English Version
English

کنگره علم زندگی کردن را به ما می‌آموزد

کنگره علم  زندگی کردن را به ما می‌آموزد

جلسه دوازدهم از دوره یازدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰، شعبه دنا؛ روز یکشنبه ۳تیرماه ۱۴۰۳با استادی راهنمای محترم مسافر مجتبی ، نگهبانی مسافر محسن و دبیری مسافر احمد با دستور جلسه «حرمت کنگره ۶۰.چرا رابطه کاری،مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است » راس ساعت ۱۷ شروع به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان مجتبی هستم یک مسافر. به تمام خدمتگزاران شعبه تبریک می‌گویم بابت این جایگاه و ساختار و خوشحالم زیر این سقف نشسته‌ایم و آموزش می‌گیریم و خداوند را سپاس گزارم یک بار دیگر در این جایگاه توفیق پیدا کردم که یک بار دیگر بتوانم در کنار تک تک شما آموزش بگیرم ما اگر ساختار کنگره ۶۰ را نگاه کنیم آقای مهندس از زمانی که کنگره را راه اندازی کردند، یک تفکر و یک شناخت در اعتیاد برای ما مشخص کردند و چیزی نیست جز شناخت درمان اعتیاد و ما کاری بیرون از کنگره نداریم و تنها جایی که می‌توانیم بیاییم و بهای حال خوبمان را بدهیم کنگره ۶۰ است و تمام خدمتگزارانی که الان اینجا نشستند، بهای حال خوبشان را با خدمت کردن می‌دهند. یک زمانی من با حال خراب وارد کنگره شدم به خاطر آن دستور جلسه قبل فکر می‌کردم اینجا ترک می‌دهند، من می آیم، ۶ ماه، دو سال ترک می‌کنم و می‌روم به امید خدا که چند صباحی ترک کرده باشم و بعد دوباره مصرف کنم. ولی متوجه شدم که کنگره یک دانشگاه بزرگ است که اینجا علم زندگی کردن را به ما می‌آموزند. تمام دستور جلسات که ما داریم هفته وار پشت سر هم می‌گذاریم، سه جلسه کار می‌کنیم راه و روش بهتر زندگی کردن را به ما آموزش می‌دهد، حرمت کنگره که الان در مورد آن صحبت می‌کنم رابطه کاری و مالی در کنگره را ممنوع کرده است.

پشت این دستور جلسه یک تفکر بزرگ از طرف آقای مهندس است، که حرمت میشود، حریم و اندازه. اگر ما بیش از اندازه در جایگاه قرار بگیریم با تخریب مواجه می‌شویم. اگر آمدیم یک ساختمان را لب رودخانه، در حریم رودخانه یا یک جایی که در حریم جاده است بسازیم تخریب آن به خودمان بر می‌گردد و نگاه می‌کنید یا سیل می آید، ساختمان را می‌برد یا شب یک ماشین آمده و رفته در ساختمان؛ ما آن حریم و اندازه را باید رعایت کنیم. در کنگره ۶۰ اولین چیز که می‌گوید مکانی مقدس و امنی می‌باشد که هر شخص با ورود به این مکان باید حرمت آن را نگاه دارد، چرا این جایگاه را می‌گوید حرمت دارد چون یک سری مصرف کننده آمدند، اینجا احیا شدند، زندگی هایشان احیا شده و زنده شدن از جهان تاریکی از جهان اعتیاد بیرون آمدند، پس اینجا را باید بدانیم امن است. وقتی یک فردی می آید اینجا ۱۰ ماه الی ۱۱ ماه یا یک سال که فرایند آن فرق می‌کند، رهایی خود را پیش آقای مهندس می‌گیرد مثل باران اشک می‌ریزد، یک خانواده یک فامیل دعایشان پشت سر آقای مهندس و کسانی که دارند خدمت می‌کنند است. پس این می‌شود جایگاه امن؛ موضوع بعدی میگوید الفاظ ناشایست بیان کردن یا حرف سرزنش کننده پشت سر دیگران زدن یا حرف دیگران را قطع نمودن مثال در یک جمع نشسته ایم، یک نفر دارد صحبت می‌کند، می‌گوییم میان کلامتان شکر؛ ولی میان کلامتان شکر که نداریم. تمام صحبت‌هایی که طرف مقابل دارد می‌کند باید صبر کنیم صحبت ایشان که تمام شد، با کسب اجازه صحبت مان را بکنیم، چرا آقای مهندس آمدند و شال داده‌اند برای اینکه جایگاه‌ها و حرمت و اندازه‌ها رعایت شود، الفاظ ناشایست نباید بیان کنیم یک  زمانی در تاریکی‌ها می آمدیم با الفاظ زشت و رکیک همدیگر را خطاب می‌کردیم، حالا آمده ایم در کنگره و احیا شده ایم و راه و رسم زندگی را آموخته‌ایم. باید بتوانیم طرز صحبت کردن با خانواده،همسر و فرزندان و اجتماع و احترام گذاشتن را یاد بگیریم.پایه و اساس هر ساختاری نظم و انضباط می‌باشد و رعایت کردن حرمت‌ها می‌باشد. اگر خواستیم آن حرمت و حریم را رعایت نکنیم آن ساختار پابرجا نمی‌ماند چرا کنگره ۶۰ الان نزدیک به ۲۵ سال است که پا برجاست و روز به روز دارد رشد می‌کند، به خاطر اینکه نظم و انضباط و حرمت‌ها را رعایت کرده اند، و در سی دی فاضلاب‌های جوشان برای یک تازه وارد بیان می‌کند که باید هرچه داری در بیرون در کنگره بگذاری و بیایید داخل، اینجا مثل یک حمام عمومی می‌باشد با یک دانه لنگ باید وارد بشوی و شسته و تمیز بشوی و بروی بیرون لباس و پوشش مناسب. در کنگره ۶۰ باید زیبا و منظم بیایم چه در کنگره چه در بیرون کنگره و جامعه باید شخصیت اعتیاد گونه بیاید بیرون و یک نکته که آقای امین در سی‌دی موسی ۲ می‌فرمایند، آنهایی که فرامین را اجرا کنند رستگارند و آنهایی که فرامین را به خاطر  رسیدن به خواسته‌های خودشان زیر پا می‌گذارند دوباره به جهان اعتیاد پا می‌گذارند. انشاالله سعی کنید آن فرامینی که به ما داده می‌شود به نحو صحیح رعایت کنید که بتوانید یک سفر خوبی داشته باشید.از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید از همه عزیزان تشکر می‌کنم خودتان و آقای مهندس را تشویق کنید.

تهیه وتنظیم: گروه خدمتگزاران سایت شعبه دنا، شهرضا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .