English Version
English

کسی که در حق شما بدی کرد، معلم شما است

کسی که در حق شما بدی کرد، معلم شما است

سی‌دی این هفته در مورد رازهای نهان هست؛ ما همه خوب هستیم و یاد گذشته نمی‌نماییم و بابت هیچ یک از وقایع گذشته تأسف و تأثری نداریم، زیرا هر موضوع به جای خود هم فرمان هم تقدیر است و از هیچ کدام نباید روی برتابیم، سخن من با شما است که در بعد زمان با کوششی سخت از هیچ موضوعی نباید خوف داشته و دور شوید، زیرا تقدیر و فرمان الهی است.

با مسئله نیک و بد آن سخنی نداریم زیرا به نظر قدما بد بودنش پرده‌ای از رازهای نهان را باز نماید، همین‌طور جهت دیگر در بعضی موارد می‌بایست به اعمال خویش نظری نماییم تا آنچه بر ما می‌گذرد، تصفیه ما را به یاد مسائل از یاد رفته بیاورد، خواه از خود باشد و یا عمل مربوط به خویشان باشد، البته به این مسائل قبلاً اشاره نموده‌ایم. نکته اینجا است که امروز رواج شده است که هر کس که خدا ناباور است متجدد، باسواد و روشن‌فکر است و هر که خداشناس است آدم املی هست و دانشی ندارد. ما وقتی از خداوند صحبت می‌کنیم، نمی‌توانیم چیزی از ذات خداوند را بدانیم و درک کنیم.

سیستم الهی سیستمی طبقه بندی شده و با تشکیلات بسیار منظم است و می‌دانیم که در رأس آن الله است که صفاتش را می‌دانیم، ولی از ذات آن خبر نداریم، به این ترتیب یک طبقه بالای ما هست و یک‌سری مطالب از آن آسمان به این آسمان القا می‌شود و از این طریق رسولانی از طبقات بالاتر دستوراتی، برای بهتر زندگی کردن ما داده‌اند که شامل روابط انسان‌ها با یکدیگر، ازدواج و طلاق، نحوه مجازات و ... است.

در سوره حدید از نازل کردن آهن و آسیب سخت و سودهای آن سخن گفته شده است، البته بعضی نوشتن قرآن را به سلمان فارسی یا عرب نسبت می‌دهند که طبق مراحل تولید آهن و اطلاعاتی که در این زمینه لازم است، نوشتن قرآن در آن زمان توسط یک عرب بدوی بعید به نظر می‌رسد.

قبل از این سوره در سوره واقعه‌ هم صحبت از کهکشان‌ها، خلقت، آینده، فیزیک و خبر از واقعه‌ای هست که اتفاق خواهد افتاد، همه این‌ها خبر از یک سیستم بسیار دقیق و حساب شده است که بر ما نظارت دارد، بر ما که در شهر وجودی ساکن شده‌ایم، آمدن و رفتنمان در اختیار خود ما نیست و ما در جریان کار تمام اجزای بدن نیستیم و از معالجه خیلی از بیماری‌ها عاجزیم که کرونا نمونه بارز آن بود و دنیا را به تعطیلی کشاند و دانشمندان در مقابل آن زانو زدند عاقلانه است که اگر مطلبی را قبول ندارید، بگوییم نمی‌دانم و معمولاً در موارد الهی تعصبات و خرافات وارد می‌شود و طبیعی است.

وجود نیروی‌های منفی باید باشد و اگر آن‌ را حذف کنیم، زندگی تمام می‌شود. خیلی از اوقات ما تأسف گذشته و کارهای کرده و نکرده را می‌خوریم که باید درس بگیریم و نباید تأسف و تأثر داشته باشیم، زیرا هر موضوعی به جای خود هم فرمان و هم تقدیر است. زندگی ما بر مبنای خواست، تقدیر و فرمان الهی است، یکسری از اعمال ما قبل از تولد است و یکسری از تولد تا حال هست و ما نباید به‌خاطر کارهایی که برای ما اتفاق نمی‌افتد و در تقدیر ما نیست، مثلاً ازدواج و ... تأسف بخوریم.

استاد؛ شما در بعد زمان با کوشش سخت نباید از هیچ موضوعی خوف داشته باشید، زیرا تقدیر و فرمان الهی است با مسئله نیک و بد آن سخنی نداریم، زیرا به نظر و فکر ما بد بودنش پرده‌ای از رازهای نهان را باز می‌نماید. می‌بایست، به اعمال خویش نظری بی‌افکنیم تا آنچه بر ما می‌گذرد با تصفیه ما را به یاد مسائل از یاد رفته بیاورد خواه از خود یا عمل مربوط به خویشان باشد.

نگهبان می‌گوید؛ مطلبی که می‌فرمایید عین قانون است و حقایق ژرفی را آشکار می‌نماید، چگونه می‌توان این مطالب را انتقال داد؟ استاد؛ در خصوص بعضی مسائل به صراحت بیان ننمایید، مانند میوه نرسیده است و قابل خوردن نیست.

اینجا آقای مهندس می‌فرمایند که ما هر کدام حریمی داریم و خودمان نگه دارنده حرمت این حریم هستیم و باید بدانید جواب‌ های، هوی است و عدم توجه بقیه را به آن‌ها ربط ندهیم و توجیه نکنیم؛ به‌عنوان مثال وقتی یک نفر در سفر خود برگشت می‌خورد، راهنما را مقصر می‌داند در حالی که ده‌ها نفر دیگر پیش همین راهنما درمان شده‌اند، پس به اعمال و رفتار خود نگاه کنید یا اکثر اعضای کنگره که کسبه هستند، وقتی درس جهان‌بینی را خوب یاد گرفته‌اند، وضع مالی آن‌ها ذره ذره خوب شده، چون با مردم خوب رفتار کرده‌اند و فهمیده‌اند که وعده خداوند دروغ نیست، پس ما همه آیینه همدیگر هستیم و وقتی کسی در حق شما بدی می‌کند معلم شما هست و خودش ضربه‌اش را خواهد خورد.

در خصوص بیان حقایق هم باید سنجیده عمل کرده و سخن بگوییم و افکار را پریشان نکرده اعتقادات را به هم نریزیم و بدانیم، هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد. در ادامه استاد می‌‌فرمایند که در خصوص خود با قطب‌های منفی هیچ‌گونه تفکری ننمایید و برای حصول به هدف در راه مستقیم پیش بروید به یاد خداوند و نیروهایی باشید که از آن‌ها انرژی دریافت می‌کنید و در عمل به‌کار بندید. با صحبت در خصوص گروه‌های منفی باعث بزرگ شدن آن‌ها می‌شویم و این را بدانید که بد‌ترین و مهلک‌ترین سمی که وجود دارد نا‌امیدی است، باید همیشه امیدوار بود. من خودم خستگی، سختی کشیدن، ترسیدن و بعضی از وقایع را بیان نکرده‌ام. افسردگی و ناامیدی همانند باتلاق هستند، پس ما همیشه باید به جهت مثبت فکر کنیم و به یاد مواردی باشیم که به ما قدرت می‌دهد و موقع خواب به مسائل مثبت و خاطرات خوب متمرکز شویم.

استاد؛ در مورد حس گفته بودیم که اگر روزی روی حس تمرکز داشته باشید، همان‌گونه است که نتیجه و حاصل را در این مدت زمانی احساس نموده‌اید و دیدارهایی بودند که به مرور زمان کامل شدند، پس از این صحبت‌ها دریافتید که به مسائل و اعتقادات فکر کنید، این‌ها بازی و شوخی نیستند وذریشه دارند. اصل موضوع را با پیرامون آن قاطی نکنید، تصفیه، پالایش و مثبت فکر کردن را همیشه در زندگی با خود تمرین کنیم و همیشه و در هر زمان روی خود متمرکز شویم.

نویسنده: همسفر فاطمه، راهنما همسفر پریا (لژیون سوم)

ویرایش و ارسال: همسفر معصومه، راهنما همسفر پریا (لژیون سوم)

همسفران نمایندگی صائب تبریزی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .