English Version
English

حرمت یعنی احترام گذاشتن به یکدیگر

حرمت یعنی احترام گذاشتن به یکدیگر

جلسه نهم از دوره چهارم جلسات لژیون سردار با استادی همسفر زهرا، نگهبانی راهنما همسفر طاهره و دبیری همسفر زهرا با دستور جلسه: «حرمت کنگره ۶۰ ، چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» رأس ساعت ۱۶ روز دوشنبه چهارم تیر ماه۱۴۰۳ آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:

سلام دوستان زهرا هستم همسفر 

به قول آقای مهندس پیش‌گیری بهتر از درمان است، اگر دقت کنیم، تک‌تک فرامینی که در حرمت کنگره بیان شده است، اعمال سالم هستند اگر به وجود خودمان باور داشته باشیم، به کنگره وصل هستیم. 

حرمت یعنی احترام گذاشتن به یکدیگر، برای اینکه در آرامش و آسایش و صفا و صمیمیت در کنار یکدیگر مسیر طولانی خودمان را ادامه دهیم تمام پایه‌های کنگره بر روی حرمت استوار است.

حریم ریشه حرمت است که باعث می‌شود، ما حد خودمان را بدانیم. در حقیقت کنگره حد و حریم هر شخص را مشخص می‌کند، اما ما را محدود نمی‌کند، در برابر مشکلات و آسیب‌ها از ما محافظت می‌کند تا با آرامش و آسایش به حرکت خود ادامه دهیم و اگر حرمت‌ها را رعایت نکنیم خودمان آسیب می‌بینم. 

اولین نوشتار که در کنگره خوانده می‌شود، حرمت است که در بند اول آن آمده است: کنگره مکان مقدس و امنی می‌باشد، در این مکان امنیت خاطر بسیار مهم است.

دروغ گفتن، علیه کسی سرزنش کردن، همان‌طور که می‌دانید، دروغ مادر تمام بدبختی‌ها است، در همان ابتدا یاد می‌گیریم با راهنمای خودمان صادق باشیم، کسی را سرزنش یا قضاوت نکنیم، اگر با کسی مشکل داریم مستقیماً با خودش صحبت کنیم.

بدون هماهنگی پولی ندهیم و ارتباط مالی برقرار نکنیم، اگر رعایت کنیم اوضاع و احوال خودمان بهبود پیدا می‌کند.

با رعایت کردن قوانین پایه‌های کنگره مستحکم می‌شود، حرمت فقط مخصوص کنگره نیست، در زندگی طنابی به نام حرمت است که اگر پاره شود زندگی تمام است. حرمت یعنی وقتی جواب داشتید و سکوت کردید، یا وقتی من وارد خانواده همسرم می‌شوم، برای خودم حد و حدود داشته باشم و حاضر جواب نباشم، حرمت‌های زندگی من و مسافرم در زمان اعتیاد از بین رفته بود. خدا را شکر می‌کنم که توسط کنگره و آقای مهندس دوباره حرمت به زندگی من برگشت. 

خیلی ممنون که‌ با سکوتتان به صحبت‌های من گوش کردید.

ویرایش متن: همسفر فاطمه، رهجوی راهنما همسفر مریم (لژیون یازدهم) و همسفر سمیه، رهجوی راهنما همسفر طاهره (لژیون یکم)

ارسال مطلب همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر طاهره (لژیون یکم)

همسفران نمایندگی فردوسی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .