English Version
English

حرکت در یخبندان

حرکت در یخبندان

زمانی‌که در راهی قدم می‌گذاری که درست است و می‌دانی مقصد کجاست؛ آن لحظه که با ایمان کامل پیش می‌روی؛ یعنی عقل را دخیل کرده‌ای و زمانی‌که ایمان و عقل در کنار هم پیش می‌روند یک چیزی باید باشد که راه را تکمیل کند و آن عشق است که مانند ستاره‌های چشمک‌زن آسمان، دل را پر نور می‌کند. شاید بپرسید چرا؟ زیرا که خداوند با معجزه‌اش مکانی در آسمان تاریک زندگی من نهاد که به آرامی با هر آموزش، دانه‌دانه ستاره‌ها متولد شدند.

کنگره ۶۰ به من آموخت که هر چیزی آرام‌آرام پیش می‌رود و نیاز به زمان دارد؛ همین جمله به من یادآور شد که می‌توانم کار ضدارزشی خود که مصرف نیکوتین بود را با در نظر گرفتن زمان کنار بگذارم و درمان کنم؛ چون آن‌طور که گفته شده؛ حرکت در یخبندان باید آرام‌ صورت گیرد در غیر این صورت منجر به سقوط، تباهی و بازگشت به پله اول می‌شود؛ اما کلید عبوری در دست داشتم که توانستم بدون لغزش از آن مسیر یخبندان عبور کنم و به تولد دوباره برسم؛ ولی این تولد دوباره در بهترین شرایط و بهترین مکان اتفاق افتاد؛ این قصه با تحمل فشار، شیب‌ها و لغزندگی جاده همراه بود. زمانی‌که به پایان رسید؛ لذتی وصف نشدنی در درونم به‌وجود آمد؛ آن‌قدر ریشه‌دار شد که در سرمای ۶۰ درجه زیر صفر هم شکوفه می‌زند؛ با هر بادی پایین نمی‌ریزد؛ به شرطی که اصول را رعایت کنم؛ آن اصول عقل و ایمان است. با وجود عقل، ایمان کامل و توکل به قدرت مطلق می‌توانم از پستی و بلندی‌های زندگی بگذرم؛ چراکه پستی و بلندی همیشه هست؛ زیرا زندگی جاری است و «پایان هر نقطه سرآغاز خط دیگری است».

خوشبختی در لحظه زندگی کردن است؛ زیرا می‌دانم از تاریکی‌هایی گذشتم که خود را گم کرده بودم؛ اما خواسته روشنایی داشتم؛ پس باید تغییر می‌کردم تا به روشنایی برسم و باید در این راه فهیمه قبل می‌رفت تا فهیمه دیگری متولد شود. زمانی‌ غرق در تاریکی، دود و دخانیات خود را فراموش کرده و به تبع دیگران نیز تنهایم گذاشته بودند؛ اما حال کسانی از جنس نور که هم‌حس من هستند و در جوار آنها حالم خوب و امید ادامه در من جوانه زده‌است؛ سلامتی و پیشگیری از بیماری و سکته رهاورد این تولد دوباره بود.

حال از جسم بگویم؛ ما می‌دانیم که بیش از 3800 میلیارد سلول در جسم وجود دارد که هر کدام کاری انجام می‌دهند. مصرف سیگار باعث سکته مغزی و انفارکتوس قلبی می‌شود‌. روی قلب رگ‌های یک یا دو میلیمتری به نام رگ کرونر وجود دارد که صاف هستند و سوخت خود قلب را می‌رسانند. مصرف سیگار این رگ‌ها را ناسور می‌کند؛ رگ‌ها تنگ شده، فشار بالا می‌رود و سکته اتفاق می‌افتد. این اتفاق ناگوار برای آقای مهندس افتاد و باعث رویداد بزرگ دیگری در جهان اعتیاد شد؛ آن‌هم درمان نیکوتین با آدامس نیکوتین‌ خوراکی به روش DST بود. پس قدر جسمی که به امانت به من داده‌اند را باید بدانم؛ یک جسم سالم پرورش، تحویل بدهم و امانت‌دار خوبی باشم.

نویسنده و رابط خبری: راهنمای ویلیام وایت همسفر فهیمه، نمایندگی شهرری
ویراستار و ارسال: راهنمای ویلیام وایت همسفر ندا، نمایندگی صادق قم

گروه همسفران ویلیام وایت کنگره ۶۰

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .