English Version
English

خلاصه سی دی «آهن»

خلاصه سی دی «آهن»

به نام قدرت مطلق الله

در سی‌دی آهن مطلب در مورد رازهای نهان است.‌ بابت هیچ‌یک از وقایع گذشته تعصّبی نداریم، زیرا هر موضوع به‌جای خود هم فرمان و هم تقدیر است. ما نباید از هیچ موضوعی بترسیم یا هراس داشته باشیم؛ زیرا آن تقدیر یا فرمان الهی است، نباید با خوب و بد بودن آن‌ها کاری داشته باشیم چون به نظر ما بد است؛ امّا آن پرده‌ای از رازهای نهان را بازمی‌نماید. در مورد خداشناسی و خوب شناختن خدا؛ اکثر ما انسان‌ها در مورد ذات خداوند چیزی را درک نکرده‌ایم و علت آن این است که جهان‌آفرینشی که خداوند آفریده سطحی نیست و خیلی بزرگ است. سیستم الهی یک سیستم طبقه‌بندی‌شده و حساب‌شده‌ای است که دارای نظم و نظام خاصی است. از صفات خداوند خبرداریم؛ اما از ذات خداوند اطلاعی نداریم، نه زاده شده، نه می‌زاید و نه نیازمند است، نمی‌توانیم این را مجسّم کنیم.
در سوره حدید گفته‌شده است ما آهن را برای شما فرستادیم که برای انسان‌ها هم آسیب سخت و هم خیلی سود دارد. زمین قادر به تولید کردن آهن نبود؛ زیرا درجایی که آهن باید تولید شود دما باید ۵۰۰ میلیون درجه سانتی‌گراد باشد تا تولید شود. آهن به‌وسیله شهاب‌سنگ‌ها به زمین فرود آمده است. در سوره واقعه آمده که یک واقعه اتفاق می‌افتد که در آن هیچ دروغی نیست، حتماً زمانی که اتفاق می‌افتد زمین می‌لرزد یا شکسته می‌شود، کوه‌ها شکافته می‌شود، همه‌چیز ریزریز می‌شود؛ زیرا سیستم الهی حساب‌شده و دقیق است و بر همه‌چیز نظارت دارد و این ما هستیم که بر همه‌چیز تسلّط نداریم حتّی بر شهر وجودی خودمان.
نه آمدن دست خودمان بود و نه رفتن دست خودمان است. در مورد کارهای گذشته نباید تأسف بخوریم که چرا فلان کار را انجام ندادم، چرا این‌طور شد، چون این‌یک فرمان و یک تقدیر است. باید به کارها و اعمال خودمان نظر داشته باشیم، رفتار خودمان را تصفیه و پالایش کنیم؛ زیرا نتیجه‌اش به خودمان برمی‌گردد و چه خوب باشد و چه بد به دیگران حواله نکنیم. ما همه آینه یکدیگر هستیم، از افکار منفی پرهیز کنیم و هرگز ناامید نباشیم. همیشه یاد خداوند باشیم و همیشه در کارها به خداوند توکّل کنیم.

به قلم: همسفر الهه، راهنما همسفر صبح گل (لژیون ششم)
ویرایش و ارسال: همسفر فاطمه، راهنما همسفر لیلا (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی قائم‌شهر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .