English Version
English

لژیون های ویلیام (درمان نیکوتین)

لژیون های ویلیام (درمان نیکوتین)

گزارش تصویری از لژیون‌های ویلیام (درمان سیگار) به روایت تصویر

خلاصه سخنان راهنمای محترم درمان نیکوتین مسافر جمشید:

سلام دوستان جمشید هستم مسافر نیکوتین؛ 

با توجه به اینکه جناب مهندس فرمودند دستور جلسات هفتگی در تمام لژیون‌ها باید کار شوند؛ اعم از لژیون‌های سردار، جونز و ویلیام. و دستور جلسه‌ی این هفته در مورد حرمت‌ها می‌باشد لذا امروز در این مورد صحبت میکنم. 

کنگره دارای یک سری حرمت‌ها است و یک سری قوانین؛ حرمت های کنگره در هر جلسه دو بار توسط نگهبان جلسه (یکبار در آغاز و یکبار دیگر در پایان جلسه) قرائت می شوند، ولی قوانین کنگره یکبار آن هم توسط یکی از اعضا حاضر در جلسه، در آغاز جلسه قرائت می‌شود.

قوانین کنگره شامل ۱۴ بند می‌باشند و از آنجا که دور زدن قوانین امری اجتناب ناپذیر است، در اینجا هم چنین حکمی صادق است، با این تفاوت که در کنگره کسی را به خاطر رعایت نکردن قوانین بازخواست نمی‌کنند، مثل رعایت نکردن قانون یازده که سبد پول است یا احترام به پشکسوت و بقیه موارد. 

ولی حرمت‌ها خطوط قرمز کنگره می‌باشند که عبور از این خطوط قرمز حیات و بقای کنگره را به خطر می‌اندازد. ما در کنگره خدمت می‌کنیم که باری از روی دوش دیگران برداریم، نه اینکه باری باشیم بر روی دوش آنها.

 استاد امین در سی‌دی موسی۲ می‌فرمایند: «خداوند و فرعون هر دو خواسته داشتند که خواسته‌های خداوند به آرامی و با کم ترین کُنش پیش رفت اما خواسته‌های فرعون با قلع و قمع مردم پیش رفت.»

تدابیر اقای مهندس در قالب حرمت کنگره بر این اساس می‌باشد که مسافران عزیز با کم ترین آسیب به درمان اعتیاد برسند، آن هم در مکانی امن برای حضور خودشان و خانواده‌های محترمشان.

و اما در مورد حرمت؛ کلمه حرمت از حریم، حَرَم و حرام می‌آید و باید حرمت‌ها را محترم بشماریم و حرمت‌ها لازم الاجرا هستند. مثلأ حرمت‌ها این اجازه را به ما نمی‌دهند که به کسی تهمت بزنیم و یا دروغ بگوییم، یا فردی را سرزنش کنیم.

یکی دیگر از حرمت‌های کنگره این است که در اینجا نباید روابط مالی و کاری با یکدیگر داشته باشیم. و یا یکی دیگر از این حرمت‌ها داشتن پوشش مناسب است که باید رعایت کنیم. هر چند نوع پوشش امری اختیاری و آزاد است، اما نه در کنگره، زیرا کنگره مکانی است که طیف‌های مختلف از افراد در آن وجود دارند پس باید پوشش همه یکسان باشد.

در این مکان علمی تدریس می‌شود که بسیار مقدس است چون این علم باعث نجات نفوس و جان انسان‌ها از یک بلای ویرانگر به نام اعتیاد می‌شود. پس اگر حرمت های کنگره را زیر پا گذاشتیم و آن‌ها را نادیده گرفتیم به سمت فرو پاشی پیش می رویم‌.

و اما رابطه‌ی حرمت‌ها با سیگار در چیست؟ 

یکی از اماکنی که در آن حرمت کنگره به شدت زیر پا گذاشته می‌شود حیاط کنگره است. در زمان برگزاری جلسات و کارگاهای آموزشی توقف افراد در خارج از ساختمان کنگره به هر نیتی که باشد، که البته بیشتر برای مصرف سیگار اتفاق می افتد، و کم کم به تجمع دو نفری یا جمعی تبدیل میشود و در ادامه در حین صحبت کردن، معمولا بحث به سمت تجسس در کار دیگران پیش می‌رود و این نقطه آغاز لغزش می‌باشد، در مرحله بعد وارد فاز مقایسه کردن راهنماها با یکدیگر می‌شوند و در ادامه کار خدمتگزاران کنگره را زیر سوال میبرند و کم کم اعتماد خود را نسبت به راهنما و روش درمان و کیفیت درمان از دست میدهند و دچار تردید میشوند. اگر فرد در حال درمان سیگار خود باشد این صحبت‌ها و فتواهای نادرست و راهکارهای غلط می‌توانند مجدداً او را به مصرف سیگار برگردانند و چنانچه فرد درمان سیگار خود را شروع نکرده باشد، باعث میشود هیچگاه به این کار اقدام ننماید که در ادامه درمان اعتیاد به مواد مخدرش هم تحت تأثیر آن قرار میگیرد و نهایتاً منجر به خراب شدن سفرش می‌شود.

همه این اتفاقات فقط به دلیل توجه نکردن به حرمت‌های کنگره می‌باشند. پس حرمت‌ها در کنگره اهمیت خیلی زیادی دارند و همین امر باعث میشود که در هر جلسه دو مرتبه خوانده شوند، برای اینکه دائماً در ذهن ما تکرار شوند.

یکی از راهنماهای قدیمی کنگره می‌گفت: خدا به داد کسی برسد که باعث شود یک نفر به خاطر او از کنگره برود و اگر اینطور شود تا هفت نسل بعد خودش نمی‌توانند کار او را جبران کنند.

 زیر پا گذاشتن حرمت‌ها یکی از دلایل جدا شدن افراد از کنگره می‌باشد.

نگارنده: مسافر مسعود لژیون ۷

ویراستار: مسافر بهزاد لژیون ٧

عکاس: مسافر مسعود لژیون ۷

تنظیم: مسافر وحید لژیون ۱۸

ارسال: مرزبان خبری مسافر ایمان

نمایندگی جهانبین شهرکرد /مسافران

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .