English Version
English

حریم کنگره ۶۰

حریم کنگره ۶۰

همسفر نازنین: 

هر چیزی یک حرمت دارد و باید حرمت آن حفظ شود به طور مثال هر اداره، سازمان یا حتی خانواده هم دارای قوانینی می‌باشند و کنگره هم دارای قوانین خاص خودش است و باید رعایت شوند. اگر این حرمت‌ها حفظ نشوند مشکلاتی پیش می‌آید، مثل ستون‌های یک ساختمان که باید فاصله آن‌ها رعایت شود نه زیاد دور باشند نه زیاد نزدیک که اگر رعایت نشود سقف خراب می‌شود، کنگره هم همین‌طور است اگر اعضاء زیاد با هم ارتباط برقرار کنند و ارتباط مالی و شراکت داشته باشند مشکلات متعددی پیش می‌آید ، کسی را سرزنش و غیبت نکنیم و حرف کسی را قطع نکنیم، زیاد صحبت نکنیم و به بقیه افراد هم اجازه صحبت کردن بدهیم، شوخی زیاد حرمت بین افراد را می‌شکند، بین افراد پولی رد‌و‌بدل نشود، باید در کنگره از پوشش مناسب استفاده کنیم، ما می‌خواهیم در کمال آرامش اعتیاد خود را درمان کنیم، می‌خواهیم با خیال راحت به کنگره بیاییم و با کسی خرده حساب نداشته باشیم، چون ممکن است سفر خودمان خراب شود، رعایت قوانین و مقررات برای تمامی افراد الزامی است.

همسفر مهوش: 

ابتدا که وارد کنگره شدم هیچ درکی از حرمت کنگره ۶۰ نداشتم، ولی با گذشت زمان متوجه شدم که حرمت کنگره یک دیوار امنیتی برای خود من است کم‌کم متوجه جملات زیبا و پر‌مفهوم آن شدم. کنگره مانند خانه‌ایی است که برای ساخت آن اول پایه‌هایی را در نظر می‌گیرند تا استحکام آن را تضمین کند، در کنگره حرمت یکی از ارکان و پایه‌های مهم به‌شمار می‌رود تا کنگره پا‌برجا بماند. بین مسافران و  همسفران با راهنمایان خود یک‌سری حرمت‌ها برقرار است به این دلیل راهی که ما می‌خواهیم برویم آن‌ها قبل از ما رفته‌اند و به مسیر آشنایی دارند، اگر این حرمت‌ها رعایت نشود باعث می‌شود که راه را اشتباه برویم و به درمان نرسیم. قوانینی که در کنگره تعیین‌ شده همگی براساس تجربه است، ده مورد که در نوشتار و چهارده قانونی که برای ما قرائت می‌شود هر یک دلایل قانع‌کننده‌ای برای خود دارند. حرمت کنگره دو بار در جلسه خوانده می‌شود این امر برای حفظ حرمت و احترام است، چون کنگره جایگاه بسیار مقدسی است. در حرمت کنگره ۶۰ آمده است روابط کاری و مالی‌ داشتن ممنوع است، ما در کنگره ۶۰ دو گزینه داریم یکی سود و دیگری سودمند است، سود برای زمان حال و برای زمانی است که شما یک کاری را انجام می‌دهید و به سودی می‌رسید، ولی در دراز مدت سودمند نیست، ضرر است و آسیب می‌زند. روابط کاری و مالی نیز همین قضیه را می‌گویند، مانند مصرف مواد مخدر شاید یک حال خوش موقتی به شخص بدهد، ولی در ادامه نمی‌تواند سودمند باشد و همان خطوط قرمزی هستند که برایش هزینه شده است، یعنی تک‌تک این کلماتی که نوشته‌ شده است و در حرمت گفته‌ شده و مرزهایی که مشخص شده چیزی نیست، جز قربانیانی که در کنگره ۶۰ آمده‌اند این خطوط را رعایت نکرده‌‌اند و از کنگره خارج شده‌اند. کنگره ۶۰ جایگاه مقدس و پاکی است زیرا کارش نجات انسان‌ها از تباهی و ضدارزش‌ها است، اگر دقت کنیم می‌بینیم که کل هستی دارای قانون است جهان و زندگی در آن دارای حساب‌، کتاب و منطق است هر شخصی آن‌ها را نادیده بگیرد در درجه اول برای خود و بعد برای دیگران مشکل ایجاد می‌کند پس رعایت قانون به‌ نفع خودمان است، حال خوش و آرامش نصیب ما می‌شود. در پایان باید بگویم که در جایگاهی جمع شده‌ایم که ما را به رستگاری و کمال انسانی می‌رساند پس قدر آن را بدانیم و به قوانین آن احترام بگذاریم.

همسفر عاطفه: 

جناب آقای مهندس می‌فرمایند؛ حرمت اصولاً از بهترین مفاهیمی است که می‌توانیم راجع‌به آن صحبت کنیم و از حریم می‌آید، هر چیزی یک حریم دارد وقتی می‌گوییم یک چیز حرمت دارد، یعنی حریم دارد که نمی‌توانیم به آن نزدیک بشویم و شرایط خاص خودش را دارد. در کنگره هم حرمت و حریم وجود دارند که باید آن‌ها را رعایت کنیم و افراد زیادی در یک شعبه وجود دارند، باید قوانینی وجود داشته باشد که این نظم را برقرار کند. در کنگره فقط درمان فرد هدف است و نباید به حریم و حرمت کسی کاری دااشته باشیم، رابطه مالی و تجاری ممنوع است و نمی‌توانیم با هم ارتباط خانوادگی داشته باشیم، چون باعث اختلاف می‌شود. در کنگره ۶۰ دروغ گفتن، سرزنش کردن دیگران، حرف دیگران را قطع کردن ممنوع است چون این‌ها یک حرکت ضد‌ارزشی هستند. در کنگره ۶۰ باید رابطه هر فرد مثل رابطه ستون‌های یک مسجد باشد حریم و حرمت باید به اندازه باشد و این اندازه را هم حفظ کنیم. رابطه کاری، خانوادگی، تجاری و حتی رابطه بیرون از کنگره هم ممنوع است، چون باعث اختلاف و وارد شدن به حریم دیگران می‌شود که اصل کنگره ۶۰ حفظ حرمت است، مثلاً درباره وسایل شخصی که در حرمت کنگره می‌گوییم، یعنی مسئولیت تمام وسایل شخصی خود بر عهده خودمان است نه کسی دیگر، کسی که نتواند از وسایل خود مراقبت کند چه‌طور می‌تواند از زندگی خود مراقبت کند؟ ما به هیچ چیزی کار نداریم پس هر کسی با هر مدرکی، دینی و هر مسلکی که دارد برای خودش و برای ما قابل احترام است، ما فقط در اعتیاد با هم مشترک هستیم و وارد حریم دیگران نمی‌شویم. کنگره یک مکان از سرزمین خدا است که در آن درمان می‌شویم، چه جسمی و چه روحی که مشکل خود را حل کنیم، حریم و حرمت‌ها را یاد بگیریم و رعایت کنیم تا مسیر رهاییمان را به خوبی و آسانی و پر از حال جسمی و روحی خوب طی کنیم و از تاریکی به سمت روشنایی برسیم تا از یک شخص تخریبی تبدیل به شخصی با جهانبینی بالا برسیم و یاد بگیریم حرمت و حریم دیگران را حفظ کنیم.

همسفر سکینه: 

همان‌طور که می‌دانید پایه کنگره ۶۰ بر اساس حرمت استوار است، ریشه حرمت حریم است که باعث می‌شود ما حد خودمان را بدانیم. حریم و حرمت از حرام می‌آید، یعنی چیزی که نباید به آن نزدیک شد و در کنگره هم  همین‌طور است و یک حریم دارد باید بدانیم افراد زیادی در کنگره هستند که دارای شخصیت‌ها و تفکرات مختلف و از قومیت‌های مختلف هستند، بنابراین برای جمع شدن این افراد اولین چیز نظم است. روابط کاری و مالی نیز همین قضیه را می‌گویند، مانند مصرف مواد مخدر که شاید یک حال خوش موقتی به شخص بدهد، ولی در ادامه نمی‌تواند سودمند باشند و همان خطوط قرمزی هستند که برای آن هزینه شده‌ است، یعنی تک‌تک این کلماتی که نوشته شده و مرزهایی که مشخص شده چیزی نیست جز قربانیانی که در کنگره ۶۰ آمده‌اند این خطوط را رعایت نکرده و از کنگره خارج شده‌اند. اگر با اعضاء کنگره ارتباط مالی و کاری برقرار کنیم از هدف و خواسته خود دور می‌شویم و به درمان نمی‌رسیم، این ما هستیم که با رعایت نمودن این قوانین پایه‌ کنگره را مستحکم می‌کنیم.

ویرایش: همسفر افسانه (خدمتگزار سایت)، همسفر زهرا (خدمتگزار سایت)
ارسال: همسفر نازنین (خدمتگزار سایت)
همسفران نمایندگی اسبیکو (خرم‌آباد)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .