English Version
English

رعایت حرمت‌ها، از ملزومات سفر است

رعایت حرمت‌ها، از ملزومات سفر است

جلسه دوم از دوره بیست‌ونهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران نمایندگی ملاصدرا با استادی اسیستانت محترم همسفر مرجان، نگهبانی راهنمای تازه‌واردین همسفر ارغوان و دبیری راهنمای تازه‌واردین همسفر آرزو با دستورجلسه «حرمت کنگره۶۰، چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» در روز دوشنبه ۴خردادماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

از این که امروز در جمع شما همسفران خوب و خون‌گرم شعبه ملاصدرا حضور دارم، بسیار خوشحال هستم؛ همچنین خدمت ایجنت محترم، مرزبانان عزیز، دیگر خدمتگزاران و راهنمایان محترم شعبه خدا‌قوت عرض می‌کنم و امیدوار‌ هستم که در این مسیر، موفق و پیروز باشید. برای سفر اولی‌ها نیز آرزو موفقیت دارم، امیدوارم بابت حضور در کنگره قدردان باشید، بتوانید با استفاده از تمام آموزش‌هایی که توسط راهنما به شما انتقال داده می‌شود، شیوه‌ زندگی‌ خود را تغییر دهید و اطمینان داشته باشید که چنانچه تمام صحبت‌های راهنما خود را عملی کنید، به آرامش خواهید رسید. شما بایستی به تمام جایگاه‌هایی که در کنگره حضور دارند و به منظور آسایش و رشد شما خدمت می‌کنند، احترام بگذارید؛ زیرا برداشت‌های بسیار خوبی خواهید داشت.

 بنده در رابطه با دستورجلسه که حرمت کنگره۶۰ است و سؤالی که در ادامه مطرح می‌شود که «چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» تصور می‌کنم، همان‌گونه که آقای مهندس می‌فرمایند: حرمت کنگره۶۰ و رعایت آن از قوانین کنگره بوده و موضوع بسیار مهمی است. اشخاص در طی چند سالی که در کنگره به فعالیت خود ادامه می‌دهند، با کسب تجربه‌ درمی‌یابند که هر کدام از این بندها و قوانینی که به آن عمل کرده، به آن پایبند بوده و آن‌ها را جدی بگیرند؛ قطع به‌‌یقین سفر خود و مسافران آن‌ها از اهمیت تضمین شده‌ای بر‌خوردار است و هیچ مشکلی‌ پیش نخواهد آمد.

یکی از دلایلی که کنگره در طی سال‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهد و هیچ زمان در هیچ شعبه‌ای در مورد درگیری انسان‌ها با یکدیگر صحبتی نشده؛ رعایت حرمت‌ها، احترام به دیگران و توجیح شدن اعضا از روز اول برای اجرا کردن حرمت‌های کنگره است. با گذشت زمان، افرادی که این حرمت‌ها را رعایت کرده، آسیب نمی‌بینند و با آرامش به کار خود ادامه می‌دهند.

آقای مهندس می‌فرمایند: چنانچه ما حرمت‌ها را مانند ریسمانی بدانیم و هر کدام از ما به این ریسمان چنگ بزنیم، محال ممکن است که از مسیر خود منحرف شده و دچار مشکل شویم؛ بنابراین این مسئله بسیار با اهمیت بوده و به همین خاطر، دوبار در جلسه خوانده می‌شود که بایستی به آن توجه کنیم. نکته دیگر این است که چنانچه فردی در ابتدا جلسه حضور نداشت و حرمت‌ها را نشنید، فرصت گوش دادن به حرمت‌ها را در انتها جلسه را داشته باشد؛ زیرا حرمت‌ها، ابتدا و انتها جلسه خوانده می‌شود که این مسئله بسیار مهمی است.‌‌

اکنون بنده تنها در مورد یکی از بندهای حرمت که بیان می‌کند: بدون مجوز راهنما تلفن دادن و تلفن گرفتن خارج از قوانین کنگره بوده، سخن می‌گویم؛ زیرا این موضوع از نظر بنده بسیار حائز اهمیت است که آقای مهندس نیز چند روز گذشته درباره این موضوع صحبت کردند. همان‌گونه که مطلع هستید، بنده در گذشته در جایگاه راهنمایی بوده‌ام و اهمیت رعایت این بند از حرمت‌ها، برای خود من نیز اتفاق افتاده است؛ به‌عنوان مثال: خانم‌هایی که روزهای ابتدایی ورود به لژیون، اولین چیزی که طلب می‌کنند؛ شماره تلفن از راهنما می‌باشد؛ اما بنده زمانی که لژیون داشتم، هیچ‌گاه شماره تلفن خود را در اختیار رهجویان قرار نمی‌دادم و از آن‌ها می‌خواستم که پس از گذشت ۶ماه حضور در لژیون و در صورت لزوم به ایشان شماره تلفن می‌دهم که پس از گذشت این چند ماه، رهجو دیگر این درخواست را نداشت.

گاهی‌اوقات انسان‌ها با ورود به مکان‌های ناشناخته و عدم اطلاع از آن شرایط، ترس دارند که از نظر من زمانی که شخص وارد لژیون می‌شود، چنین حسی دارد و تصور می‌کند که اگر از راهنما شماره تلفن داشته باشد، در هنگام بروز مشکلات می‌تواند با راهنما صحبت و درد دل کرده تا از ایشان راهکار دریافت کند؛ اما سیستم آموزشی کنگره‌۶۰ این‌گونه نیست. آقای مهندس در سخنان خود می‌فرمایند: تمام امورات و خدمات ما در کنگره و به‌صورت حضوری ارائه می‌شوند؛ بنابراین ما اجازه نداریم که وقت و بی‌وقت به راهنما تلفن بزنیم یا پیامک بدهیم؛ مگر در مواقع بسیار ضروری و در تایم اداری می‌توانیم این عمل را انجام دهیم؛ به‌عنوان مثال: آقای مهندس نیز تأکید می‌کنند که هیچ‌گاه دیده‌بانان با من تماس نمی‌گیرند، مگر در مواقع بسیار خاص که این موضوعات برای ما سرشار از آموزش است. 

جناب مهندس، استاد ما هستند و اهمیت مسائل را این‌گونه برای ما مطرح می‌کنند که تمامی اعضا کنگره۶۰ بایستی به آن‌ها پایبند باشند. هر‌ یک از بندهایی که در حرمت کنگره مطرح می‌شود، برای تمام اعضایی که در کنگره حضور داشته و در هر جایگاهی خدمت می‌کنند، لازم‌الاجرا است؛ چراکه افرادی که به تمامی قوانین و حرمت‌ها احترام گذاشتند و به آن‌ها عمل کردند؛ به‌ راحتی به مسیر خدمتی خود ادامه می‌دهند؛ زیرا بسیاری از افراد با عدم رعایت حرمت‌ها، تاوان بسیار سنگینی را پرداخت کردند و اکنون نیز در جمع ما نیستند.

رعایت تمامی حرمت‌ها، یکی از ملزومات سفر هر مسافر و همسفر است که بر اهمیت آن‌ها بسیار تأکید می‌کنیم. در پایان امیدوار هستم شما عزیزان با مشارکت‌های خود، صحبت‌های بنده را تکمیل کنید تا مبحث کامل‌تر شود. من اطمینان دارم که راهنمایان درباره رعایت حرمت‌ها برای شما صحبت کرده‌ و فرموده‌اند که اگر این نکات رعایت نشود، چه عواقبی به همراه خواهد داشت.

ارائه ۳۰سی‌دی سفر دوم 

معرفی نفرات برتر آزمون خرداد ماه

نفر اول: همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون ششم) با کسب نمره ۱۹

نفرات دوم: همسفر الهه رهجوی راهنما همسفر ندا (لژیون سوم) با کسب نمره ۱۸/۵ و همسفر شهلا رهجوی راهنما همسفر سعیده (لژیون پنجم) با کسب نمره ۱۸/۵

نفر سوم: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر سعیده (لژیون پنجم) با کسب نمره ۱۷/۷۵

گزارشی از جلسه هماهنگی راهنمایان و راهنمایان تازه‌واردین

جلسه هماهنگی راهنمایان و راهنمایان تازه‌واردین در روز دوشنبه ۱۴۰۳/۰۴/۰۴ با دستورجلسه «قهر و محبت راهنما و اثرات مخرب حمایت بیش از اندازه راهنما» با نگهبانی راهنما همسفر ندا، استادی اسیستانت محترم همسفر مرجان و دبیری راهنمای تازه‌واردین همسفر آرزو، رأس ساعت ۱۴:۴۵ آغاز به کار کرد.

عکاس خبری: همسفر شهلا رهجوی راهنما همسفر سعیده (لژیون پنجم)
تایپ: همسفر مریم رهجوی راهنما همسفر سعیده (لژیون پنجم)
ویرایش و ویراستاری: همسفر زکیه رهجوی راهنما همسفر زهرا(لژیون ششم)
ارسال: همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون ششم)
همسفران نمایندگی ملاصدرا (نیک‌آباد)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .