English Version
English

حرمت کنگره ۶۰؛ فقط برای آرامش من است

حرمت کنگره ۶۰؛ فقط برای آرامش من است

سلام دوستان مریم هستم یک همسفر

در مورد دستور جلسه؛ حرمت از حریم می‌آید و حریم؛ یعنی  چهارچوب. هر کس در هر کجا زندگی می‌کند، یک حریم و یک چهارچوبی دارد که باید با توجه به آن چهارچوب و قوانین زندگی کند؛ مثل جاده، در جاده یک‌سری آسفالت ریخته‌شده و یک خط هم وسط آن کشیده‌شده است که ماشین‌ها برای رفت‌و‌آمد، باید در این جاده آسفالت شده حرکت کنند و اگر در جاده لغزش پیدا کنند، باعث تصادف می‌شود و هزارویک مشکل دیگر به‌وجود می‌آید. در زندگی شخصی هم حرمت‌ها و قوانینی وجود دارند و با توجه به این قوانین و حرمت‌ها انسان زندگی می‌کند و اگر انسان بخواهد از این قوانین سرپیچی کند، مشکلاتی برای خود و اطرافیان به‌وجود می‌آورد. در کنگره ۶۰ هم همینطور است و در نوشتار خوانده می‌شود که کنگره، مکان امن و مقدس است؛ مقدس به این منظور که از ضد‌ارزش‌ها دور می‌شویم و کارهایی که باعث حال خرابی انسان می‌شود پرهیز می‌کنیم، مثل مسجد که مکانی مقدس است و هنگام ورود باید پاک باشیم و با وضو وارد شویم.

امن هم به این منظور هست که وقتی وارد کنگره ۶۰ می‌شویم؛ کسی سرزنشت نمی‌کند، درگیری و دعوا نیست و امن بودن به این منظور نیست که کیف یا موبایل خود را رها کنی و بروی و یک ساعت بعد برگردی، وقتی این کار را انجام می‌دهی و اگر اتفاقی بیفتد، صدمه‌ به کنگره وارد می‌شود و نه برای خودت مفید است و نه برای اعضای کنگره ۶۰ که ضرب‌المثلی می‌گوید: «مالت را سفت بچسب و همسایه‌ات را دزد نکن». مثال دیگر اینکه، محله من امن است و هر وقت می‌خواهم در حیاتم را باز می‌گذارم، این دلیل نمی‌شود به خاطر امن بودن در حیاط را باز بگذارم و این باعث ایجاد مشکل می‌شود. مورد دیگر از حرمت‌ها، پوشش و لباس مناسب است که باعث می‌شود من همسفر در روزهای پنجشنبه و چه روزهای دیگر، خدمت بگیرم و این باعث امنیت بیشتر خود من می‌شود. آقای مهندس فرمودند: «این حرمت‌ها و قوانین که در کنگره ۶۰ مطرح می‌شود، فقط‌و‌فقط برای این است که کنگره ۶۰ پابرجا بماند، شعبه‌ها بسته نشود و مسافران و همسفران بیشتری در کنگره بیایند و از قوانین کنگره استفاده کنند» و ان‌شاءالله با رعایت این قوانین، چه در کنگره و چه در جامعه، یک زندگی سالم و شادی داشته باشیم.

سلام دوستان اعظم هستم یک همسفر

حرمت از حریم می‌آید و هر چیزی یک حریمی دارد؛ مثل جاده، رودخانه و اعضای خانواده. اگر ما از حریم‌ها عبور کنیم، مشکل به‌وجود می‌آید. مثلاً اگر بخواهیم کنار رودخانه، خانه بسازیم مشکل به‌وجود می‌آید. کنگره ۶۰ هم حریم‌های خودش را دارد، باید وارد این حریم‌ها نشویم. در کنگره کسی با کسی دعوا ندارد یا به کسی توهین نمی‌شود. ما به کنگره آمدیم که خودمان و هم مسافرمان درمان شویم و در کنگره، نوشتار حرمت دو بار خوانده می‌شود و ما باید به حرمت‌ها احترام بگذاریم. من وقتی به کنگره آمدم نمی‌دانستم، حرمت کنگره ۶۰ یعنی چه؟ بعد کم‌کم متوجه شدم. کنگره به من یاد داد که چگونه با بقیه برخورد کنم و چگونه از ضدارزش‌ها دوری کنم و با حضور در کنگره آموزش بگیرم و به حال خوب برسم تا بتوانم به مسافرم هم کمک کنم. در کنگره ۶۰، همه افراد به یکدیگر احترام می‌گذارند. من اولین جلسه‌ای که آمدم، خانم سمیه عزیز من را در آغوش گرفتند که هیچ‌کجا این کار را نمی‌کردند و خودم تعجب کردم و آن موقع حال من خیلی خراب بود، آمدم آموزش دیدم و ذره‌ذره ناراحتی‌ها از وجود من رفت و از آقای مهندس و خانواده‌ ایشان تشکر می‌کنم که این مکان امن و مقدس را برای ما فراهم کردند تا بیایم و از تاریکی‌ها خارج شوم و به حال خوش برسم.

سلام دوستان فاطمه هستم یک همسفر

کنگره ۶۰ حرمت‌هایی دارد که باید رعایت شوند و اگر این حرمت‌ها رعایت نشود، مشکلاتی به‌وجود می‌آید، مثل ستون‌های یک ساختمان که باید فاصله آنها حفظ شود، نه زیاد باشد و نه کم که اگر این فاصله زیاد باشد مشکلات خودش را دارد و اگر فاصله‌ کم شود، باز هم مشکلات خودش را دارد. کنگره ۶۰ هم همین‌طور است، این قوانینی که در کنگره ۶۰ هست، پشتش یک تفکر بزرگ است و راز موفقیت، آرامش و امنیتی که در آن وجود دارد به‌خاطر همین حرمت‌ها می‌باشد. در نوشتار حرمت‌ها که در هر جلسه، دو بار قرائت می‌شود، گفته‌شده‌ است؛ کنگره مکانی امن و مقدسی است؛ چرا مقدس؟ به‌خاطر اینکه وقتی وارد این مکان می‌شویم به ما یک آرامش خاصی دست می‌دهد و حال چرا امن؟ به خاطر اینکه ما وقتی در کنگره با کسی درد و دل می‌کنیم ما را درک می‌کنند، بیرون از کنگره اینطور نیست ما وقتی بیرون از کنگره با کسی درد و دل می‌کنیم، نه تنها ما را درک نمی‌کنند؛ بلکه ما را بیشتر به طرف تاریکی‌ها سوق می‌دهند. در مورد رابطه مالی که گفته‌شده است در کنگره ممنوع است؛ به‌خاطر اینکه من اگر به کسی بدهکار یا طلبکار باشم، این موضوع باعث مانع حضور من در کنگره می‌شود یا همان رفت‌و‌آمد خانوادگی؛ اینها فقط برای آرامش من است و باید رعایت کنم تا بتوانم همیشه در کنگره حضور داشته باشم و آموزش بگیرم تا به حال خوش برسم.

 

تایپ: همسفر پریسا رهجوی راهنما همسفر زینب (لژیون سوم)
عکاس خبری: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر نرگس (لژیون چهارم)
ویراستاری و ارسال: همسفر لیلا رهجوی راهنما همسفر نرگس (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی زاگرس

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .