English Version
English

کنگره مکان مقدسی است؛ چون هدف آن مقدس است

کنگره مکان مقدسی است؛ چون هدف آن مقدس است

سلام دوستان خدیجه هستم یک همسفر

ابتدا که وارد کنگره شدم هیچ شناخت و درکی از کنگره ۶۰ نداشتم و یادم هست در اوایل ورودم به کنگره این دستور جلسه موضوع جلسه بود که برایم بسیار جالب بود و از جملاتی که روی دیوار به چشم  من می‌خورد این نکته به ذهنم می‌رسید که کنگره ۶۰ و جایی که درون آن پا نهاده‌ام دارای ارزش، احترام و ابهتی خاص است و با گذشت زمان متوجه شدم کنگره ۶۰ مانند یک قرارگاه امنیتی خاص می‌باشد. کم‌کم متوجه جملات کوتاه، بلند و پرمفهوم روی دیوارهای کنگره شدم که به چشم می‌خورد و به این موضوع پی‌بردم که کنگره مانند خانه‌ای است که باید در ابتدا دارای پایه‌های مستحکم و قوی باشد و از فونداسیون محکمی برخوردار باشد تا استحکام آن تضمین گردد.

در کنگره حرمت یکی از ارکان و پایه‌های آن به شمار می‌رود تا کنگره پابرجا بماند، حتی بین مسافران و راهنمایان هم همین‌طور است، بین آن‌ها یک سری حرمت‌ها وجود دارد. راهی که ما می‌رویم آن‌ها قبل از ما رفته‌اند و با مسیر آشنایی دارند. اگر این حرمت‌ها برقرار نباشد به بی‌راهه کشیده می‌شویم و باعث می‌شود راه را اشتباه برویم و به درمان نرسیم من فهمیدم تمامی قوانینی که در کنگره است و تعیین شده است همگی بر اساس تجربه و تکرار بوده است. هر موضوع و حرمتی که در کنگره تکرار می‌شود هر کدام دلیل قانع کننده‌ای برای خود دارند.

در حرمت کنگره ۶۰ آمده است روابط مالی و خانوادگی ممنوع است. این موارد کلا دو وجه دارد: یکی سود و دیگری زیان می‌باشد، گاهی در زمان حال  شما کاری را انجام داده‌اید و در ظاهر  سود است ولی در دراز‌مدت سودمند نیست و ضرر است و ممکن است آسیب برساند. روابط کاری و مالی در کنگره هم به همین صورت می‌باشد و ممکن است در دراز مدت آسیب برساند. مصرف مواد مخدر در طول زمان ممکن است حال خوشی به انسان بدهد ولی در دراز مدت باعث می‌شود که به انسان آسیب‌های جدی وارد کند و نمی‌تواند سودمند باشد. هم‌چنین خط قرمزی است که برایش هزینه شده است؛ یعنی تک تک این کلمات و جملاتی که نوشته شده است چیزی نیست جز عاقبت قربانیانی که به کنگره۶۰ آمده‌اند و این خطوط را رعایت نکردند و چالش‌های بسیاری برای آن‌ها به وجود آمده است و همین امر باعث گردیده آن‌ها از کنگره خارج شوند.

کنگره مکان خاص و دارای قوانینی است که بسیاری از مشکلات و چالش‌ها را از زندگی‌ ما پاک کرده است زیرا کارش نجات انسان‌ها از تباهی‌ها و زشتی‌ها بوده است. اگر دقت کنیم می‌بینیم که کل هستی دارای قوانینی می‌باشد و جهان هستی دارای حساب، کتاب و منطق می‌باشد. وقتی انسان آن‌ها را در نظر نگیرد قطعاً برایش مشکلات عدیده‌ای به وجود می‌آید. رعایت قوانین به نفع خودمان و زندگی‌مان می‌باشد و همین باعث می‌شود ما به حال خوش و راهی مناسب برسیم و باید در کل بگوییم ما در جایی جمع شده‌ایم که ما را به رستگاری و سعادتمندی می‌رساند. ما باید قدر  کنگره ۶۰ را بدانیم و به آن احترام بگذاریم.

 اولین نوشتاری که در کنگره ۶۰ خوانده می‌شود این است که کنگره مکان مقدس و امنی است چون هدف آن مقدس است، بنابراین در چنین مکانی امنیت خاطر مقدس می‌باشد. در کنگره ۶۰ حرمت کنگره دو مرتبه خوانده می‌شود و در حین خواندن این نوشتار همه ساکت می‌باشند و به احترام خواندن حرمت سکوت را رعایت می‌کنند و در جای خود بدون حرکت می‌ایستند. رعایت قوانین در کنگره بر همه ما همسفران و مسافران لازم و ضروری می‌باشد. دروغ گفتن، سرزنش کردن، علیه کسی سخن گفتن، غیبت کردن، دزدی کردن، حرف یکدیگر را بدون اجازه قطع کردن، از لباس‌های نامناسب استفاده کردن، از موارد ضدارزشی و ضداخلاقی در کنگره است که حتماً باید رعایت شود.

کنگره ۶۰ این حریم‌ها و مرزها را برای ما در نظر گرفته است تا ما با خیال راحت به سفر خود در کنگره ادامه دهیم اگر در کنگره با افراد کنگره روابط مالی و خانوادگی برقرار کنیم به بیراهه کشیده می‌شویم. همین امر باعث می‌شود ما به درمان نرسیم که با در نظر گرفتن قوانین و رعایت آن‌ها باید پایه‌های کنگره را هر روز محکم و قوی‌تر کنیم. حرمت در کنگره بسیار مهم می‌باشد و باید آن‌را در همه جا در نظر بگیرم، من یک همسفر هستم و برای نجات خودم و مسافرم باید طبق قوانین و مقرراتی که در کنگره ۶۰ وضع شده است حرکت کنم تا به راهم برسم و به بیراهه کشیده نشوم و آموزش‌ها را کسب کنم و بتوانم آن‌ها را در زندگی‌ام به‌کار ببرم.

در کنگره ۶۰ روابط مالی و خانوادگی همه چیز را خراب می‌کند و این را بارها و بارها جناب مهندس اشاره کرده است و این باعث می‌شود ما از هدفمان دور شویم. مثلاً اخیراً گروه‌هایی بودند که به هم‌دیگر پول قرض می‌دادند و با هم روابط خانوادگی داشتند در دراز مدت آن‌ها به چالش‌هایی کشیده می‌شدند و به مشکلات زیادی برخورد می‌کردند. جناب مهندس این قضیه را در کنگره ۶۰ ممنوع کرده است؛ زیرا پول قرض دادن باعث می‌شود تا کار کسی راه بیفتد ولی بعد از مدتی شاید آن شخص نتواند پول را برگرداند و همین امر باعث دلخوری‌ها و چالش‌هایی می‌شود. در این‌جا ما به این نکته پی می‌بریم که فکر جناب مهندس چه‌قدر هوشمندانه است که از خیلی مسائل و مشکلات جلوگیری می‌کند تا مسافرین و همسفران در امنیت کامل به سفرشان ادامه دهند که همان رهایی و درمان است.

‌‌سلام دوستان عاطفه هستم یک همسفر

حرمت از حریم می‌آید، هر چیز حریم و حرمتی دارد و کسی نمی‌تواند به آن نزدیک شود. خانواده، دریا، رودخانه، جنگل و جاده همه حریم دارند. اگر ما از این حریم‌ بگذریم مشکلاتی به وجود می‌آید، مثلاً اگر در حریم رودخانه، خانه بسازیم مشکلات زیادی به‌وجود می‌آید. کنگره نیز یک حریمی دارد و ما نمی‌توانیم این حرمت‌ها را بشکنیم. اولین نوشتاری که در کنگره خوانده می‌شود حرمت کنگره ۶۰ است، بند اول آن با جمله کنگره مکان مقدس و امنی است شروع می‌شود؛ چون هدف آن مقدس است. بنابراین در چنین مکانی امنیت‌ خاطر بسیار مهم است. حرمت‌های کنگره که در حال حاضر در دسترس است حاصل چندین سال تجربیات جناب مهندس و اتفاقاتی که در کنگره افتاده است می‌باشد.

نتیجه این‌که لازم است تک‌تک ما این حرمت‌ها را رعایت کنیم؛ زیرا هم خودمان به حال خوش می‌رسیم و هم مسافرانمان سفر خوبی خواهند داشت و به آن درجه آگاهی و دانایی که دنبالش هستیم می‌رسیم. همه‌ نوشتارها در کنگره ۶۰ یک‌بار خوانده می‌شوند ولی حرمت دو‌بار خوانده می‌شود، چون اهمیت خیلی بالایی دارد. این حرمت‌ها عبارتند از: منع هر گونه رابطه مالی، یکی از دلایلش این است که اگر هرکدام از ما همسفران یا مسافران پولی را در لژیون به عنوان قرض بگیریم، در صورتی که نتوانیم آن پول را باز پس بدهیم از خجالت مقروض بودن به یکی از اعضای کنگره، به کنگره نمی‌آییم و سفر ما خراب می‌شود.

هرگونه شماره دادن و شماره گرفتن بدون اجازه راهنما ممنوع می‌باشد؛ زیرا انرژی که ما از کنگره، لژیون و جلسات بدست می‌آوریم نباید صرف این تلفن زدن‌ها شود، درغیراین‌صورت انرژی که ما باید صرف خودسازی خودمان کنیم در این مکالمات تلفنی از بین می‌رود، به دنبال این تماس‌های تلفنی قیاس‌هایی پیش می‌آید که در نهایت باعث خراب شدن حال ما می‌گردد. هر گونه ارتباط فامیلی و خانوادگی در بیرون از کنگره ممنوع می‌باشد؛ زیرا هرکدام از ما همسفران یا مسافران اگر باهم ارتباط بگیریم به این دلیل که ناخالصی‌های درونمان به خلوص تبدیل نشده و هنوز به آن مرتبه از آگاهی و دانایی نرسیده‌ایم در این ارتباطات ذرات ناخالصی درونمان به دلیل داشتن خواسته مشترک به هم می‌رسند و به دنبال اهداف نامعقول خود می‌رویم که نتیجه‌ای جز خراب شدن سفر و حال خرابی برای ما نخواهد داشت.

رعایت پوشش و حجاب مناسب یکی دیگر از حرمت‌های کنگره می‌باشد، این حرمت هم به درستی وضع شده است؛ چون هم برای ما امنیت بیشتری را همراه می‌آورد و هم باعث می‌شود حال مسافران مخصوصاً سفر اولی‌ها به علت پوشش نامناسب ما خراب نشود. دلیل این‌که حرمت‌ها دو مرتبه خوانده می‌‌شود این است كه هر شخصي كه در جلسات رسمی حاضر می‌شود در ابتدای امر، بتواند اين حرمت‌ها را گوش بدهد تا بتواند آن‌ها را در ذهن و افكار خویش حلاجی بنمايد و سپس اگر برايش قابل فهم بود و يا توانست مطالب را هضم نمايد. در پايان اگر پذيرش آن را در دنيای شخصيتی خود به‌وجود آورد، آن‌گاه می‌تواند انتخاب نمايد كه بماند و ماندگار بشود و يا اين‌كه بخواهد برود و يا نخواهد در اين مجموعه ادامه دهد، در واقع اين متد و سليقه اداره جلسات، ديگران را مجبور و تحميل به بودن و يا رفتن نمی‌كند، بلكه او خود مختار است که انتخاب نمايد.

در کل اگر من به سیستم کنگره ۶۰ احترام بگذارم، کنگره هم به من احترام خواهد گذاشت و رهایی و آرامش را به من هدیه خواهد داد. امیدوارم بتوانیم قوانین را رعایت کنیم. ابتدا برای حال خوش خودمان و بعد این‌که حال خوش خود را به دیگران انتقال دهیم و همه در کنار هم حال خوبی داشته باشیم.

 رابط‌خبری: همسفر ملیحه رهجوی راهنما همسفر مژگان (لژیون دهم)
ویراستاری: همسفر الهام رهجوی راهنما همسفر راضیه (لژیون یکم)‌
عکس: مرزبان‌خبری، همسفر مریم
ارسال: همسفر مهناز رهجوی راهنما همسفر مهین (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی هاتف

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .