English Version
English

استواری و پایداری کنگره به دلیل پایبندی به حرمت‌هاست

استواری و پایداری کنگره به دلیل پایبندی به حرمت‌هاست

گروه سایت همسفران نمایندگی دکتر علیرضا گفت‌وگویی را با همسفر مهناز رهجوی لژیون دوم ترتیب داده و از صحبت‌هایشان بسیار آموزش گرفتیم که در ادامه نگاه زیبای شما را به خواندن آن دعوت می‌کنیم؛ امیدواریم که مورد توجه قرار گیرد.

 

لطفاً خودتان را به رسم کنگره ۶۰ معرفی کنید.

سلام دوستان مهناز هستم همسفر؛

مسافر من هم با بیش از ۱۵ سال تخریب وارد کنگره شد. آنتی‌ایکس مصرفی تریاک، شیره و متادون، ۱۰ ماه و ۱۰ روز به روش DST همراه با داروی OT با راهنمایی دیده‌بان محترم آقای مهدی و راهنمای عزیز خودم خانم شهلا سفر کردیم. اکنون هم ۴ سال و ۶ ماه است که با دستان پرمهر و محبت آقای مهندس آزاد و رها هستیم؛ ورزش در کنگره مسافرم باستانی و خودم دارت.

 

حرمت به چه معناست؟

حرمت از کلمه حریم می‌آید و به این معناست که باید حد و مرز در انجام کار، مسئولیت و... رعایت شود؛ در غیر این صورت تخریب عدول از حریم تعیین شده به خود فرد بازمی‌گردد. اساسی‌ترین موضوع در حرمت ها، رعایت قوانین و مقررات بین افراد، رهجو و راهنما، زن و شوهر، فرزند و والدین است. حتی خانه هم بایستی در حد و حریم تعیین شده ساخته شود. اگر در مکانی که سال‌های گذشته رودخانه جاری بوده است اقدام به ساخت‌وساز کنند قطعاً روزی سیل می‌آید و ساختمان خراب می‌شود.

 

لطفاً برایمان توضیح دهید چرا حرمت کنگره۶۰ در جلسات توسط نگهبان دو مرتبه قرائت می‌شود؟

به دلیل مهم بودن حرمت و عمل کردن به قوانین آن دو مرتبه در اول و آخر کارگاه آموزشی خوانده می‌شود. دلیل دیگر اینکه افراد تازه‌وارد با دوبار خواندن حرمت‌ها متوجه مهم بودن بندهای نام‌برده در نوشتار حرمت کنگره۶۰ شده و سعی می‌کنند قوانین و مقررات را رعایت نمایند. بعضی از افراد ممکن است در دقایق پایانی کارگاه آموزشی وارد جلسه شوند که با خواندن مجدد نوشتار حرمت کنگره۶۰ با قوانین و مقررات آشنا می‌شوند.

 

چرا در رعایت کردن حرمت‌ها از کلمه باید استفاده شده است و همچنین گفته شده هر عضوی با ورود به کنگره بایستی آن‌ها را حفظ نماید؟

جهت رعایت کردن حرمت‌ها از کلمه باید استفاده شده؛ یعنی الزام است که قوانین و مقررات را اجرایی کنیم و سرلوحه اعمال و رفتارمان قرار دهیم. استواری و پایداری کنگره به دلیل پایبندی به حرمت‌هاست؛ بنابراین بر همه اعضا واجب و ضروری است که به حرمت‌ها پایبند باشند و آن‌ها را رعایت کنند.

 

لطفاً در مورد رفت‌‌وآمد اعضا در کنگره با هم و اینکه دو نفر با نسبت فامیلی نمی‌توانند در یک لژیون آموزش بگیرند، توضیح دهید و بگویید چرا این عمل در کنگره تأثیر مخرب دارد؟

برای جلوگیری از ایجاد اختلاف بین اعضای کنگره هر یک از حرمت‌ها بوجود آمده است. به نظر من اعضا کنگره مانند ستون‌های یک بنا هستند که نمی‌توانند بیشتر از حد معینی به‌ یکدیگر نزدیک شوند؛ زیرا بنا تخریب می‌شود. از اثرات رفت‌وآمد اعضای کنگره این است که در درجه اول تخریب به خود افراد و سپس به سیستم کنگره وارد می‌کند. اگر دو نفر که با هم نسبت فامیلی دارند در یک لژیون قرار بگیرند، نمی‌توانند به درستی مشارکت داشته باشند. پس لازم است که به این نکته توجه کنیم و از قرار گرفتن در کنار آشنایان در لژیون‌ها جداً خودداری نماییم.

 

نقش و تأثیر رعایت قوانین و حرمت کنگره در رهایی مسافران و همسفران چگونه است؟

با رعایت قوانین هر فردی در صلح و آرامش به سفر خود ادامه می‌دهد و هیچ مشکلی پیش نمی‌آید، در نهایت هم به رهایی و حال خوش می‌رسد؛ همچنین با گرفتن آموزش‌ها و در ادامه خدمت کردن از حضور در کنگره و در کنار انسان‌ها بودن لذت می‌برد.

 

در کنگره آموختیم اصول و قوانین بایستی به طور صحیح اجرا شوند، حرمت کنگره چه نقشی را در عملی کردن اصول و قوانین در زندگی ایفا می‌کند؟

اگر در کنگره هر فرد حرمت‌ها را رعایت کند و به آن‌ها عمل نماید، ناخودآگاه آن‌ها را در زندگی خود نیز اجرایی می‌کند و در مسیر صراط مستقیم قرار می‌گیرد؛ همچنین افراد سعی می‌کنند برای انجام امور روزمره معرفت، عدالت و عمل سالم را سر‌لوحه کار خود قرار دهند. تفکری که در پس حرمت کنگره۶۰ وجود دارد بدون شک ما را در مسیر ارزش‌ها قرار خواهد داد تا با آرامش و بدون هیچ مشکلی سفر کنیم.

 

اگر در کنگره روابط مالی و کاری داشته باشیم چه مشکلاتی برای ما بوجود می‌آید؟

پرداخت هرگونه پول یا وام به یکدیگر یا هرگونه روابط مالی و کاری سبب تغییر حس افراد و در نهایت ایجاد مشکل در سفر  می‌شود. این موضوع در رهایی فرد نقش و بازخورد منفی خواهد داشت و اعضای کنگره را از رسیدن به درمان و رهایی دور می‌کند.

 

رعایت این حریم‌ها چه تأثیری در برقراری امنیت برای تمامی اعضای کنگره دارد؟

حرمت‌ها برای ما محدودکننده نیستند؛ بلکه نگهدارنده و محافظت‌کننده هستند و از بروز هرگونه آسیب و مشکل جلوگیری می‌کنند. ما می‌توانیم در فضایی امن به آموختن مطالب بپردازیم ولی زمانی این آموزش‌ها دقیق و بدون هیچ کم و کاستی دریافت می‌شوند که در محیط مناسب، زمان مناسب و با کلام مناسب باشند. رعایت حرمت‌ها در کنگره‌۶۰ برابر است با ایجاد محیطی امن؛ همچنین دریافت درست، اصولی و انتقال آموخته‌ها به دیگرانی که خواستار رهایی و رسیدن به حال خوش هستند.

 

کلام آخر؛

خداوند را شاکر و سپاسگزارم که بهترین راه آموزش گرفتن را در مسیر زندگی من و مسافرم قرار داد. بدون شک با اجرای حرمت‌های کنگره در زندگی به حال خوش و رضایت خداوند می‌رسیم و همچنین می‌توانیم در مسیر صراط مستقیم حرکت نماییم. از جناب مهندس برای ایجاد چنین بستری تشکر و قدردانی می‌کنم؛ همچنین از راهنمای عزیزم خانم شهلا بابت آموزش‌های خوبشان بسیار سپاسگزارم.

 

تهیه گزارش: همسفر مریم لژیون راهنما همسفر سمیرا (لژیون یکم)

عکاس خبری: همسفر فاطمه لژیون راهنما همسفر نسرین (لژیون پنجم)

تنظیم و ارسال مطلب: همسفر مریم خدمتگزار سایت

همسفران نمایندگی دکتر علیرضا

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .