English Version
English

با رعایت‌نکردن حرمت‌ها دچار مشکل و آسیب می‌شویم

با رعایت‌نکردن حرمت‌ها دچار مشکل و آسیب می‌شویم

دهمین جلسه از دوره ششم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی خیام روز دوشنبه با استادی راهنما همسفر اعظم، نگهبانی همسفر سمیه و دبیری همسفر زهرا با دستور جلسه «حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» در تاریخ ۴ تیرماه رأس ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:
وارد هر مکان و سیستمی می‌شویم باید حرمت و قوانین آن را رعایت کنیم. کنگره هم از این قانون مستثنی نیست. هرکسی وارد این سیستم می‌شود باید حرمت آن را حفظ کند. من شاید در خانهٔ خودم با کفش راه بروم؛ اما وقتی وارد خانه کسی می‌شوم بایستی حرمت آن را حفظ کنم و قوانین آن خانه را رعایت نمایم. حرمت بیان‌کننده حریم مرزها است. مرزهایی که نباید از آن عبور کرد؛ یعنی باید و نبایدهایی دارد که کنگره برای رسیدن به هدف خود که درمان اعتیاد است قوانینی را وضع کرده است و ما ملزم به رعایت آنها هستیم. نوشتار حرمت تنها نوشتاری است که در تمامی کارگاه‌های آموزشی دو بار خوانده می‌شود. این بیان‌کننده اهمیت موضوع است. کنگره مکان امن و مقدسی است که هر شخص برای ورود به این مکان باید حرمت آن را حفظ کند.
مکان امنی است که وظیفه‌اش نجات و احیای، انسان‌ها است ما برای درمان اعتیاد نیازمند مکان امن هستیم برای خارج‌شدن از اعتیاد و ضد ارزش‌ها از تاریکی و ظلمت، فرد مصرف‌کننده محله‌ای را به هم می‌ریزد ما همسفران هم انسان‌های متعادلی نبودیم حالا اگر این قوانین نبود چطور می‌توانستیم در کنار هم با آرامش آموزش بگیریم پس برای اینکه از هر تنش و دردسری به‌دور باشیم باید این قوانین را رعایت کنیم ما این آرامش صمیمیت را مدیون آقای مهندس هستیم. نظم اولین چیزی است که در کنگره یاد می‌گیریم که کسی، شخص دیگری را قضاوت نمی‌کند، در امور دیگران تجسس نمی‌کند، غیبت نمی‌کند و هویت افراد را حفظ می‌نماید. اگر در خیابان خواهر لژیونی خود را با شخص دیگری مشاهده نمودیم هویت او را حفظ می‌کنیم زیرا شاید او دوست نداشته باشد دیگران بدانند که فرد کجا می‌رود و چه کاری انجام می‌دهد.
 ۱-نبایددروغ بگوییم؛ زیرا دروغ گفتن مادر تمام گناهان است و ما را به سمت ضد ارزش‌ها هدایت می‌کند .
 ۲-حرف یکدیگر را قطع ننماییم، به دلیل اینکه حرف دیگران را قطع نمودن و در بین سخن‌گفتن فردی حرف‌زدن عمل بسیار زشت و زننده‌ای می‌باشد باید صبر کنیم تا طرف مقابل سخنش تمام شود آن وقت شروع به صحبت نماییم. داخل لژیون اگر همه با هم حرف بزنند و سخنان یکدیگر را قطع کنند چه اتفاقی می‌افتد؟ چه بی‌نظمی به وجود می‌آید؟ باید زمانی که راهنما صحبت می‌کند همه گوش نمایند و اگر شخصی سؤالی داشت دست خود را بالا ببرد و بپرسد. حرمت کنگره قوانینی را برای ما بیان می‌کند که اگر آنها را رعایت نکنیم به دردسر می‌افتیم و سفر مسافران به خطر می‌افتند.
۳-پول قرض‌دادن به یکدیگر ممنوع است؛ چون کسی که بدهکار است شاید نتواند بدهی خود را بپردازد و این باعث شود که به کنگره نیاید و سفرش به خطر افتد و از هدف خود دور شود.
 ۴-هر گونه رابطه فامیلی ممنوع می‌باشد؛ زیرا رابطه خانوادگی ارتباط ما با سایر اعضاء کنگره را کم‌رنگ می‌کند و این‌گونه ما از هدف دور می‌شویم و باعث حال بد ما می‌شود. دوستی و ارتباط ما فقط باید معطوف به زمان و مکان کنگره باشد و در بیرون نباید هیچ ارتباطی با هم داشته باشیم.
۵- بحث سیاسی، مالی و کاری ممنوع است. هر کس عقیده و مرامی دارد که محترم است. در بحث‌های سیاسی چون نظرها و عقیده‌ها با هم متفاوت است ما را از همدیگر دور می‌کند و حتی به دشمنی ما منجر می‌شود.
۶-تلفن دادن و تلفن گرفتن بدون اجازهٔ راهنما ممنوع است. ما تأکید می‌کنیم فقط و فقط در کنگره با هم ارتباط داریم و تلفن دادن و تلفن گرفتن رابطهٔ دوستی ما را خراب می‌کند .

ما آمده‌ایم خودمان را تغییر دهیم پس باید فقط و فقط روی خودمان کار کنیم و به دیگران کاری نداشته باشیم به مشارکت دیگران گوش کنیم؛ اما انتقاد نکنیم و فقط از تجربیات آنها استفاده کنیم. ما آمده‌ایم دانش و آگاهی خودمان را در مورد درست زندگی‌کردن بالا ببریم. دانایی باعث می‌شود با قوانین و حرمت‌ها بیشتر آشنا شویم و آنها را رعایت کنیم. هر انسانی خودش با رفتارش حریم خود را مشخص می‌کند و وقتی هر شوخی را با دیگران می‌کنیم باید انتظار هر نوع شوخی را از جانب دیگران داشته باشیم. اگر حرمت به هر نحوی رعایت نشود به حاشیه می‌رویم و انرژی از ما گرفته می‌شود و حال ما را خراب می‌کند .
ما باید در کمال آرامش و اطمینان در کنگره حضور پیدا کنیم تا بتوانیم از آموزش‌ها بهره‌مند شویم. ما باید از لوازم شخصی خودمان مراقبت کنیم و مواظب کیف و تلفن همراه خود باشیم تا به دیگران بدبین نشویم. کسی که نتواند از وسایلش مراقبت کند چگونه می‌تواند از زندگی خودش مراقبت کند. حرمت‌ها برای این است که ما اعضای کنگره ی ۶۰ در کنار هم با آرامش و بدون تشنج و نگرانی و با صلح و صمیمیت باشیم و بتوانیم در جهت اهداف کنگره پیش برویم.

برگزاری جلسه هماهنگی راهنمایان

معرفی نفرات برتر آزمون خردادماه

تقدیر از دستیاران دورهٔ قبل سایت و معرفی دستیاران جدید سایت

تایپ: همسفر سمیه، رهجوی راهنما همسفر طیبه (لژیون دوم) و همسفر سمیرا، رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون پنجم) و همسفر مهین، رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون هفتم)
ویرایش متن و ارسال مطلب: همسفر مرضیه، رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون سوم)
عکاس: مرزبان خبری همسفر مائده
همسفران نمایندگی خیام نیشابور

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .