English Version
English

سیستم الهی یک سیستم حساب شده و دقیق است

سیستم الهی یک سیستم حساب شده و دقیق است

سیستم الهی یک سیستم طبقه‌بندی شده و حساب شده‌ای است که دارای نظم و نظام خاصّی است. ما از صفات خداوند خبر داریم؛ ولی از ذات خداوند اطلّاعی نداریم. در سوره اخلاص برای ما به خوبی بیان شده است که خداوند نه زاده شده، نه می زاید و نه نیازمند به کسی است و ما نمی‌توانیم این را مجسّم کنیم.

در مورد خیلی از مسائل جهان‌بینی خیلی کوچک هستیم. در جهانی که زندگی می‌کنیم، آسمان بالای سر ماست و بالای آسمان هم طبقات و آسمان‌های دیگر است که فرامین از آنجا صادر می‌شود که ما هیچ اطلاعی از آن نداریم. این فرامین و آموزش‌ها برای بهبود زندگی انسان‌ها توسط پیامبران آورده شده است و در تمامی ادیان و کتب آسمانی یکی می‌باشد. در (سوره حدید) گفته شده است: ما آهن را برای شما فرستادیم، که برای انسان‌ها، هم آسیب سخت دارد و هم خیلی سود دارد و این نکنه خیلی مهم است.

در این‌جا سوال مطرح می‌شود که آهن از کجا آمده است؟ زیرا زمین و خورشید قادر به تولید کردن آهن نیستند؛ چون جایی که آهن باید تولید شود، دما باید ۵۰۰ ملییون درجه سانتی گراد باشد، تا تولید شود. آهن به وسیله شهاب سنگ‌ها به زمین فرود آمده است. قبل از سوره حدید، سوره واقعه است. در ( سوره واقعه ) آمده: یک واقعه اتفاق میفتد، که در آن هیچ دورغی نیست.

حتما وقتی اتفاق میفتد، زمین می لرزد، یا شکسته می‌شود. کوه‌ها شکافته می‌شود، همه چیز ریز‌ریز می‌شود؛ چون سیستم الهی حساب شده و دقیق است و بر همه چیز نظارت دارد و این ما هستیم که بر هیچ چیز تسلّط نداریم؛ ما حتی از عملکرد سیستم جسم خود اطلاع نداریم و در آن دخیل نیستیم. نه آمدن دست خودمان بود، نه رفتن دست خودمان است.
در مورد کارهای گذشته نباید تأسف بخوریم، که چرا فلان کار را انجام ندادم؟ یا چرا این‌طور شد؟! فقط می‌توانیم از آن درس بگیریم؛ چون این یک فرمان و یک تقدیر است. زندگی بر مبنای سه چیز است خواست، تقدیر و فرمان. تقدیر، همان نامه پیشین است یعنی؛ همان عملکرد خودمان در گذشته هر چه کاشته‌ایم، همان را برداشت می‌کنیم. باید به کارها و اعمال خودمان نظر داشته باشیم که آیا همه جا به عقاید و نظرات دیگران احترام گذاشته‌ایم در واقع اعمال ما نشان‌دهنده این است که مردم با ما چگونه رفتار می‌کنند. با نادانان سخن نگوییم. رفتار خودمان را تصفیه و پالایش کنیم، زیرا وعده خداوند دروغ نیست.

نتیجه‌ اعمال ما  به خودمان بر می‌گردد. چه خوب باشد چه بد و به دیگران حواله نکنیم، ما همه، آینه هم دیگر هستیم. خیلی از مواقع نباید حتی حقیقت را بیان کنیم؛ چون شاید باعث بحران و مشکل شود، باید در جایگاه خودش بیان شود نباید نسبت به هیچ موضوعی تعصب داشته باشیم. به مسائل منفی نباید فکر کنیم و از افکار منفی پرهیز کنیم، چون باعث قوی‌تر شدن آن‌ها می‌شویم. هیچ‌وقت ناامید نباشیم و همیشه یاد خداوند باشیم و در کارها همیشه به خداوند توکّل کنیم.

نویسنده و ویراستاری:  همسفر شایسته رهجوی راهنما همسفر ژیلا (لژیون اول)
عکس: همسفر منیره، مرزبان خبری
ارسال: همسفر زهره رهجوی راهنما همسفر شهناز ( لژیون سوم)
همسفران نمایندگی صفا‌دشت

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .