English Version
English

رعایت حرمت کنگره 60؛ در نهایت سبب رشد شخصیت رهجویان می‌شود

رعایت حرمت کنگره 60؛ در نهایت سبب رشد شخصیت رهجویان می‌شود

به نام قدرت مطلق الله

اگر بخواهم از دیدگاه کلی به دستور جلسه حرمت کنگره 60 نگاه و برداشت خود را بیان کنم باید بگویم؛ آقای مهندس دژاکام برای افراد کنگره 60 که خواهان تغییر هستند و قصد ساخت شخصیتی متفاوت از شخصیتی که امروزه در جامعه به ما تحمیل ‌شده است را دارند، حرمت و قوانینی متفاوت طراحی نموده‌اند. اگر بخواهم به مواردی از این شخصیتی که جامعه به ما تحمیل می‌کند اشاره کنم این‌گونه است؛ دروغ گفتن که یک کار ضد ارزشی است را جامعه امروزی ارزش تعریف می‌کند و فردی که خوب دروغ می‌گوید را مورد تشویق قرار می‌گیرد و اصطلاحِ عامِ زرنگ و باهوش را برای آن بکار می‌برند و یا فردی که انواع و اقسام الفاظ ناشایست از بر است را پاک‌دل و یک‌رو می‌خوانند و از صفات بارز فرد محسوب می‌شود. ضد ارزش به ارزش تبدیل شده است و مجموعه این رفتارهای ضد ارزشی و ارزشی که در موارد نادر، شخصیت‌هایی را در جامعه به وجود آورده است.

این وارونه کردن ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها ریشه تاریخی دارد. همان‌گونه که استاد بزرگ فردوسی در شاهنامه بارها به این موضوع اشاره کرده و وارونه کردن را از صفات دیوها می‌داند؛ یعنی دروغ، غیبت، طمع، حرص، آز، نیاز و غیره را همگی خوب و ارزشی جلوه می‌دهد. اما آقای مهندس دژاکام با قوانین و حرمت‌هایی که در کنگره قرار داده‌اند، دوباره جایگاه کارهای ارزشی را به آن‌ها بازگردانده و برای این ارزش‌ها حریم و حرمتی بالاتر از قانون قائل شده است و افراد دیگر برخلاف شخصیت‌های رایج در جامعه کنونی در کنگره از انجام دادن کارهای ارزشی، نه‌تنها مورد تمسخر واقع نمی‌شوند بلکه به آن‌ها پاداش و جایگاه خدمتی داده می‌شود و مورد تشویق افراد کنگره قرار خواهند گرفت و مجموعه این حرمت‌ها و قوانین شخصیتی متفاوت از آنچه که جامعه به ما تحمیل می‌کند را می‌سازد.

در آخر می‌توان قوانین و حرمت‌ها را به بذر یا دانه‌ای در ذهن افراد تشبیه کرد که روزی به میوه یا گندم تبدیل خواهند شد و کشتزار بزرگی را پدید خواهند آورد و نتیجه این تغییر، تبدیل و ترخیص، شخصیتی است که آقای مهندس انتظار آن را دارند و همان‌طور که می‌دانید هدف بنیان کنگره 60 نزدیک شدن به بهشت برینی است که در آن جز سلام و جواب سلام نخواهید شنید و سخن لغوی در آن نیست.
با احترام: مسافر محمد لژیون سوم

ارسال مطلب: مسافر محمد لژیون دوم
گروه خدمتگزاران سایت نمایندگی گیلان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .