English Version
English

حریم و حرمت یعنی این‌که اندازه را نگه داری

حریم و حرمت یعنی این‌که اندازه را نگه داری

سلام دوستان رؤیا هستم یک همسفر

یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین دستور جلسات سالیانه کنگره ۶۰، موضوع کنگره ۶۰ و موارد حاشیه‌ای آن است. درواقع این قوانین و حرمت‌ها هستند که نمودار ساختاری سازمان‌ها و مجموعه‌های مردمی را به‌وجود می‌آورند؛ اما بدون در نظر گرفتن این مجموعه‌ها هرج و مرج به‌وجود می‌آید و در نتیجه این مجموعه‌ها جایی برای رشد و توسعه پیدا نمی‌کنند و حتی هیچ قدرت و تضمینی برای حفظ بقای آن‌ها باقی نمی‌ماند. هم‌چنین رابطه کاری و مالی موضوعاتی هستند که عدم رعایت نکردن آن‌ها به صورت تجربی از تاریخ تأسیس کنگره ۶۰، بیانگر و یا نشانگر وقایع تلخ و ناکامی فرد بیمار جهت درمان اعتیاد است؛ بنابراین عدم رعایت نکردن آن‌ها نه تنها برای فرد مصرف‌کننده سازنده و مفید نیست؛ بلکه تخریب و از هم پاشیدگی بخشی از باورهای او را نیز شامل می‌شود. درنتیجه شخص مصرف‌کننده از کنگره فاصله می‌گیرد و سوت شدن او از این مکان و پروسه درمانی‌اش اتفاق می‌افتد و همین مسئله مانع بزرگی برای رشد، تغییرات و یادگیری در او می‌شود. کلام آخر این‌که ما با رعایت کردن این حریم‌ها می‌توانیم با خیال راحت و برای همیشه در جمع اعضای کنگره حضور داشته باشیم و با کسی کوچک‌ترین مشکل و یا مسئله‌ای نداشته باشیم. پس حرمت کنگره ۶۰، چیزی نیست؛ جز نگه‌دارنده و محافظت کننده ما در برابر آسیب‌ها.

سلام دوستان شهناز هستم یک همسفر

دستور جلسه حرمت کنگره ۶۰، اصولاً از حریم می‌آید، به همین خاطر هر موضوعی و یا هر مکانی یک حریمی را برای خودش دارد. در کنگره ۶۰، خانواده‌ها حریم‌شان حفظ می‌شود و هیچ کدام از اعضای کنگره به یک‌دیگر اهانت نمی‌کنند و هر فردی کار خودش را انجام می‌دهد و به درمان می‌رسد. در کنگره۶۰، افراد با هم‌دیگر رابطه مالی و تجاری نمی‌توانند برقرار کنند؛ زیرا این موضوع باعث اختلاف بین آن‌ها می‌شود و حرمت‌ها شکسته می‌شود. به‌طور مثال ستون‌های زیر یک سقف اگر خیلی به هم نزدیک شوند، سقف پایین می‌ریزد، اگر هم خیلی از هم دور باشند باز هم سقف فرو می‌ریزد. حریم و حرمت یعنی این‌که اندازه را نگه داریم. هر نوشتار در کنگره یک‌بار خوانده می‌شود؛ اما حرمت کنگره ۶۰، دوبار خوانده می‌شود و این نشان از اهميت آن دارد. هر انسانی خودش با رفتارش، خودش را نشان می‌دهد؛ پس ما با رفتارمان اجازه می‌دهیم که افراد وارد حریم ما شوند، مثلاً وقتی‌که شوخی می‌کنیم، باید انتظار شوخی کردن را داشته باشیم. در کنگره باید با پوشش مناسب ظاهر شویم و حرمت کنگره را حفظ کنیم. در حرمت کنگره ۶۰، نوشته شده که مراقبت از لوازم شخصی بر عهده خودمان است؛ کسی که نتواند از وسایل شخصی خود مراقبت نماید، چگونه می‌تواند از زندگی‌ شخصی خود مراقبت نماید؛ بنابراین یک فرد کنگره‌ای بایستی تمام این‌ها را پیش‌بینی کند، این در مجموع می‌شود، حرمت‌های کنگره ۶۰. ما طرفدار هیچ رنگ و مذهب خاصی نيستيم؛ بلکه فقط روی نقاطی که در آن مشترک هستیم کار‌ می‌کنیم. ما به دنبال سرزمینی هستیم که در آن آسایش و آرامش وجود داشته باشد.

سلام دوستان عاطفه هستم همسفر و مسافر نیکوتین

یک همسفر و یا یک مسافر اگر بخواهد به حال‌خوش و آرامش برسد، باید به حرمت‌های کنگره و قوانین آن احترام بگذارد. این موضوع در‌ کنگره یکی از مهم‌ترین مسائل است که بایستی رعایت شود. هم‌چنین من همسفر نیز اگر می‌خواهم به خمر و آرامش برسم، باید در کنگره خدمت نمایم. دیده‌بان عزیز بیان کردند:  سفراول برای همه است، ولی در سفر دوم اگر توانستیم بمانیم و از لحاظ مالی، جانی و علمی خدمت کنیم در اصل به خودمان خدمت کرده‌ایم. اهمیت حرمت کنگره آن‌قدر زیاد است که هم در اول جلسه و هم در پایان جلسه خوانده می‌شود و به‌ ما می‌گوید که رابطه‌کاری و مالی ممنوع است؛ بنابراین هیچ رابطه‌ای نباید بین مسافران و همسفران صورت بگیرد، زیرا رعایت این موضوع باعث می‌شود که درمان‌ مسافران بهتر انجام شود. کنگره به این خاطر مقدس است که انسان‌ها از مسائل ضدارزشی‌ دوری می‌کنند و به سمت ارزش‌ها حرکت می‌کنند و در مسیری قرار می‌گیرند که مسیر راه صراط مستقیم است. درواقع انسان‌ها با ورود به این مسیر حال‌خوش و آرامش را‌ دریافت می‌کنند. من همسفر از زمانی‌که به این سیستم ایمان آوردم و به خداوند توکل کردم و حرکت خودم را شروع کردم، تغییراتی در من ایجاد شد که این تغییرات باعث گردید تا من بتوانم حرمت‌ها و قوانین را اجرایی کنم. آقای مهندس می‌فرمایند: << اگر ما قوانین را رعایت نکنیم به سیستم کنگره آسیب می‌زنیم و کنگره را زیر سؤال می‌بریم.>> هم‌چنین در لایو روز چهارشنبه نیز فرموده‌اند: << شاگردی که به طور مرتب به راهنمای خودش زنگ می‌زند، کارش اصلاً درست نیست؛ زیرا با این‌کار قوانین را زیر سؤال می‌برد.>> از خدواند می‌خواهم که به من همسفر کمک کند تا بتوانم تمامی قوانین را رعایت کنم و یک فرمانبردار خوبی باشم.

سلام دوستان مریم هستم یک همسفر

در کنگره ۶۰، یک‌سری قوانین و حرمت‌ها وجود دارد که قطعاً حرمت‌ها از قوانین بالاتر هستند؛ زیرا این حرمت‌ها باعث شدند که کنگره ۶۰، چندین سال‌ تمام استوار و محکم به فعالیتش ادامه بدهد. یکی از گفته‌های حرمت کنگره ۶۰، این است که رابطه کاری و مالی در کنگره ممنوع است. درواقع اگر این ممنوعیت‌ها نبود، دائماً بین افراد درگیری مالی و کاری پیش می‌آمد و همین امر باعث می‌شد که افراد وارد حاشیه‌ها شوند و در مدت زمان کوتاهی کنگره از هم فرو بپاشد و دیگر نمی‌توانست به راه خود ادامه بدهد. پس ما بایستی تمامی این حرمت‌ها را حفظ کنیم و آن‌ها را به‌ مرحله اجرا دربیاورم تا از صراط مستقیم خارج نشویم.

سلام دوستان زهرا هستم یک همسفر

موضوعی که برای من خیلی جالب بود، این است که آقای مهندس فرموده‌اند: <<در بهشت‌برین فقط سلام و سلام علیکم است و هیچ حرف اضافه و یا هیچ حاشیه دیگری نیست>>؛ بنابراین ما هم اگر می‌خواهیم آرامش داشته باشیم و در بهشت باشیم، بایستی تمام حرمت‌ها را رعایت کنیم. البته خودِ من به شخصِ هنوز نتوانسته‌ام این حرمت‌ها را به‌ مرحله اجرا دربیاورم؛ اما تمام سعی و تلاش خودم را به کار می‌گیرم تا بتوانم ذره‌ذره آن‌ها را انجام بدهم. امیدوارم که خداوند نیز در این مسیر مرا یاری کند که اگر خواستم خدای نکرده بی‌حرمتی کنم، یک مرتبه ترمزدستی خود را بکشم.

سلام دوستان هما یک همسفر

من همسفر زمانی‌که کاری را شروع می‌کنم، بایستی حتماً یک هدف مشخصی داشته باشم. به‌طورمثال زمانی‌که من همسفر وارد کنگره می‌شوم، هدف من درمان و رهایی از بند اعتیاد است؛ البته ممکن است که در‌ مسیر حرکتم موانع یا مسائل دیگری پیش بیاید که باعث حواس‌پرتی من و یا گمراه شدن من از مسیرم گردد؛ ولی اگر حواس خودم را جمع کنم و در مسیر حرکت تابع قوانین مرتبط باشم، مطمئناً به هدفم خواهم رسید؛ زیرا در هر کجا ممکن است که یک‌سری مسائل برای من همسفر رخ بدهد، ولی اگر من حواس خودم را جمع کنم، متوجه مسائل پیش آمده می‌شوم و به جای تفکرات حسابگرانه، عقلانی فکر می‌کنم و مسیر صحیح را انتخاب می‌کنم. در آخر باید بگویم که انسان‌ها خواسته‌های زیادی دارند، ولی اگر اولویت بندی را یاد گرفته باشند و از نتایج سریع و لحظه‌ای چشم‌پوشی کرده باشند، حتماً مسیر خودشان را به سلامتی پشت سر خواهند گذاشت؛ چون‌که حرمت‌ها و قوانین کنگره ۶۰، مسیر درست را به ما انسان‌ها نشان می‌دهند. به‌طورمثال خرید و فروش و ارتباطات از کنگره شاید در ابتدا صورت خوشی را از خودشان نشان بدهند، ولی درنهایت همه این‌ها به تاریکی‌ها ختم می‌شوند.

سلام دوستان سمیه هستم یک همسفر

در مورد دستور جلسه این هفته، این ضرب‌المثل به ذهنم می‌رسد که هرچه کنی به خود کنی، گر همه نیک و بد کنی. رعایت تمامی ضوابط و مقررات کنگره عواقب خوبی خواهد داشت که در ابتدا باعث پایداری این مکان و در ادامه رسیدن به اهداف مدنظر آن خواهد شد. کنگره هم مثل هر مؤسسه‌ای حریمی دارد که جناب مهندس بهترین و والاترین حرمت‌ها را در این سیستم قرار داده‌اند که خدای نکرده پرده‌ حیا و احترام پاره نشود. حرف‌زدن و سخن‌پراکنی کردن در رابطه با این دستور جلسه بسیار زیاد است؛ ولی ما می‌توانیم با رعایت قوانین و عملی‌کردن به آن‌ها نتیجه مطلوبی را به دست بیاوریم.

رابط خبری: همسفر رؤیا رهجوی راهنما همسفر مریم (لژیون پنجم)
ویراستار: همسفر معصومه رهجوی راهنما همسفر آرزو ( لژیون دوم )
عکس: همسفر نجمه رهجوی راهنما همسفر آرزو (لژیون دوم)
ارسال: مرزبان خبری، همسفر مهری
همسفران نمایندگی جواد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .