English Version
English

کشتی نجات

کشتی نجات

چهارمین جلسه از دوره سوم لژیون سردار همسفران نمایندگی صادق قم به نگهبانی همسفر ایران، دبیری همسفر الین و استادی همسفر مرضیه با دستور جلسه «حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی ممنوع است؟ » در روز دوشنبه چهارم‌ تیرماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۵:۰۰ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:

خداوند بزرگ را شاکرم که امروز در کنگره۶۰ در لژیون سردار حضور دارم و از آموزش‌های ارزشمند بهره می‌برم. از ایجنت، مرزبانان و نگهبان جلسه که فرصت خدمتگزاری را به من عطا نمودند، سپاسگزارم همچنین مراتب قدردانی خود را از راهنمای توانمندم، خانم رضوانه، ابراز می‌دارم و برای ایشان آرزوی بهترین‌ها را دارم.
دستور جلسه امروز، "حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی ممنوع است؟" می‌باشد. همانطور که می‌دانیم، هر مکانی دارای حد و حدود، حرمت و قوانین خاص خود است. کنگره نیز از این قاعده مستثنی نیست و قوانینی دارد که من به عنوان رهجو، با رعایت آن‌ها می‌توانم به درمان و رهایی خود دست پیدا کنم.
کنگره مکانی مقدس و امن است. مقدس به این دلیل که هدف ارزشمندی را دنبال می‌کند؛ رهایی مصرف‌کنندگان مواد مخدر از بند اعتیاد با روش درمان صحیح و امن به این دلیل که با ارائه راهنمایی‌ها و آموزش‌های درست، همواره مسیر درست درمان و رهایی را به من نشان داده است.
ایجاد رابطه کاری و مالی در کنگره، افراد را از مسیر اصلی دور کرده و سفرشان را خراب می‌کند. قرض دادن پول به یکدیگر در طول سفر، به دلیل ایجاد تعهد مالی، مانع از حضور افراد در کنگره و در نتیجه، مختل شدن روند درمانشان می‌شود.
در کنگره، صحبت از "حرمت" می‌شود، زیرا قوانین آن فراتر از قوانین عادی هستند و به همین دلیل از واژه "حرمت" استفاده می‌شود.
هر مجموعه‌ای برای حفظ و انسجام خود به مجموعه‌ای از حرمت‌ها نیاز دارد. در هر ساختاری که حرمت‌ها رعایت نشوند، بی‌نظمی و ساختارشکنی پدید می‌آید و این بی‌نظمی، تخریب را به همراه خواهد داشت.
کنگره مکانی مقدس و امن است زیرا کارش نجات انسان‌ها از تباهی، پلیدی، تاریکی و ضدارزش‌ها است. نوشتار حرمت کنگره برای همه افراد حاضر در جلسه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تنها متنی است که دو بار در جلسه قرائت می‌شود: یک بار در ابتدای جلسه و یک بار در انتهای آن، رعایت این حرمت توسط اعضای کنگره، ما را به صلح و آرامش در کنار یکدیگر رهنمون خواهد شد.

اولین چیزی که مسافر با ورود به کنگره باید به آن توجه کند، نظم است. مورد دیگر، صداقت است. همانطور که می‌دانیم، اولین چیزی که به درمان مسافر کمک می‌کند، صداقت است.
کنگره مانند کشتی‌ است که بر روی آب حرکت می‌کند. برای حفظ تعادل خود، باید مجموعه‌ای از قوانین را چه در صور آشکار و چه در صور پنهان رعایت کند.
آقای مهندس دژاکام می‌فرمایند؛ "غیر از احوالپرسی با دیگر اعضا، هیچ حرفی در مورد سیاست، کار و مسائل بیرون از کنگره به میان نیاورید، زیرا ناخودآگاه ذهن را درگیر می‌کند."
همچنین ایشان بیان می‌کنند که اگر افراد یک لژیون با یکدیگر رابطه خانوادگی و رفت و آمد برقرار کنند، بدون شک این امر به جدا شدن آن‌ها از کنگره منجر خواهد شد.

مشارکت همسفر ندا:
حرمت در کنگره ۶۰ دوبار قرائت می‌شود که اگر من رهجوی خوبی نبودم و به موقع در جلسه حاضر نشدم در آخر جلسه حرمت را بشنوم و این نشان از اهمیت بالای موضوع را نشان می‌دهد.
ممکن است قوانین عوض بشوند؛ ولی حرمت چیزی است که هیچ‌وقت تغییر نمی‌کند و این مهم بودن موضوع است؛ چون حرمت و حریم کاری می‌کند که من در آرامش باشم و یک دیوار امنیتی است که به دور من کشیده می‌شود.
در حرمت خوانده می‌شود؛ پشت‌سر کسی سرزنش کردن، شماره دادن، اگر این موارد را انجام بدهم به این معنا است که آجرهای آن دیوار را دانه‌دانه برمی‌دارم و باعث می‌شود در درجه اول خودم آسیب ببینم. اگر با کسی وارد رابطه بیرون از کنگره بشوم و صحبت کنم در میان گفتگوها شاید حرفی که نباید زده بشود.
آقای مهندس فرمودند؛ اگر حرمت نبود من باید دائما پاسخگو این می‌بودم که فلانی چکار کرد اما این حرمت تمام حاشیه‌سازی‌ها را رفع رجوع کرده است.
خدا را شکر می‌کنم که در کنگره این موارد را آموزش گرفتم که من با یک مرد نامحرم چگونه گفتگو کنم و آن لفظی که استفاده می‌شود خیلی مهم است و شاید قبلا این موارد رعایت نمی‌شد و آقای مهندس به ما آموزش دادند.

مشارکت راهنما همسفر زهرا:
من در هر جایی که حاضر می‌شدم مدت طولانی در آن مکان دوام نمی‌آوردم حتی برای آموزش گرفتن و تنها جایی که الویت اول من می‌شود برای انتخاباتم که بخواهم برنامه‌هایم را با آن ست کنم کنگره ۶۰ هست.
آن چیزی که باعث شده است من در طولانی مدت یک حریم امنی برایم ایجاد بشود و در واقع چیزی که باعث می‌شود بتوانم شخصیت و پیشرفت وجودی خودم‌ را رشد بدهم با کنگره ۶۰ با حرمت‌هایش بوده که این حالت را ایجاد کرده است.
شاید در بین خانواده دچار یک چالش بشویم که نتوانیم آن را حل و فصل کنیم برای مثال؛ من با یک مسئله‌ای روبرو شده‌ام و نمی‌خواهم به خواهرم بگویم و اگر پیگیری هم کند باز هم نمی‌خواهم توضیح بدهم و امکان دارد با نزدیک شدن به هم آن شرایط سخت را برای یکدیگر ایجاد کنیم؛ ولی در کنگره ۶۰ با قائل شدن حرمت‌ها انگار یک بزرگتر آنجا نشسته است و من با خیال راحت به آن تیتری که عنوان کرده‌اند و نگهبان جلسه حرمت‌ها را می‌خوانند من با خیال راحت به صندلی تکیه می‌دهم و می‌دانم هیچ‌کسی‌ قرار نیست از شرایط زندگی و ریز و درشت من صحبت کند.
با آسودگی خیال آموزش می‌گیرم و با آسودگی خیال به منزل بر‌می‌گردم و با حرمت‌ها آقای مهندس این باغ را هرس کرده‌اند و ممنون ایشان هستیم برای لحظه‌هایی که چالش‌هایی گذشته تا این قوانین در کنار هم به وجود بیاید.
ما امروز که اینجا حضور داریم تیتر حرمت را می‌شنویم تا سرفصل جدید زندگی برایمان باز بشود و هر عضوی که جدید وارد می‌شود دوبار این مطلب را برای تفهیم بهتر می‌شنود.
و تا در هر موضوعی گیر نکنیم متوجه نمی‌شویم که دروغ نگفتن و دخالت نکردن در کار یکدیگر چقدر مهم است. تشکر مجدد از آقای مهندس به خاطر قرار دادن این حرمت‌ها و مکان امنی که در اختیار ما قرار دادند.

تایپ: همسفر ، راهنما همسفر زهرا (لژیون دوم)
عکس: همسفر اکرم (مرزبان خبری)
ویرایش و ارسال: همسفر زهرا، راهنما همسفر لیلا (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی صادق قم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .