English Version
English

کسب آرامش با رعایت حرمت‌ها و قوانین

کسب آرامش با رعایت حرمت‌ها و قوانین

همسفر نرگس در مورد دستور جلسه «حرمت کنگره ۶۰، چرا روابط کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟»  مقاله‌ای‌ ارائه کردند که در ادامه می‌خوانید.

کنگره مکان مقدس و امنی است که هر شخص با ورود به این مکان مقدس باید حرمت آن را نگه‌دارد.

کلمه حرمت به معنای حریم یا پیرامون مکان خاصی می‌باشد‌. حریم؛ یعنی مکانی که حمایت در قانون، رعایت حریم هر شخص برای تنظیم روابط اجتماعی و تعیین حقوق اشخاص و رعایت اصول و قوانین نسبت به انسان‌ها می‌باشد. ما با ورود به هر مکان، برای نظم، احترام، حقوق افراد و آرامش، جلوگیری از سوتفاهم ملزم به رعایت حریم و قانون آن می‌باشیم. در جامعه‌ای که زندگی می‌کنیم باید به حریم و قانون آن جامعه احترام گذاشته، نه تنها فقط برای اداره حکومت و برقراری نظم در جامعه؛ بلکه برای اهداف متعالی برتر؛ هم‌چون فراهم آوردن زمینه مناسب برای اعمال حقوق و آزادی و تامین عدالت و امنیت است. در یک جامعه کوچک‌تر؛ مثل مدرسه یا مسجد برای نظم و حریم هر شخص، خاص همان گروه است که توسط اشخاص آن گروه باید رعایت یا پیروی شود که قانون و حرمت آن گروه نام دارد.

اگر ما سیستم یک شهر را در نظر بگیریم، شهری که آرام و منظم و همه اهالی آن شهر به ارزش‌های یکدیگر احترام می‌گذارند و برای رشد و پیشرفت آن از قانون پیروی می‌کنند و به حریم یکدیگر تجاوز نمی‌کنند، قطعا ما در این شهر به رشد و شکوفایی بالایی و به آرامش، آسایش و رفاه بالا‌تری دست پیدا می‌کنیم. در مقابل شهری دیگر وجود دارد که به حریم یکدیگر احترام نمی‌گذارند افراد به حق خود قانع نیستند و به حقوق یکدیگر تجاوز و باعث سلب آرامش از یکدیگر می‌شوند، حرمت شهر را از بین برده و احترام یکدیگر را رعایت نمی‌کنند.

 در این شهر هرج و مرج به‌وجود آمده و آرامش اشخاص سلب شده و روز به روز رو به زوال و نابودی کشیده می‌شوند و جامعه دگرگون می‌شود. اکنون کنگره را به عنوان یک جامعه کوچک در نظر بگیرید اگر حرمت و قوانین کنگره رعایت نمی‌شد با جماعتی از مصرف‌کننده چه پیش می‌آمد؟ طبق قانون، حرمت کنگره در ابتدا و انتهای جلسه کارگاه آموزشی خوانده و هر فرد ملزم به رعایت و پیروی از آن می‌باشد. در حرمت یاد گرفته‌ایم که پوشش خاص کنگره را داشته باشیم به همه احترام گذاشته و دروغ نگوییم، وجهی را به عنوان قرض یا کمک رد و بدل نکنیم و مراقب لوازم شخصی خود باشیم تا فضا کنگره را نا‌امن نکنیم. امنیتی که سالیان زیادی باعث پیشرفت و حرکت این سیستم شده مبنی بر رعایت حرمت و حفظ قوانین کنگره بوده است که تا به امروز هزاران تن به خوبی به درمان رسیده و یا در حال درمان هستند. 

من به عنوان عضو کوچک از این سیستم یاد گرفته‌ام که به حریم کنگره، دیگران و خود احترام بگذارم. حرمت نیاز ضروری جمعیت احیای انسانی کنگره ۶۰ است تا در محیط امن همراه با آموزش به آرامش، رشد و ارتقا روحی، فکری و سلامت جسمی و روانی برسیم.

 

منابع: سایت کنگره ۶۰، کتاب مقدمه‌ای بر برنامه‌ریزی شهری نویسنده: اسماعیل شیعه، کتاب جامعه شناسی نویسنده: صادق زیبا کلام

تایپ: همسفر نرگس، راهنما همسفر سمیرا (لژیون هشتم)

ویرایش: همسفر مریم، راهنما همسفر سمیرا (لژیون هشتم)

ارسال: همسفر معصومه، راهنما همسفر فاطمه (لژیون یکم)

همسفران نمایندگی چالوس

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .