English Version
English

اعتیاد مانند فرعون انسان‌ها را به بردگی می‌کشاند.

اعتیاد مانند فرعون انسان‌ها را به بردگی می‌کشاند.

سلام دوستان طاهره هستم یک همسفر
در ابتدا استاد امین در مورد اضافه‌وزن صحبت می‌کنند ایشان فرمودند: هریک کیلو اضافه‌وزن تقریباً یک سال سن را بالا می‌برد. یک انسان ۶۰ ساله که ۳۰ کیلو اضافه‌وزن دارد ازنظر توانایی و حرکت مثل انسان٩٠ساله می‌ماند که باعث ناتوانی و احساس پیری در فرد می‌شود. سیگار هم همین کار را در بدن انسان انجام می‌دهد.

استاد امین فرمودند: در داستان حضرت موسی فرعون بنی‌اسرائیل را به بردگی کشیده بود و کاملاً به آن‌ها مسلط بود و هر فرمانی که داشت روی آنهااجرامی‌کرد. درست مثل تاریکی اعتیاد که افراد را به بردگی کشیده است. اعتیاد نقش فرعون را دارد و انسان‌های مصرف‌کننده نقش بنی‌اسرائیل را بازی می‌کنند و مهم‌تر از آن خواسته نفس است.

ما هم یا مثل فرعون هستیم وبرای رسیدن به خواسته‌هایمان دیگران را از بین ببریم یا مثل خداوند با کمترین تخریب و کنش به خواسته‌هایمان برسیم که حتی کاری می‌کند که بعد از چند ساعت مادر حضرت موسی به فرزندش برسد. ما باید ببینیم کدام روش را انجام دهیم و ما چگونه انسانی هستیم؟

اگر از روش فرعون استفاده کنیم مثل شیطان هستیم و اگر با کمترین کنش و تخریب عمل می‌کنیم به نیروهای الهی نزدیک‌تریم. طبق کلام خداوند جادو وجود دارد و داستان‌هایی که در قرآن آمده حتماً اتفاق افتاده یا اتفاق می‌افتد. تشابه دیگر این است که در داستان حضرت موسی برای قوم بنی‌اسرائیل دریا شکافته شد و عبور کردند ولی فرعونیان در دریا غرق شدند. مانند علم و دانش که شکافته می‌شود.

برای کسانی که اعتیاددارند دانش اعتیاد شکافته شده و مصرف‌کنندگان زیادی به رهایی می‌رسند و کسانی که روش درمان آن‌ها نادرست است در دریا غرق می‌شوند. قوم موسی در مدتی که حضرت موسی نبود دوباره به حالت قبل برمی‌گردند ولی تعدادی به سمت حضرت آمدند و خداوند از او پرسید: چگونه تو این‌قدر رشد کردی و قومت این‌قدر اوضاعشان خراب شد؟ حضرت موسی فرمود: که من دنبال خداوند شتافتم ولی قومم به خاطر اینکه از من نفعی ببرند به سمت من آمدند.

من به دنبال این بودم که فرامین تو را اجرا کنم اما آن‌ها به دنبال این بودند که از طریق من به خواسته‌هایشان برسند بنابراین من رستگار شدم و آن‌ها گمراه. داستان حضرت موسی تکرار می‌شود وقتی‌که قومی در سختی قرار می‌گیرد خداوند یک واسطه برای آن‌ها می‌فرستد تا این قوم به رهایی برسند. آن‌هایی که از قوانین پیروی می‌کنند رستگار می‌شوند و آن‌هایی که به هر شکل و قیمتی می‌خواهند خواسته‌هایشان برسند دوباره وارد تاریکی می‌شوند.

وقتی کسی مصرف‌کننده است از جهان تاریکی خارج می‌شود و وارد سفر دوم می‌شود باید تلاش زیادی بکند تا دانایی‌اش تکمیل شود؛ اما اگر رها شود و سرمست شود و دنبال چیزهایی که می‌خواهد برود دوباره به حالت اول برمی‌گردد و وارد تاریکی می‌شود. تا وقتی رکاب بزند و ادامه بدهد و درراه درست حرکت کند به‌جایی می‌رسد که تلاش‌ها برای انسان سخت نیست و داستان حضرت موسی در مورد خواسته‌ها است و مرتب تکرار می‌شود.

تایپ: مریم همسفرحسن (لژیون یکم)

ویراستاری و ارسال به سایت: همسفر اشرف (لژیون دوم)
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .