English Version
English

تقدیر؛ همان نامه‌ی پیشین است‌

تقدیر؛ همان نامه‌ی پیشین است‌

سخنان ماندگار استاد امین؛

در مورد وقایع و اتفاقات گذشته نباید تأثر و تأسف داشت، بلکه فقط بایددرس گرفت، زیرا هر موضوعی در جایگاه خود،هم تقدیر است و هم فرمان الهی

با سلام، خدمت همراهان همیشگی

نگاه و حضور آگاه و مهربان شما عزیزان را خواندن خلاصه سی‌دی

هفته «آهن» دعوت می‌کنیم

سلام دوستان مریم هستم همسفر 

خلاصه سی‌دی آهن؛ رازهای نهان 

وقتی نام فرمان الهی می‌آید نباید خداوند را طوری تصور کرد که مثلاً؛ کسی بالا نشسته و پیامبرانی می‌فرستد و دستوراتی می‌دهد و بعد محاکمه می‌کند و به بهشت یا جهنم می‌فرستد. ما در مورد ذات خداوند چیزی نمی‌دانیم و حتی نمی‌توانیم تصور کنیم. فقط در مورد صفات خداوند می‌توانیم صحبت کنیم که در سوره توحید آمده است: که خداوند نه زاده شده و نه می‌زاید، نه نیازمند است، واحد و یگانه است.

سیستم الهی، تشکیلات بسیار منظمی است که همه چیز با دقت در آن در نظر گرفته شده است و در رأس آن الله است که البته ما نمی‌دانیم ذات الله چگونه و به چه شکل است. دنیایی که ما زندگی می‌کنیم را در نظر بگیرید، طبقه‌ای بالای آسمان ما قرار دارد که یک سری مطالب و علم و دانش و اطلاعات از آنجا به طبقه‌ی ما القاء و یا مخابره می‌شود، ولی این طبقه نهایت نیست و طبقه و یا سیستم دیگری بالای آن قرار دارد و همین طور ادامه دارد. مانند آسمان هفت طبقه که هر چه به طبقات بالاتر می‌رسیم از نظر علم و دانش خیلی قوی‌تر و محکم‌تر می‌باشد.

 

و سیستم طوری طراحی شده است که انسان با اعمال خویش، دنیای بعدی خود را خراب می‌کند و هیچ کس انسان را با زور به جهنم نمی‌فرستد. بلکه این اعمال انسان است که انسان را مجازات و تنبیه می‌کند.

از طبقات بالای آسمان توسط پیامبران یک سری دستورات صادر شده که برای بهتر زندگی کردن ماست مثل؛ قوانین زندگی، ازدواج، طلاق، ارث و ... که این مفاهیم در همه ادیان مانند هم می‌باشد. مثلاً در کتاب زرتشت، مینو، معادل بهشت و یزدان، معادل رب است.

و یا در سوره حدید یعنی آهن آمده است: و انزلنا الحدید و ...همانا بر شما آهن را فرود آوردیم و در آن آسیب سخت و سود‌هایی نیز برای مردم است. آیا آهن از آسمان آمده است؟!

آهن در زمین و یا در خورشید تولید نشده است. شرایط دمایی لازم در مرکز جایی که می خواهد آهن تولید شود، ۵۰۰ میلیون درجه سانتی‌گراد است که این شرایط در مرکز خورشید هم وجود ندارد. مرکز خورشید ۱۵ میلیون درجه سانتی گراد است.

آهن موجود در زمین، به وسیله شهاب سنگ‌ها و ... به زمین آمده است. تصور کنید چطور کسی که عرب بدوی بوده این مطالب را متوجه شده و نوشته است!! در سوره واقعه نیز به مسئله پایان زمین و ذره‌ذره شدن و پودر‌ شدن زمین اشاره شده است. بنابراین در نظر بگیرید که در نظام هستی یک سیستم بسیار حساب شده و دقیقی وجود دارد و بر تمام سیستم‌ها نظارت دارد.

البته در رابطه با مسائل الهی همیشه خرافات، تعصبات و سوء‌استفاده وجود دارد که این طبیعی و لازم است. چون نیروی منفی باید وجود داشته باشد و اگر نیروی منفی حذف شود، زندگی تمام می‌شود. در مورد وقایع و اتفاقات گذشته نباید تأثر و تأسف داشت، بلکه فقط باید درس گرفت، زیرا هر موضوعی در جایگاه خود، هم تقدیر است و هم فرمان الهی. زندگی ما بر مبنای سه چیز است: خواست، تقدیر و فرمان الهی.

تقدیر؛ همان نامه‌ی پیشین است‌. هر چه ما امروز کاشتیم، فردا همان را درو می‌کنیم. تمام اعمالی که ما داشته‌ایم، چه بعد از تولد، چه قبل از تولد، از روز ازل پیمانی که با پروردگار بستیم، حالا میوه می‌دهد و نتیجه آن را می‌بینیم. 

در این بُعد از زمان، اگر در زندگی خود سختی زیاد داریم، نباید از هیچ موضوعی بترسیم و یا از زندگی دوری کنیم، زیرا تقدیر و فرمان الهی است. با خوب یا بد بودن تقدیر، کاری نداریم زیرا ممکن است بد بودن آن باعث شود پرده‌ای از روی رازها برداشته شود. بنابراین وقتی سختی و مشکلات پیش می‌آید، به ما درس‌ها می‌آموزد و هر کس که به ما بدی می‌کند، او نیز معلم ما می‌باشد.

انسان باید همیشه به اعمال و کارهای خود بنگرد و کلاه خود را قاضی نماید و ریشه‌ی مشکلات را در درون خودش جست‌و‌جو کند و دنبال بهانه و توجیه نباشد. ممکن است امروز پنهانکاری کند و دروغ بگوید اما در طول زمان مشخص می‌شود و پرده‌ها برداشته می‌شود. 

هر شخصی حریمی دارد و حرمت این حریم را خودش نگه می‌دارد، در واقع جواب" های، هوی "است. بنابراین باید به تزکیه و پالایش خود بپردازیم و از ایراد گرفتن از بقیه دست برداریم. ما هر کاری انجام دهیم به اعمال خود ما بستگی دارد و همه ی ما آینه‌ی یکدیگر هستیم. مثلاً؛ هر طور با راهنما برخورد کنیم، همان گونه با ما برخورد می‌شود. پس بنگریم که چه کاشته‌ایم.

مطالب بیان شده، عین قانون است و حقایق ژرفی را منتقل می‌کند و زیاد نمی‌توان این مطالب را انتقال داد و برخی مسائل را نمی‌شود صراحتاً بیان کرد چون مانند میوه‌ی نرسیده است و باید در جایگاه خودش بیان شود که ایجاد بحران و پریشانی نکند و اعتقادات مردم را به هم نریزد. هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد.

در رابطه با هیچ موضوعی نباید زیاد تعصب داشت زیرا که تعصب باعث تصمیمات غلط می‌شود. 

راجع به مسائل منفی نباید فکر کرد، چون نیروها و مسائل منفی مانند سایه‌هایی هستند که با فکر کردن، آن‌ها تقویت می‌شوند. بنابراین بهترین کار در مورد قطب منفی، این است که اصلا درباره‌ی آن صحبت نکنیم. 

برای رسیدن به هدف، باید در صراط‌ مستقیم حرکت کرد و به مسائل مثبت فکر کرد. بدترین و مهلک‌ترین سم، ناامیدی است. همیشه باید امیدوار بود و همیشه راهی برای امیدواری هست. 

از افعال منفی نباید استفاده کرد؛ خسته‌ام، می‌ترسم، سخت است و ... زیرا این‌ها مانند باتلاق است و هر چه بیشتر بگوییم بیشتر فرو می‌رویم. 

به یاد خداوند و یا نیرویی که از آن انرژی می‌گیرید، باشید حتی اگر خداوند را قبول ندارید، پس یاد چیزی باشید که از آن انرژی می‌گیرید و به شما قدرت می‌دهد.

به طور کلی در مبحث رازهای نهان دریافتیم که درباره مسائل و اعتقادات باید تفکر کنیم و بدانیم که یک پایه و ریشه‌ای دارد و اصل موضوع را با پیروان آن مکتب اشتباه نگیریم. و شروع به تزکیه و پالایش خود کنیم. مثبت فکر کنیم و ناامید نباشیم. 

در هر کاری به خود نگاه کنیم‌ و بدانیم که حرمت ما، دست خود ما می‌باشد و این ما هستیم که اجازه می‌دهیم دیگران حرمت ما را بشکنند‌.

تایپ: همسفر مریم لژیون سوم

ویراستاری: همسفر تکتم لژیون دو 

تدوین‌ عکس: همسفر سمانه لژیون یک 

ارسال مطلب: همسفر طاهره لژیون یک 

تنظیم: مرزبان خبری 

همسفران نمایندگی رضوی مشهد 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .