English Version
English

گفـــت و گو با مسافـــر مرتضــی

گفـــت و گو با مسافـــر مرتضــی

"به نام قدرت مطلق الله" 

مصاحبه‌ای با مسافر مرتضی؛ مسئول واحد O.T نمایندگی البرز، صورت گرفته شده، که نظر شما را به آن جلب می‌نماییم:
با سلام و عرض خداقوت؛ لطفاً به رسم کنگره، خودتان را معرفی بفرمائید؟
سلام دوستان، مرتضی هستم یک مسافر؛ مدت تخریب: بیست سال. آنتی ایکس مصرفی: شیره و تریاک. روش درمان: دی اس تی. داروی درمان: شربت او تی. ده ماه و بیست و هشت روز با استاد عزیزم، آقای حبیب محبتیان سفر کردم. ورزش در کنگره: شنا و پیاده روی. رهایی از بند مواد: سی وچهارماه.
چه احساسی در رابطه با خدمت در این جایگاه دارید؟
من روزی از راهنمایم پرسیدم؛ حس و حالتان در مورد عضویت در لژیون سردار چگونه است؟ ایشان در پاسخ گفتند: حس و حال را باید تجربه کنید، مثل گلی که بو می کنید، شاید نتوان آن را توصیف کرد. من بیرون از کنگره مشکلات عدیده ای دارم، ولی وقتی وارد مکان خدمتم در کنگره می شوم، چنان حس آرامش و امنیتی به من دست می‌دهد، که هیچ کجا تا حالا آن را تجربه نکرده‌ام. وقتی در محیطی قرار می‌گیرید که همه برای خدمت بلاعوض آمده اند و هیچ‌کس به فکر کلاه گذاشتن سر دیگری، یا زیرورو کشیدن نیست و همه یک دل و یک زبان در حال خدمت هستند، آرامش و امنیت را لمس می‌کنید، و این را فقط در کنگره ۶۰ می‌توان دید.
برای دیگران، تعجب برانگیز است که شخصی در گذشته، مصرف کننده مواد مخدر بوده، و اکنون با شربت تریاک، سر و کار داشته باشد. لطفاً در این مورد توضیح بفرمائید؟
واقعاً به همین صورت است؛ اگر کسی به درمان واقعی رسیده باشد، با رهنمودهای آقای مهندس و راهنمایان در کنگره اصلاً به یاد نمی آورد که روزی مصرف کننده بوده است و هیچ حسی هم به آن ندارد. نمونه بارز آن مبصرها هستند که هروز در کلینیک با شربت تریاک سرو کار دارند و هیچ‌ حسی نسبت به آن ندارند و معمای اعتیاد برایشان حل شده است. 
در مورد دستور جلسه این هفته؛ حرمت کنگره ۶۰، توضیح بفرمائید؟
حرمت از حریم می آید، هر چیزی برای خودش حریم و حرمت دارد، ما باید به قوانین و مقررات و چهارچوب‌های کنگره احترام بگذاریم. مانند قوانین راهنمایی و رانندگی؛ اگر ما یک چراغ قرمز را رد کنیم، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ یا مثلاً سرعت غیر مجاز؛ اگر ما آن‌ها را رعایت نکنیم به مشکل بر خواهیم خورد، به همین صورت اگر ما قوانین و حرمت های کنگره را رعایت نکنیم، با مشکل مواجه خواهیم شد؛ به دلیل اینکه، تمام این قوانین و حرمتها طی سالهای زیادی تجربه شده و برای یک رهجو جزو واجبات است که باید به آنها احترام بگذارد و در انجام آن کوشا باشد. در ضمن، تنها نوشتاری که در کنگره دوبار خوانده می‌شود، حرمت کنگره است که اهمیت بسیار زیاد آن را می‌رساند. 
آیا در مورد جایگاه خدمتی بعدی خود فکر کرده‌اید؟
بله، یکی از جایگاه هایی که دوست دارم تجربه کنم، مرزبانی است و راهنمای تازه واردین هم یکی دیگر از خدمت هایی است که به آن فکر می کنم. در ادامه اگر لایقش باشم جایگاه راهنمایی. بقول آقای مهندس؛ پایان هر نقطه سر آغاز خط دیگری است.
نظرتان راجع به استاد جهان بینی کنگره، استاد امین بفرمائید؟
بنا به گفته ایشان؛ درمان اعتیاد، سه ضلع دارد: جسم، روان و جهان بینی. تعریف جهان بینی؛ آنچه ما نسبت به کل هستی(جهان درون و جهان بیرون) برداشت، ادراک، دریافت و احساس می‌نماییم، یعنی جهان بینی. ایشان با آموزش‌های نابشان به ما آموختند که کلیدهای طلایی قفل زندگی ما کدام است و یکی از بارزترین خصوصیات ایشان عشق و محبت است.
چه پیشنهادی برای سفر اولی‌ها و سفر دومی‌ها دارید؟
سفر اولی ها اگر می خواهند، به درمان برسند، یکی از سخنان مشهور کنگره این است که؛ سرتان را با سر راهنما عوض کنید، چون راهنما این مسیر را رفته و تجربه کرده است. در مورد سفر دومی ها؛ بعد از رهایی باید با خدمت کردن و آموزش گرفتن و سی دی نوشتن یک حس خوبی بگیرند و این باعث می شود که به آرامش و حال خوب دست پیدا کنند.
نحوه آشنایی شما با کنگره، چگونه بود؟
من از طریق همسفرم که از طریق یکی از مشاوران درمان که در روبروی نمایندگی فرهنگسرا بود با کنگره ۶۰ آشنا شدم.
لطفاً نظر خود را در مورد لژیون سردار بفرمائید؟
من در سال ۱۳۹۹ در زمان جشن گلریزان وارد کنگره شدم و هیچ اطلاعاتی در مورد لژیون سردار نداشتم، ولی یک حسی به من گفت که مشارکت کنم و فقط پانصد هزار تومان در کارتم موجودی داشتم، کل آن را پرداخت کردم و از معجزات لژیون سردار این بود که؛ یک هفته بعد، چندین برابر واریزی من به حسابم برگشت. با توجه به مشکلات مالی که داشتم، برایم بسیار تعجب برانگیز بود، که بعدها متوجه شدم؛ این از برکات لژیون سردار بوده است. طبق گفته‌های راهنمایم؛ لژیون سردار خودش را مدیون شما نمی کند و ما نسبت به کنگره هر کاری هم انجام دهیم، نمی‌توانیم چیزهایی را که از کنگره گرفتیم، جبران نماییم، به قول آقا حبیب(راهنمای عزیزم)؛ دیگران کاشتند ما خوردیم، ما می کاریم دیگران بخورند.
چه جایگاه های خدمتی را در کنگره تجربه کرده‌اید؟
دبیری و نگهبانی و کمک، راهنمای تازه واردین بودم و در قسمت اوتی خدمت کردم والان هم مسئول اوتی هستم.
به عنوان حسن ختام، اگر صحبتی دارید، بفرمائید.
ممنون از شما، آرزوی من این است که کنگره ۶۰ روزی جهانی شود، چون بهترین روش درمان اعتیاد در کل جهان، روش D.S.T است و انشاءالله همه بیماران مواد مخدر در کل جهان بتوانند به آن دسترسی پیدا کنند.

مصاحبه و تایپ: مسافر حســـن
ویرایش و بارگذاری: مسافر مهـــدی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .