English Version
English

حرمت کنگره چیزی نیست؛ مگر حفاظت کننده

حرمت کنگره چیزی نیست؛ مگر حفاظت کننده

کنگره۶۰ یک مرکز راهنمایی درمان اعتیاد است و بایستی شرایط مطلوب و امنیت لازم، جهت برگزاری جلسات و کارگاه‌های آموزشی را داشته باشد تا مصرف کنندگان مواد مخدر که بعضی از آن‌ها کلکسیونی از قانون‌شکنی را در کارنامه گذشته خود داشته‌اند، بتوانند در کنار هم و در آرامش کامل به امر درمان اعتیاد بپردازند.

از زاویه‌ای دیگر، مرکزی که هزاران مصرف کننده مواد مخدر ( درمان شده و یا تحت درمان ) را بتواند پوشش دهد و در خود جای دهد و به درمان و رهایی برساند، بالتبع بایستی قوانینی بسیار روشن و قابل اجرا داشته باشد تا بتواند در این حوزه فعالیت نماید .
با نگاهی به حجم فعالیت‌هایی که در کنگره ۶۰ انجام شده و می‌شود، کلاس‌ها و جلساتی که برگزار می‌شود و حجم شرکت‌کنندگان، که از نگاه جامعه، بعضاً و به نوعی هنجارشکن محسوب می‌شوند، کار ساده‌ای نیست که آن را اتفاقی بدانیم و یا به راحتی از آن عبور کنیم .

کنگره ۶۰ چه کاری انجام داده؟ که توانسته است هزاران مصرف کننده انواع مواد مخدر که بعضی از آن‌ها برای به هم ریختن یک محله کافی بودند، را تبدیل به انسان‌هایی کند که سال‌ها در کنار یکدیگر به عنوان دوست یا همکار حضور دارند و کوچکترین تنش و اصطحکاک و درگیری و حتی بی احترامی یا بی‌نظمی در بین آن‌ها مشاهده نمی‌شود؛ حتی در با کلاس‌ترین بخش‌های اجتماعی ممکن است چنین مواردی روی دهد که می‌دهد؛ اما چه شده که در کنگره ۶۰ چنین مسائلی وجود ندارد؟
در پاسخ باید بگوییم: ابتدا به ساکن، آموزش‌های کنگره ۶۰، متدDST  و داروی اپیوم یا اپیوم تینکچر نیز مطرح می‌شود و بالاخره از همه مهم‌تر، حرمت کنگره۶۰، با صلابترین، صریح‌ترین و قاطعانه‌ترین قوانین کنگره ۶۰ با پشتوانه بسیار محکم اجرایی .

در این جا صحبت از قوانینی است که اهمیت آن‌ها از قانون، بالاتر است و به همین دلیل از واژه حرمت استفاده شده است، حرمت با کلماتی چون حریم ، محرم، احرام و حرام هم خانواده است و نشان از اهمیت خاص موضوع می‌باشد .
کنگره ۶۰ مکانی مقدس و امن است؛ زیرا هدف آن مقدس است. آیا رهایی یک انسان از دام اعتیاد مقدس نیست؟ آیا احیای یک نفس که به تعبیر کلام الله، احیای کل نفوس است، مقدس نیست؟
بنابراین، در چنین مکان و فضایی، امنیت‌خاطر، بسیار مهم است و بایستی این شرایط وجود داشته باشد .

به همین منظور، در کنگره۶۰ حریم هایی در نظر گرفته شده، که اعضا هیچ‌گاه نبایستی از آن‌ها عبور نمایند؛ زیرا عبور از آن‌ها، به معنی وارد شدن به مسائلی است که به احتمال قطع به یقین به شخص آسیب می‌رساند و او را از ادامه درمان و یا بعد از درمان، از ادامه سفر دوم باز می‌دارد .

ما می‌خواهیم در کمال آرامش و فراغ خاطر اعتیاد خود را درمان کنیم و پس از آن در سفر دوم به ادامه آموزش و خدمت خود بپردازیم. می‌خواهیم با خیال راحت و بدون اضطراب به کنگره بیاییم و با کسی خرده حساب نداشته باشیم .
کنگره ۶۰ این حریم و مرزها و خطوط قرمز را برای ما در نظر گرفته و مشخص نموده است که اگر می‌خواهیم با خیال راحت راه‌خود را ادامه دهیم، بایستی آن‌ها را رعایت کنیم، در غیر این‌صورت، دیگر کنگره۶۰، برای ما کنگره۶۰ نخواهد بود .

مسئله ارتباطات مالی، یکی از مفاد مهم حرمت کنگره ۶۰ می‌باشد. اعضای کنگره، به خوبی دریافته‌اند که حساب و کتاب مالی با اعضای کنگره داشتن؛ یعنی از دست دادن آرامش و حال خوش. حساب و کتاب مالی یعنی این‌که دیگر نمی‌توانیم با خیال راحت به کنگره بیاییم؛ زیرا بسیار طبیعی است که تعهد مالی در زمان خود انجام نشود و این می‌تواند روابط ما را با طرف مقابل خدشه‌دار نماید و در نهایت باعث شود که فرد یا افرادی که وارد این داستان شده‌اند، دیگر نتوانند به راحتی در کنگره حضور داشته باشند.
نمی توانیم ادعا کنیم که این مسئله اصلاً در کنگره وجود ندارد، خیر، باید بگوییم در طول مدت فعالیت کنگره۶۰ در موارد بسیار محدود، هر کسی در هر جایگاهی به این مسئه وارد شده، جایگاه خود را از دست داده و در نهایت از کنگره جدا شده است .

در مجموع، تک تک مفاد حرمت کنگره۶۰، با ظرافت و تفکری همه جانبه، تمام کانال‌هایی که ممکن است به نحوی از آنجا، به حضور و ارتباطات ما در کنگره آسیب برساند را مسدود می‌نماید. ما با رعایت این حریم‌ها می‌توانیم با خیال راحت و برای همیشه در جمع اعضای کنگره۶۰ حضور داشته باشیم و با کسی کوچکترین مشکل و مسئله‌ای نداشته باشیم.
بنابراین حرمت کنگره۶۰، چیزی نیست مگر نگهدارنده و محافظت کننده ما در برابر آسیب‌ها.

نویسنده: همسفر الهام، رهجوی راهنما همسفر ملیحه (لژیون یکم)
رابط خبری: همسفر سعیده، رهجوی راهنما همسفر ملیحه (لژیون یکم)
ویراستاری، عکس و ارسال: همسفر ناهید، مرزبان خبری
همسفران نمایندگی آزادشهر

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .