English Version
English

کسانی که حرمت کنگره را رعایت کرده‌اند به درمان رسیدند

کسانی که حرمت کنگره را رعایت کرده‌اند به درمان رسیدند

سلام دوستان حوریه هستم همسفر
روزی که وارد کنگره شدم و حرمت کنگره را خواندند، دیدم که در انتهای جلسه هم حرمت کنگره را دوباره خواندند تعجب کردم؛ ولی دلیل این کار را متوجه نشدم و حتی به طور کامل و دقیق هم گوش نداده بودم و در فکر مشکل خودم بودم. پس از چند جلسه‌ای که گذشت بادقت بیشتری موقع خواندن به این مطلب توجه کردم و متوجه شدم که چرا این مطلب را دو بار می‌خوانند و فهمیدم که از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا در همان ابتدای نوشته آمده است که کنگره مکان مقدس و امنی است که هر شخصی با ورود به این مکان باید حرمت آن را حفظ نماید.

دوکلمه در این نوشته نظرم را جلب کرد، کلمهٔ "امن" و کلمهٔ "باید" پس متوجه شدم که همان‌گونه که طبیعت برای خود حریمی در نظر می‌گیرد؛ مانند دریا و یا هر جمعی از دوستان و اقوام که دور هم جمع می‌شوند حرمت یکدیگر را رعایت می‌کنند تا امنیتشان برقرار شود؛ پس لازم است در جمع به این بزرگی نیز حریمی برای افراد تعریف شود تا امنیت کنگره حفظ شود و کلمهٔ "باید" برای این بود که حتماً افراد آن را رعایت کنند؛ زیرا در این مکان افرادی رفت‌وآمد می‌کنند که به‌تنهایی قادر هستند یک محله را به هم بریزند، حالا در مکانی که عدهٔ زیادی مصرف‌کنندهٔ مواد مخدر دور هم جمع شده‌اند تا به درمان برسند به چیزی نیاز داریم که بتواند امنیت مسافران و همسفرانشان را حفظ کند و آرامش لازم را فراهم کند.

حرمت کنگره ۶۰؛ تمام این موارد را در نظر گرفته و از این لحاظ نوشته کاملی است. تجربه نشان داده کسانی که حرمت کنگره را رعایت کرده‌اند به درمان رسیدند و کسانی که رعایت نکردند به درمان نرسیدند. نوشتار حرمت کنگره ۶۰ با بیانی ساده نوشته شده است که قابل‌فهم برای همه افراد در همه سنین است و حتی اجرای آن نیز ساده است؛ زیرا باید برای مثال؛ رابطهٔ مالی و کاری نداشته باشیم، الفاظ ناشایست به کار نبریم، میان حرف یکدیگر نپریم، مراقب وسایل شخصی خود باشیم و... تمام این محدودیت‌ها و حرمت‌ها برای این است که اعضای کنگره بتوانند در کمال آرامش و امنیت به مسیر خود ادامه بدهند و رعایت همین نکات به‌ظاهر ساده و آسان ما را در رسیدن به اهداف کنگره که همان آموزش و خدمت و درمان اعتیاد است یاری می‌نماید.

سلام دوستان میترا هستم همسفر
حرمت؛ یعنی حریم. رودخانه حریم دارد، بغل رودخانه نباید خانه درست کرد؛ چون سیل باعث خرابی و ویرانی آن می‌شود. در کنگره حرمت داریم؛ چون ما نیروی انتظامی نداریم برای نظم و قانون، برای آسایش و آرامش خودمان است.  نوشتارها یک‌بار خوانده می‌شود و حرمت دو بار؛  پشت سر کسی حرف نمی‌زنیم، سرزنش نمی‌کنیم، دروغ نمی‌گوییم، مواظب وسایل شخص که  مسئولیتش به عهده خودمان است باشیم. مالت را سفت بگیر همسایه‌ات را  دزد نگیر. در کنگره ما برای درمان اعتیاد آمده‌ایم که حالمان خوب شود.

سلام راحله هستم یک همسفر
کلمه حرمت از حریم و احترام گرفته شده است. همان‌طور که در طبیعت حتی رودخانه دارای حریم است و با عبور از حریم آن ابتدا خودمان دچار آسیب و مشکل می‌شویم در زندگی شخصی هر فرد برای آرامش و دوام حیات موظف است از قوانین و حرمت‌های مکان زندگی خود پیروی کرده، در صورت عدم انجام آن دچار بحران می‌شود. با ورود به کنگره نیز اولین نوشتاری که قرائت می‌شود حرمت کنگره ۶۰ است که متن آن به طور واضح و شیوا بیان شده که فهم آن برای تمام اقشار جامعه ملموس و راحت باشد.

در ابتدا متن گفته می‌شود کنگره مکان امن و مقدسی است که با ورود به آن همه اعضا ملزم به رعایت حرمت آن هستند؛ پس درصورتی‌که این حرمت‌ها را انجام دهیم در کنگره باقی‌مانده و در غیر این صورت خیلی راحت از کنگره دور می‌شویم. صداقت و احترام به دیگران و ارزش قائل‌شدن به صحبت‌های همه افراد حاضر در کنگره از اصلی‌ترین بیانات این حرمت است؛ چرا که بنیان کنگره جناب آقای مهندس دژاکام، ارزش بسیار زیادی برای انسان و حقوق شخصی فرد قائل‌اند؛ پس هر فرد موظف است به دیگران احترام بگذارد، علیه شخصی سخن نگوید، در حرف دیگران نپرد.

حال در مورد موضوعی که در قسمت دوم دستور جلسه بیان می‌شود؛ یعنی همان عدم روابط کاری و مالی و خانوادگی در کنگره می‌توان این‌طور گفت که هر ساختار یا ساختمانی دارای ستون و پایه است که اگر این ستون‌ها زیادی به هم نزدیک شوند این ساختار ویران می‌شود و اگر هم خیلی دور باشند همین اتفاق حادث می‌شود؛ پس با رعایت روابط در کنگره، باعث می‌شویم که ستون‌ها در جای خود قرار گیرند و این ساختار محکم در جای خود باشد.

سلام عاطفه هستم همسفر
حرمت کنگره؛ وقتی به کلمهٔ اول دقت می‌کنم حرمت، احترام برایم یادآوری می‌شود، احترام به قوانین کنگره، احترام به خط‌قرمزهای کنگره و هر آنچه که در برمی‌گیرد باعث حفظ حرمت آن می‌شود و من باید برای حفظ آن تلاش کنم، حفظ این مکان امن که باعث آرامش من می‌شود. در کنگره ما نسبت به هم هیچ تعهد مالی نداریم، ما در خارج از کنگره با خواهر لژیونی خودمان هیچ ارتباطی نداریم و در همهٔ این‌ها یک قصد و نیتی وجود دارد که همه باعث حفظ کنگره می‌شود و من اگر خودم را جزئی از کنگره می‌دانم در اجرای آن مسئولم.

تایپ: همسفران لژیون پانزدهم
رابط خبری: همسفر راحله رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون پانزدهم)
ویراستاری و ارسال: راهنما همسفر بهناز (لژیون دوازدهم)
همسفران نمایندگی شمس
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .