English Version
English

حرمت‌های کنگره ۶۰، برای ما محدودیت نمی‌آورد

حرمت‌های کنگره ۶۰، برای ما محدودیت نمی‌آورد

جلسه چهاردهم از دوره چهارم جلسات لژیون سردار ویژه همسفران نمایندگی زاگرس با استادی همسفر لیلا رهجوی راهنما همسفر نرگس و نگهبانی راهنمای تازه‌واردین همسفر آذر و دبیر موقت راهنمای تازه‌واردین همسفر محبوبه با دستور جلسه «حرمت کنگره ۶۰؛ چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» در تاریخ ۴ تیرماه ۱۴۰۳ راس ساعت۴۵ :۱۴آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

خداوند را شاکر و سپاسگزارم که برای اولین بار توفیق این را به من داد تا در این جایگاه آموزش بگیرم و از نگهبان لژیون سردار و ایجنت محترم ممنون و سپاسگزارم که این فرصت را در اختیار من قرار دادند.

حضور در لژیون سردار را خیلی دوست دارم؛ چون از همان ابتدا که سفر اولی بودم و با حضور در جلساتی که به صورت باز برگزار می‌شد، حس و حال من را عوض کرد و دیدم را نسبت به یک‌سری از مسائل باز کرد و حرکت من را چند قدم روبه‌جلو انداخت و من را که در اوج ناامیدی بودم به‌طرف امید برد و فکر می‌کنم، همه این‌ها به خاطر آن پیوند عمیق محبت، انرژی مثبت و آن بخشندگی خالصانه‌ای هست که در لژیون سردار حس می‌شود و همه اعضا آموزش‌های خوب، ناب و اصولی کنگره را برای حفظ و بقا و رشد و توسعه این سیستم عملی می‌کنند تا هم حال خوش دریافت کنند و هم به دیگران این حال خوش را هدیه دهند.

در مورد دستور جلسه این ماه لژیون سردار «حرمت کنگره ۶۰؛ چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است»؛ همین‌طور که می‌دانیم حرمت، هم خانواده حریم است و همان‌طوری که هر جاده‌ای یک حریمی دارد که اگر خارج از آن حرکت کنیم، باعث به هم خوردن تعادل و حتی آسیب شدید به ما می‌شود، در کنگره هم به‌همین صورت است، یک‌سری حرمت‌ها توسط آقای مهندس بنیان کنگره ۶۰ مطرح شده است که در هر جلسه، دو بار خوانده می‌شود، یک بار در ابتدای جلسه و یک‌بار هم در انتهای جلسه و در حین خواندن آن توسط نگهبان جلسه، باید سکوت کنیم و هیچ حرکتی انجام ندهیم و این به‌خاطر اهمیت بسیار بالای آن است که باعث می‌شود تمامی افرادی که در کنگره حضور پیدا می‌کند و هر کدام از این افراد هم که یک شخصیت و رفتاری دارند و اکثر آنها به‌خاطر مصرف مواد مخدر و یا افکارمنفی که دارند، نامتعادل هستند؛ متوجه اهمیت این موضوع می‌شوند که اگر می‌خواهند به هدف‌ خود که خارج از تاریکی، رسیدن به رهایی و درمان و یا به یک آرامش و آسایش نسبی برسند، باید این حرمت‌ها را رعایت کنند تا اختلاف و تخریب، برای خودشان و نه برای دیگران و نه حتی برای کنگره ایجاد نکنند و این مکان که مقدس و امن هست را با اجرای حرمت‌ها و قوانین حفظ کنند و زیر سوال نبرند تا همیشه روی نظم و تعادل باشد و به اهدافش با آرامش و آسایش برسد.

این را باید بدانیم حرمت‌های کنگره ۶۰، برای ما محدودیت نمی‌آورد؛ بلکه ما را به هدفمان می‌رساند و اگر می‌خواهیم در کنگره ماندگار باشیم، در کنار آموزش گرفتن به خودشناسی برسیم و خدمتگزار باشیم؛ بایستی مجری صددرصدی این حرمت‌ها باشیم و الآن در شعبه خودمان مشاهده می‌کنیم که به خاطر بودن این قوانین و حرمت‌ها است که هیچ‌گونه درگیری، دعوا، بی‌احترامی و یا حرکتی که بخواهد نظم کنگره را به هم بریزد، وجود نداشته است.

در لژیون سردار هم به همین صورت است، باید حرمت‌ها را رعایت کنیم؛ اگر مدام در امور دیگران تجسس کنم که فلان شخص چه کاره است؟ درآمدش چقدر است؟ از کجا پول آورده است که مثلاً عضو لژیون سردار، دنور و یا پهلوان شده است!؟ اینجا است که از حدومرز خود عبور کردم و از هدفم که خدمت و رسیدن به حال خوش است، دور می‌شوم یا اینکه پولی را از کسی قرض کنم و هر کاری، چه در داخل کنگره و چه بیرون از کنگره انجام دهم که مثلاً عضو لژیون سردار شوم و آقای امین در «سی‌دی موسی ۱» می‌فرمایند: «هدف، وسیله را توجیه نمی‌کند»؛ یعنی من نمی‌توانم برای رسیدن به هدف و خواسته‌هایم دست به هر کار ضدارزشی بزنم؛ پس هر کسی اگر می‌خواهد خدمت مالی انجام دهد، باید در حد توان خودش بخشش را انجام دهد تا انرژی مثبت به دست بیاورد و وارد حاشیه و مسائلی نشود که برای او تخریب به‌وجود بیاورد و یک روز به این نتیجه نرسد که دیگر جایگاهی در کنگره ندارد و خودبه‌خود از گردونه‌ کنگره خارج شود.

در پایان از آقای مهندس به‌خاطر تفکرات عظیم و ناب ایشان که امنیت و آرامش را در کنگره جاری کردند تا من همسفر بتوانم از آموزش‌های جهان‌بینی استفاده کنم و هم بتوانم صفت بخشندگی را در درون خودم رشد دهم، تمرین کنم و از حال خوش آن لذت ببرم و یک کاشته‌ای داشته باشم که در بعدهای بعد هم از آن بهره‌مند شوم، ممنون و سپاسگزارم و برای همه اعضای لژیون سردار سلامتی را خواستارم.

مشارکت راهنما همسفر نرگس ( دنور)

خدا را شاکر و سپاسگزارم که بار دیگر این فرصت را به من داد تا بتوانم در جلسه لژیون سردار حضور پیدا کنم و از حس و حال خوب این لژیون استفاده کنم. در مورد دستور جلسه این ماه لژیون سردار که «حرمت کنگره؛ چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» می‌باشد. درمصاحبه‌ای که آقای زرکش دیده‌بان امورمالی در شعبه جواد انجام داده بودند به این اشاره کرده بودند که «در کنگره ۶۰ توانستیم، هم از مواد بگذریم و هم از فقر». وقتی روی این صحبت آقای زرکش فکر کردم دیدم واقعاً همین‌طور هست، ما خیلی درگیر مصرف مواد مسافرها بودیم و از همه جا رانده‌شده بودیم و تنها جایی که توانست، مسئله مواد را حل کند؛ کنگره ۶۰ و روشDST بود؛ ولی مسئله مهمی که به کنگره کمک کرد تا الان پابرجا بماند و بتواند به خوبی کارش را ادامه دهد، همین بودن حرمت‌های کنگره ۶۰ است؛ یعنی از همان روز اول شخصی که وارد کنگره ۶۰ می‌شود دقیقا این چهارچوب و خط‌وخطوط برای او مشخص می‌شود و به‌خاطر حرکت درستش و رعایت کردن همین حرمت‌ها و قوانین می‌تواند از مواد که سالیان سال با آن درگیر بوده و نمی‌توانست از آن عبور کند و به راحتی با حرکت درست، فرمان‌برداری، رعایت کردن حرمت‌ها و قوانین مصرف موادش را پشت‌سر بگذارد و به درمان برسد.

آقای مهندس در صحبت‌های روز چهارشنبه فرمودند: «ما در کنگره ۶۰ از فردی که تازه‌وارد یا سفر اولی است، نمی‌خواهیم که در بخش مالی شرکت کند و مبلغ بالایی پرداخت کند و این می‌شود یک حرمت». حال از فقر، چطور می‌توانیم گذر کنیم؟ آقای زرکش دیده‌بان امور مالی فرمودند: «در کنگره در بخش مالی به من این اجازه را می‌دهند که بخشش را تجربه کنم و این بخشش باعث می‌شود که از نظر معنوی در زندگی برکت به وجود بیاید و در راه درست از آن استفاده کنیم و وقتی در راه درست از آن استفاده شد، حس خوبش به تک‌تک ما منتقل می‌شود و این حس خوب را می‌توانیم به راحتی دریافت کنیم» و این دو مقوله؛ یکی حل شدن مواد و دیگری که توانستیم از فقر عبور کنیم به حرمت‌های کنگره ۶۰ برمی‌گردد. ان‌شاءالله تک‌تک کسانی که به‌عنوان مهمان امروز در لژیون سردار حضور دارند، بتوانند با خواسته قلبی و با حرکت و تفکر درست در جشن گلریزان امسال عضو لژیون سردار شوند و حس خوبی که در این لژیون هست را تجربه کنند. مطمئن باشید تا خودتان در این شرایط قرار نگیرید، نمی‌توانید آن حس بخشش و آرامش را دریافت کنید و امیدوارم این اتفاق بیفتد و کسانی هم که می خواهند دنور یا پهلوان شوند، این جایگاه را تجربه کنند.

 

تایپ: راهنمای تازه‌واردین همسفر محبوبه (عضو لژیون سردار) عکاس خبری: همسفر نرگس مرزبان گروه خانواده
ویراستاری و ارسال: همسفر لیلا رهجوی راهنما همسفر نرگس (عضو لژیون سردار)
همسفران نمایندگی زاگرس

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .