English Version
English

کنگره مکان مقدس و امنی است

کنگره مکان مقدس و امنی است


شاید رعایت حرمت کنگره ۶۰ از جهاتی حتی مهم‌تر از قوانین کنگره باشد چراکه در هر کارگاه آموزشی، دو بار خوانده می‌شود؛ یک‌بار در اول جلسه و یک‌بار هم در آخر جلسه.
در ابتدای حرمت کنگره می‌خوانیم: کنگره مکان مقدس و امنی است ...؛ مقدس است چون مسافران با آمدن به کنگره و استفاده از آموزش‌های آن، پاک و سالم می‌شوند و از عمل شیطانی مصرف مواد مخدر دست می‌کشند.
کنگره یک مکان امن است اما نه به این معنا که ما از وسایل شخصی خود مراقبت نکنیم و آن‌ها را در گوشه‌ای رها کنیم.
از نکات بسیار خوبی که در حرمت کنگره مطرح‌شده این است که: دروغ گفتن ممنوع است؛ یکی از حکما و دانشمندان بزرگ(امام حسن عسکری) گفته است که همه زشتی‌ها و خطاها در یک خانه قرار داده شده و کلید آن دروغ‌گویی است، به قول آقای مهندس دروغ مادر همه فسادها و گناهان است؛ بنابراین چه مسافر و چه همسفر، وقتی راهنما سؤالی را از آن‌ها می‌پرسد، بایستی دقیق و درست جواب داده و از پنهان‌کاری و دروغ‌گویی اجتناب کنند.
موضوع بعدی که در حرمت کنگره مطرح‌شده؛ ممنوعیت سرزنش کردن علیه اشخاص هست. اساساً سرزنش کردن شخص مخصوصاً اگر در حضور دیگران باشد، به‌هیچ‌وجه کار درستی نیست، زیرا باعث خرد شدن شخصیت افراد و بی‌احترامی به آنان می‌شود ضمن اینکه سرزنش کردن فقط انرژی ما را از بین می‌برد و فایده‌ای هم ندارد.
در ادامه؛ حرف دیگری را قطع کردن به‌عنوان یک کار ضد ارزشی و بی‌ادبی ممنوع شده است. متأسفانه در عرف جامعه ما، وقتی حرف کسی را قطع می‌کنند، می‌گویند: میان کلامتان شکر، این کار دور از ادب و بسیار زشت است.
ممنوعیت بعدی: الفاظ ناشایست بیان کردن است؛ این کار علیرغم اینکه برای بعضی مردم عادی شده اما باعث تخریب شخصیت افراد و ترویج بی‌ادبی در یک جامه و گروه می‌شود لذا در کنگره ۶۰ از موارد ضد ارزشی شناخته‌شده است.
یکی از آداب خوب و شایسته‌ای که در حرمت کنگره آمده این است که در تمامی جلسات؛ هر شخص برای صحبت کردن و وارد بحث شدن باید اجازه بگیرد.
بدون اطلاع و هماهنگی هرگونه وجهی را دریافت و پرداخت کردن ممنوع است زیرا کنگره را درگیر مسائل حاشیه‌ای و فرعی و اختلافات اعضاء می‌کند و نمی‌تواند به وظیفه و کار اصلی خود بپردازد.
 از لباس و پوشش نامناسب استفاده کردن هم در کنگره ممنوع است که این مورد هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان است؛ پوشش مناسب باعث اعتبار کنگره است و یکی از عواملی است که سبب ادامه کنگره و استحکام آن به‌عنوان یک سازمان مردم‌نهاد می‌شود.
همسفر مهدی لژیون هشتم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .