English Version
English

باید به حرمت‌ها و قوانین کنگره پایبند باشیم

باید به حرمت‌ها و قوانین کنگره پایبند باشیم

جلسه نهم از دوره چهارم جلسات لژیون سردار کنگره ۶۰ ویژه همسفران نمایندگی ساوه، با استادی راهنما همسفر راحله، نگهبانی راهنما همسفر نسرین و دبیری راهنما همسفر سارا با دستور جلسه «حرمت کنگره ۶۰؛ چرا رابطه کاری و مالی در کنگره ممنوع است؟» روز دوشنبه ۴ تیرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

واژه حرمت برگرفته از کلمه حریم است، که بیان‌کننده یک سری حدوحدود، اندازه‌ و مرزها می‌باشد. درجامعه و سیستم هرکشوری، محل‌کار، خانواده و مدرسه قوانین و اصولی وجود دارد؛ افراد موظف هستند تا آن‌ قوانین را اجرا کنند‌ و اگر این قوانین اجرا نشوند باعث بی‌نظمی، هرج‌‌ومرج و دور شدن از اهداف اصلی می‌شود. قوانین و حرمت‌ها، باید و نبایدها‌ برای این تعیین می‌شوند که انسان‌ها بتوانند درکنار هم در آرامش و آسایش زندگی کنند.

در کنگره هم حرمت‌ها و قوانینی وجود دارد که از تفکرات عظیم آقای مهندس نشأت گرفته شده است و توسط ایشان و دیده‌بانان وضع شده است. اين قوانین به‌دليل اهمیت بالایی که دارند دو مرتبه توسط نگهبان جلسه خوانده می‌شود. اولین چیزی که در بدو ورود یک تازه‌وارد خوانده می‌شود حرمت کنگره ۶۰ است یعنی؛ شخص اگر بخواهد به هدفش برسد دروهله اول باید خودش را باحرمت کنگره ۶۰ هماهنگ کند.

من زمانی درکنگره ۶۰ می‌توانم به درمان برسم و در کنار آن علم و هنر درست زندگی کردن و جهان‌بینی را یاد بگیرم که به این حرمت‌ها و قوانین پایبند باشم و آن‌ها را به‌درستی اجرا نمایم و تمام انرژی خود را صرف پیشرفت و ترقی خود کنم و لازمه این کار این است که از حاشیه و تنش یا به‌قول خودمان از حرف و حدیث‌ها به دور باشم؛ تا بتوانم به حال خوش و تعادل لازم برسم. اگر قرار باشد که من در کنگره تفکرات منفی و ضدارزشی قبل و ارتباطات نادرست گذشته را داشته باشم قطعاً تغییری نخواهم کرد و حضورم درکنگره بیهوده است.

رعایت حرمت‌ها و قوانین در کنگره الزامی است و بستری مناسب برای تمرین است تا من بتوانم این قوانین و حرمت‌ها را درخارج از کنگره هم رعایت کنم. وجود بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌ها به دلیل رعایت نکردن حرمت‌ها در خانواده، محل‌کار و به‌ طورکلی اجتماع است. درواقع می‌توان گفت: مسیر زندگی ما مانند جاده‌ای است که حریم‌ها، حرمت و قوانین مانند گاردریل‌هایی هستند که کنار جاده قرار دارند و عبور از آن‌ها باعث سقوط ما می‌شود. باوجود این گارد‌‌ریل‌ها می‌توان درمسیر اصلی قرار گرفت و وارد حاشيه نشد. درواقع حرمت‌ها و قوانین هستند که انسان را در مسیر درست هدایت و راهنمایی می‌کنند و اجازه نمی‌دهند انسان‌ها از مسیر خارج شوند.

یکی دیگر از مطالبی که در حرمت کنگره خوانده می‌شود این است، کنگره مکان مقدس و امنی می‌باشد. به این‌جهت مقدس است که مکانی برای پاکی، رهایی و خروج از تاریکی اعتیاد است. دروغ نگفتن، سرزنش و غیبت نکردن، درهر مسئله‌ای اظهار نظر نکردن، الفاظ ناشایست به کار نبردن و داشتن پوشش مناسب از جمله مواردی است که با به‌اجرا درآوردن آن‌ها می‌توانیم به حفظ سیستم کنگره و پیشبرد اهداف آن که رسیدن به درمان و تعادل است کمک کنیم. امیدوارم به کمک خداوند این عمل بسیار مهم محقق گردد.

تایپ: همسفر مهرناز رهجوی راهنما همسفر حمیده (لژیون دوم)
عکس: مرزبان خبری، همسفر وجیهه
ویراستاری و ارسال: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر راحله، عضو لژیون سردار
همسفران نمایندگی ساوه

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .