English Version
English

کامل‌ترین و زیباترین نوشتار در کنگره، حرمت است

کامل‌ترین و زیباترین نوشتار در کنگره، حرمت است

همسفر لیلا در مورد دستور جلسه هفتگی: «حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» در مقاله‌ای نوشتند:

سلام دوستان لیلا هستم یک همسفر 

به نام قدرت مطلق الله

مقدمه: 

کنگره مجموعه و سازمان مردم نهادی است که کارِ بسیار مقدسی در آن انجام می‌شود. چرا می‌گوییم مقدس؟ چون انسان‌ها را از سیاهی به طرف نور هدایت می‌کند، برای همین به مکان مقدس نامگذاری شده است به همین جهت باید از این مکان مراقبت شود. چیزی که در وهله اول کمک می‌کند که کنگره ساختارش حفظ شود، حرمت کنگره است و اگر کسی قانون‌شکنی کند چیزی جز تخریب برایش به همراه ندارد.(۱)

توضیحات: 

رابطه مالی، کاری و فامیلی موضوعاتی هستند که عدم رعایت آنها بیانگر وقایع تلخ و ناکامی فرد بیمار، جهت درمان اعتیاد او می‌شود. اگر فردی وضع مالی خوبی نداشته باشد و از دیگری طلب پول کند، فرد مخاطب بدون تفکر و بدون در نظر گرفتن رعایت قوانین به او کمک می‌نماید و علاوه بر اینکه برای خود، مشکل به وجود می‌آورد، برای سایرین نیز مشکلات عدیده‌ایی فراهم می‌سازد. انسان فکر می‌کند فامیل یعنی، کسی که بتواند با او درد و دل کند.

کنگره به ما آموخت که اگر قرار است با کسی درد و دل کنیم، یا راهنمایی بگیریم باید کسی باشد که باری از دوش ما بردارد نه اینکه مشکل ما را بیشتر کند. ما برای درمان به کنگره آمده‌ایم، نه برای روابط مالی و کاری و خانوادگی. ما می‌خواهیم در کمال آرامش و فراغت به درمان برسیم و در ادامه سفر به آموزش و خدمت برسیم و با کسی خرده حساب نداشته باشیم. دو تا برادر هم که باشند، برای یک معامله باید حتماً جایی مکتوب کنند و دو نفر شاهد داشته باشند.(۲)

توضیحات:

اعضاء کنگره، بیرون از این مکان، ارتباطی با یکدیگر ندارند و هیچ‌ گونه رفت و آمد خانوادگی و حتی آدرس منزل و کار یکدیگر را هم ندارند. رابطه کاری و شغلی از مواردی است که در حرمت کنگره ذکر شده است و برقراری آن خصوصاً در سفر اول ممنوع است. در کنگره پیوند ما محبت است، رفاقت قهوه‌خانه‌ایی نیست. دوستی در کنگره فقط محدود به کنگره و چارچوب‌های آن است. باید یاد بگیریم در کنگره هر مسئله‌ایی را با راهنما مطرح کنیم. دروغ گفتن ما در همه پلیدی‌ها است، پس باید حقیقت گفته شود.

کامل‌ترین و زیبا‌ترین نوشتار در کنگره همین حرمت است به قدری مهم است که دو بار خوانده می‌شود، نکته به نکته‌اش درس زندگی است. رعایت کردن حرمت، بزرگترین دستاوردها را برای ما به همراه دارد، اگر تلاش کنیم و مواردی که در حرمت ذکر شده را رعایت کنیم، مطمئناً مسیر را درست رفته‌ایم. برای تمام افراد و خانواده بزرگ کنگره ۶۰، یکی از واجبات است که نوشتار حرمت، تابلو و در هر خانه‌ای به دیوار زده شود تا همه متوجه شوند. با رعایت کردن همین مواردِ مهم می‌توان زیبا زندگی کرد.(۳)

توضیحات:

حرمت کنگره ۶۰، نه تنها در محیط کنگره لازم و ضروریست بلکه در محیط زندگی هر فردی قابل اجرا است، این قوانین برای سهولت و عدم ایجاد مشکلاتِ احتمالی در زندگی هر فرد است.

نتیجه‌گیری:

تمام قوانین و حرمت کنگره ۶۰ برای راحت زندگی کردن و عدم ایجاد مشکل است و با حس خوب به خودمان و دیگران و تمام هستی و با رعایت قوانین، ما در راه صراط مستقیم قرار می‌گیریم.

منابع و مؤاخذ:

(۱): صحبت‌های جناب مهندس روز چهارشنبه

(۲): صحبت‌های جناب مهندس روز چهارشنبه 

(۳): صحبت‌های جناب مهندس روز چهارشنبه

نویسنده متن: همسفر لیلا، رهجوی راهنما همسفر مریم (لژیون شانزدهم)

ویرایش متن: همسفر زهرا، رهجوی راهنما همسفر رویا (لژیون هشتم)

ارسال مطلب: همسفر فاطمه، رهجوی راهنما همسفر طاهره (لژیون یکم)

همسفران نمایندگی فردوسی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .