English Version
English

همیشه راهی برای امیدواری داشته باشید

همیشه راهی برای امیدواری داشته باشید

یاد گذشته را می‌نماییم بابت هیچ یک از وقایع گذشته تأسف و تأثری نداریم، زیرا هر موضوع به‌جای خود هم فرمان است و هم تقدیر و از هیچ‌کدام نباید رو برتابیم. زمانی که ما می‌خواهیم راجع به خداوند صحبت کنیم درست است که در مورد ذات او چیزی نمی‌توانیم بگوییم؛ اما صفات آن را خوب می‌شناسیم.

سیستم الهی مانند سیستم طبقه‌بندی شده است که هر قدر به طبقات بالاتر می‌رویم از نظر علم و دانش قوی و محکم‌تر می‌شود و دارای تشکیلات بسیار منظم و دقیقی است که در رأس و بالای همه آنها اللّه قرار دارد. این سیستم طوری طراحی شده که هر فرد با اعمال خودش خود را خراب و یا وارد جهنم می‌کند؛ در واقع خود اعمال شما است که شما را تنبیه می‌کند. این سیستم دستوراتی را برای بهبود زندگی‌مان توسط یک سری افراد، مانند انبیا به ما منتقل می‌کنند؛ مانند اینکه ما با مردم چگونه ارتباط برقرار کنیم.

در کتاب آسمانی نیز نکاتی بیان شده که ما بایستی روی آن تأمل کنیم از جمله سوره حدید؛ ما بایستی دلیل نام‌گذاری این سوره به نام «آهن» را بیابیم؛ در کلام‌الله آمده است «و انزلناه الحدید: ما بر شما آهن را فرود آوردیم که در آن آسیب‌هایی سخت است و سودهایی بسیار برای مردم». آیا این آهن از آسمان به زمین آمده است؟ زمین که از خودش چیزی را نمی‌تواند درست کند، آیا خورشید توانایی تولید یک آهن را دارد؟ خیر قادر به تولید آهن نیست، آن ستارگانی که می‌بایست آهن را تولید کنند بایستی به حرارت ۵۰۰ میلیون درجه سانتیگراد برسند و این آهنی که امروز در زمین است به‌وسیله شهاب‌سنگ‌ها پایین آمده است نه خود زمین!

قبل از سوره حدید یک سوره دیگر به نام واقعه در قرآن هست که راجع به کهکشان‌ها، زمین، کروات، فیزیک، آینده و خلقت صحبت می‌کند؛ در این سوره آمده که وقتی که واقعه‌ای اتفاق بیفتد درون آن هیچ دروغی نیست و اتفاق خواهد افتاد و با لرزش زمین همه چیز ریز و پودر و پراکنده می‌شود.

ما هیچ نظارتی بر سیستم الهی و حتی روی خودمان نداریم ما فقط در این شهر وجودی ساکن شده‌ایم و از آن میلیاردها نورون که درون ما اطلاعات را ردوبدل می‌کنند، هیچ نمی‌دانیم؛ بنابراین زمانی که صحبت از الله می‌شود سریعاً رد نکنید اگر هم قبول ندارید بگویید نمی‌دانم، نه اینکه قبول ندارم.

حال در خصوص وقایع گذشته هم ما نباید تأسف بخوریم؛ بلکه از آنها درس بگیریم. زندگی ما بر مبنای سه چیز است؛ خواست، تقدیر و فرمان الهی. تقدیر همان نامه پیشین است؛ یعنی شما اگر جو کاشته‌اید، نمی‌توانید امروز گلابی درو کنید. در واقع تقدیر کلیه اعمال شما از تولد تا مرگ و حتی از قبل از تولد یعنی روز الست ادامه‌دار است و ممکن است خوب یا بد باشد؛ اگر بد باشد پرده از روی یک سری رازهای پنهانی برمی‌دارد؛ مانند تقدیر اعتیاد من که مشکلاتی هم برایم داشت؛ اما در نهایت پرده از روی راز اعتیاد برداشته شد؛ بنابراین به کارهای خود نظری بیندازیم و کلاه‌خودمان را قاضی کنیم.

ما یک سری حریم‌ها داریم که حرمت آن را خودمان حفظ می‌کنیم؛ یعنی همان اعمال و حفظ حریم ماست که باعث می‌شود مردم یا دیگران به ما احترام بگذارند یا به‌گونه‌ای دیگر برخورد داشته باشند. زمانی که به اعمال خودمان نگاه می‌کنیم، بایستی شروع به تصفیه و پالایش رفتارمان بکنیم؛ چون ضرر این رفتارها به خودمان برمی‌گردد. برخی از مطالب همانند آن میوه نرسیده و کال هستند و ما بایستی در بیان برخی حقایق خوددار باشیم؛ زیرا ممکن است بیان آن ایجاد بحران و مشکل کند «هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد».

به قطب‌ها و نیروهای منفی بها نداده و متمرکز نشوید؛ زیرا در این زمان فقط آنها را قوی‌تر می‌کنید، وجود خداوند در کنار شما قوت قلب و دستاویزی است که بتوانید به‌عنوان تکیه‌گاه از وجودش انرژی مثبت بگیرید. همیشه امیدوار باشید و راهی برای امیدواری داشته باشید.

 

خلاصه‌ای از سی دی آهن
نویسنده: همسفر پروانه راهنمای لژیون دوم
تایپ و ویراستار: همسفر کبری راهنمای تازه واردین
رابط خبری: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر پروانه (لژیون دوم)
ارسال: همسفر آمنه مرزبان خبری
همسفران نمایندگی آبیک

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .