست خودمان نیست. پس نباید بدون دلیل مخالفت کنیم و وجود آن‌ها را منکر شویم؛ البته باید این را هم بدانیم که این مخالفت و اضداد لازم است تا ما به اصل و منتهای هر چیزی آگاه شویم زیرا هستی بر پایه اضداد بنا شده است.

ما نباید در مورد اتفاقات گذشته تأسف و تأثر بخوریم که چرا این کار را کردم یا چرا نکردم و یا اینکه اگر این کار را نمی‌کردم زندگی بهتری داشتم‌؛ بلکه باید از آن‌ها درس بگیریم چون هر موضوعی در جایگاه خود هم فرمان و هم تقدیر است.

تقدیر، کاری است که در گذشته انجام داده‌ایم و اکنون نتیجه آن را می‌بینیم؛ به‌عبارت‌دیگر هرچه کاشته‌ایم همان را درو خواهیم کرد و این شامل اعمالی است که از تولد تا به امروز انجام داده و بعضی نیز مربوط به قبل از تولد و روز الست است؛ پس یک سری از اتفاقات بد می‌تواند تقدیر و یا فرمان الهی باشد و ما باید همه مسائل نیک و بد را بپذیریم و بدانیم که مسائل منفی به نظر ما بد است؛ ولی شاید پرده از رازی را برای ما بگشاید و راهگشا باشد.

ما باید به اعمال و رفتار خودمان نگاه کنیم تا حریم ما حفظ شود و بدانیم که در رفتارمان با دیگران حس ما، جلو حرکت می‌کند و این باعث رفتار دیگران با ما و حتی خویشان و نزدیکانمان خواهد شد و این کار با تصفیه و پالایش امکان‌پذیر خواهد شد؛ در ادامه نتیجه آن رفتار بهتر و احترام بیشتر از دیگران خواهد بود.

در ادامه استاد از نگفتن حقیقت به همه افراد صحبت می‌کنند و این نکته را متذکر می‌شوند که حقیقت باید در جایگاه خودش مطرح شود تا باعث بحران و مشکل نشود. ابتدا میزان آگاهی و دانش فرد باید مشخص شود تا اینکه ظرفیت شنیدن حقیقت را داشته باشد و اول باید شرایط را بسنجیم.

در پایان آقای مهندس‌ می‌فرمایند: نباید به مسائل منفی فکر کنیم، چون باعث می‌شود آن‌ها تقویت‌شده، قوی شوند و ما را به سمت غم و ناامیدی بکشانند؛ این در حالی است که ناامیدی، خود یکی از مهلک‌ترین سم‌ها خواهد بود و باعث القا منفی در ما شده و از راه مستقیم دور خواهیم شد. پس باید همیشه یاد خداوند را در کارهایمان پیش بگیریم، به کار ببندیم و به چیزی فکر کنیم که به ما قدرت بدهد.

نویسنده: همسفر سمیه رهجوی راهنما همسفر فروغ (لژیون ششم)
رابط خبری: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر شیرین(لژیون پنجم)
ویراستار و ارسال: راهنمای تازه واردین، همسفر زهرا
همسفران نمایندگی عمان سامانی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .