English Version
English

گروه خانواده_ دروغ مادر تمام فسادها و بیماری‌هاست

گروه خانواده_ دروغ مادر تمام فسادها و بیماری‌هاست

جلسه چهارم از دور پانزدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه همسفران نمایندگی بیستون به استادی مرزبان همسفر دنیا و نگهبانی همسفر فریده و دبیری همسفر بیتا با دستورجلسه << حرمت کنگره؛ چرا نباید در کنگره روابط کاری، مالی و خانوادگی برقرار کرد؟ >> روز دوشنبه ۴ تیرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:
از همه عزیزانی که به بنده اجازه خدمت‌کردن دادند، تشکر می‌کنم. تا حدودی همه ما در مورد این دستور‌جلسه دانشی کسب کرده‌ایم.

وقتی که من چهارشنبه صحبت‌های آقای مهندس را گوش دادم گفتند: پیشگیری بهتر از درمان است، یعنی قبل از اینکه اتفاقی بی‌افتد از آن پیشگیری کنیم و این در حرمت‌ها برای همه ما مشخص شده و کاربردی کردن آن‌ها در زندگی خیلی مهم است. وقتی یک شخص تازه‌وارد وارد کنگره می‌شود؛ چون که با قوانین و حرمت‌ها ناآشناست، حرمت برایش در جلسه دو بار خوانده می‌شود باید خودش را با حرمت وفق بدهد، بداند کنگره چه قوانینی دارد و چگونه مکانی است.

در حرمت‌ها گفته می‌شود: کنگره مکان مقدس و امنی است، آقای مهندس می‌گویند: درست است کنگره مکان مقدس و امنی می‌باشد؛ ولی دلیل نمی‌شود من موبایلم را جا بگذارم و بروم، باید از وسایل شخصی خودم مراقبت کنم و هرشخصی مسئولیت خودش را به گردن بگیرد.

آقای مهندس می‌گویند: مادر تمام بیماری‌ها و فسادها دروغ است، حتی یک مثال خیلی قشنگی می‌زنند؛ که یک همسفری می‌آید کنگره خودش مصرف‌کننده است، ولی به‌عنوان همسفر خودش را معرفی می‌کند، بعد از چند ماه یا چند سال می‌گوید: مصرف‌کننده هستم یا مسافران میزان دقیق مصرفشان را نمی‌گویند، این‌شخص درواقع به خودش خیانت کرده و  انرژی خود را هدر داده است.

علیه دیگران سرزنش‌کردن همان غیبت‌کردن است، شخصی مرتکب اشتباهی می‌شود، سریع می‌گوییم: تو این کار را نباید می‌کردی، شروع می‌کنیم به سرزنش‌کردن، درصورتی که آقای مهندس می‌گویند: ما خودمان کلی مشکلات داریم نمی‌توانیم یکی از آن‌ها را حل کنیم، پس بهتر است حواسمان به زندگی خودمان باشد. مسئله دیگر اینکه، قشنگ نیست وسط صحبت همدیگر حرف‌زدن، وقتی که شخصی صحبت می‌کند بگذاریم صحبتش تمام شود، بعد ما حرف بزنیم و در مورد الفاظ ناشایست، خیلی از ماها واقعاً در زندگی عادت کردیم، الفاظ ناشایست بیان کنیم، شوخی‌های بد حرف‌های بد، مسئله مهمی است؛ باید بدانیم که هرجایی از الفاظ استفاده نکنیم، درواقع شخصیت خود شخص پایین می‌آید.

ما نباید در کنگره پول قرض بگیریم پول قرض بدهیم، درواقع رابطه مالی، کاری و خانوادگی در کنگره ممنوع است؛ چون اگر باشد خود شخص ضرر می‌بیند، هم در سفرش هم در زندگیش، اگر خوب می‌بود در حرمت‌ها نمی‌آمد؛ چون سیستم را بهم می‌ریزد.
از لباس و پوشش مناسب استفاده کنید، چه همسفران چه مسافران، لباس باید مرتب و تمیز باشد و بهداشت شخصی را رعایت کنیم.
کار کنگره تلفنی نیست، وقتی که راهنما در کنگره است می‌توانیم از فرصت استفاده کنیم و از آموزش‌ها بهره‌مند شویم نه اینکه مدام به راهنما  زنگ بزنیم، در کنگره آقای مهندس همیشه تاکید می‌کنند: تلفن‌دادن و تلفن‌گرفتن به هیچ عنوان نباید داشته باشیم؛ چون واقعاً به خودمان لطمه وارد می‌شود.
نباید رابطه مالی و کاری داشته باشیم، حتی بیرون از کنگره و اینکه  وقتی حرمت‌ها در جلسه دوبار خوانده می‌شود، همه چیز را برای من همسفر و مسافر مشخص می‌کند.

 

ارسال مطلب: همسفر الهام، رهجوی راهنما همسفر حمیرا (لژیون دوم)
عکس و تهیه مطلب: همسفر ناهید، رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی بیستون (کرمانشاه)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .